Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: 11 محکوم به قصاص امسال، با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف ، دوباره به زندگی بازگشتند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان با اشاره به فعالیت  44 شعبه ویژه صلحی در دادسراها و دادگستری ها و زندان های گرگان و گنبد کاووس افزود: اعضای این شعب در پرونده هایی که شاکی خصوصی دارند ، برای سازش طرفین تلاش می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمیان تاکید کرد: در پرونده های ویژه مانند قتل اعضا شوراهای حل اختلاف پس از مشاهده آثار ندامت در مجرم و اصلاح رفتار او برای سازش اقدام می کنند و در برخی موارد پس از سال ها تلاش و برگزاری جلسات مختلف و حتی سفر به شهرها و استان های دیگر برای دیدار با بزرگان خانواده ها موفق به کسب رضایت از خانواده های داغدار می شوند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: تنوع قومی و مذهبی و فرهنگی موجود در استان فرصت کم نظیری برای گسترش فرهنگ صلح و ستازش در استان ایجاد کرده است و خوشبختانه امروز ریش سفیدان و معتمدان و علما هم در کنار شورای حل اختلاف به مدد دستگاه قضایی آمده اند تا  فرهنگ نبوی گذشت و بخشش را در جامعه فراگیر کنند .

پارسال با گذشت بزرگوارانه اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف به 16 محکوم به قصاص  فرصت دوباره زندگی بخشیده شد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات محکوم به قصاص از چوبه دار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دادستان عمومی و انقلاب لردگان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد از سوی دادستانی این شهرستان و تلاش‌های شبانه روزی اعضای شورای حل اختلاف، محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیاء دم از چوبه دار نجات یافت.
وی افزود: در پی درگیری که در سال ۱۳۹۹ در روستای مرادان از توابع شهرستان خانمیرزا به وقوع پیوست فردی در اثر وارد شدن جراحت ناشی از سلاح سرد درگذشت و پس از بررسی‌های قضایی قاتل در دادگاه کیفری به قصاص نفس محکوم شد و با تلاش‌های صورت گرفته پس از چهار سال اولیاء دم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • نجات محکوم به قصاص از چوبه دار
  • ۴ فقره پرونده اختلاف مالی در خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • اختلاف در لیورپول: مهاجم‌ها باید بهتر کار کنند!‏
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • کسب رتبه اول شورا‌های حل اختلاف چایپاره در حل پرونده‌ها در استان