Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از اهالی روستاهای شهرستان نهبندان از توزیع گازمایع و نفت‌سفید به صورت الکترونیک و مشکلات ناشی از آن گلایه داشته و خواستار پیگیری شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، برخی از اهالی روستاهای شهرستان نهبندان از توزیع گاز مایع و نفت سفید به صورت الکترونیک گلایه داشته و اظهار کردند: در حال حاضر که توزیع این فرآورده‌های نفتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود برای مردم روستایی مشکلاتی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری یکی از اهالی روستای سیدال شهرستان نهبندان در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، بیان کرد: ابتدای سال جاری برای دریافت نفت سفید در سامانه ثبت‌نام کردم اما در حال حاضر که برای دریافت نفت به نمایندگی پخش فرآورده های نفتی در شهرستان نهبندان مراجعه کردم گفتند اطلاعات شما در سامانه ثبت نشده و امکان دریافت نفت وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل سرد سال و نیاز مردم به نفت سفید اگر امکان دریافت نفت وجود نداشته باشد خیلی سخت است.

این فرد عنوان کرد: پس از ساعت‌ها انتظار در صف طولانی برای دریافت نفت در شرایط بیماری کرونا انصاف نیست مردم را ناامید کنند و بگویند اطلاعات ما در سامانه ثبت نشده است.

اکبری اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم برای دریافت نفت سفید و گاز مایع کارت‌های بانکی است که علی‌رغم ثبت مشخصات همین کارت در سامانه اما دستگاه کارت‌خوان کارت بانکی را قبول نمی‌کند.

روند اداری ثبت‌نام در سامانه تا زمان دریافت فرآورده طولانی است

وی خاطرنشان کرد: روند اداری ثبت‌نام در سامانه تا زمان دریافت فرآورده نیز طولانی است و تا زمانی‌که ثبت‌نام تایید شود بازه زمانی در نظر گرفته شده برای دریافت نفت به اتمام رسیده و سهمیه سوخت این دوره از بین می‌رود.

این فرد با بیان این‌که برخی از روستاهای شهرستان نهبندان گازرسانی نشده، گفت: لازم است مسئولان برای مسائل به وجود آمده برای مردم در مناطق روستایی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند چاره‌اندیشی کنند.

توزیع گاز مایع و نفت سفید فقط به صورت الکترونیکی

قربانعلی مردانی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص گلایه اهالی روستاهای شهرستان نهبندان اظهار کرد: توزیع الکترونیک نفت سفید حدود سه سال می‌شود در خراسان جنوبی اجرایی شده و توزیع گاز مایع از ابتدای مردادماه امسال اجرایی و به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از این طرح عدالت اجتماعی، نظام‌مندکردن عرضه فرآورده‌های نفتی، شفاف‌سازی و ساماندهی توزیع بین مصرف‌کنندگان واقعی و مجاز اعم از خانگی، تولیدی و اصناف و همچنین عرضه خارج از شبکه و جلوگیری از قاچاق سوخت است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: گلایه شهروندان از برخی مشکلات نسبی به وجود آمده را بعضا یا ثبت‌نام نکرده و یا هنگام ثبت‌‍‌نام در سامانه، مراحل ثبت‌نام آن‌ها تکمیل نشده است.

مردانی در مورد مشکلات مطرح شده در مورد کارت بانکی نیز عنوان کرد: احتمالا متقاضی هنگام ثبت‌نام کارت بانکی را معرفی کرده اما هنگام دریافت سوخت از کارت بانکی دیگری استفاده کرده در این حالت دستگاه کارت‌خوان صرفا کارت بانکی ثبت‌نام شده را شناخته و قطعا درخواست ساختاری دیگر اجابت نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام در سامانه محدود به بازه زمانی خاصی نیست و افراد با مراجعه به سامانه newtejaratasan.niopdc.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: پس از ثبت‌نام در سامانه باید شرکت گاز اطلاعات فرد ثبت نام شده را که مبنی بر عدم‌گازرسانی شهر یا روستای محل زندگی است تأیید و سپس به شرکت نفت اعلام کند. پس از اعلام به شرکت نفت از سوی شرکت نفت کد تأییدی به متقاضی داده شده و سپس متقاضی برای دریافت فرآورده مورد نیاز می‌تواند مدارک خود را تحویل ‌دهد.

مردانی عنوان کرد: لطفا متقاضی پس از ثبت‌نام اولیه در سامانه قبل از تأیید شرکت گاز و نفت برای دریافت فرآورده اقدام نکند که این کار امکان‌پذیر نیست و دریافت فرآورده مستلزم طی‌کردن پروسه سیستمی و تایید شرکت گاز است.

وی بیان کرد: معمولا هرساله با آغاز فصل سرد سال مردم برای ثبت‌نام و دریافت نفت‌سفید یا گاز مایع اقدام می‌کنند و به دلیل شلوغی نواحی فرآورده‌های نفتی در این فصل احتمال معطلی برای مردم وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی گفت: در سال‌جاری تاکنون طی دو مرحله نفت‌سفید اعلام و توزیع شده است اما عده‌ای به دلیل عدم‌نیاز در فصل گرم سال سهمیه نفت را دریافت نکردند در حالی که می‌توانستند در فصل گرم نفت را دریافت و برای فصل سرد ذخیره‌سازی کنند که ابتدای فصل سرد با مشکل مواجه نشوند.

مردانی خاطرنشان کرد: هر دوره سهمیه نفت اختصاص داده می‌شود بازه زمانی مشخصی برای دریافت تعیین شده و پس از گذشت مدت زمان در نظر گرفته شده سهمیه مذکور برای افراد ذخیره نمی‌شود لذا در دوره بعد قابل دریافت نیست.

وی از توزیع گاز مایع صرفا به صورت الکترونیکی در استان خبر داد و افزود: از ششم مهرماه توزیع گاز مایع فقط به صورت الکترونیکی است و غیر از آن هیچ توزیعی انجام نمی‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: توزیع الکترونیک فرآورده‌های نفتی عدالت اجتماعی، شفاف‌سازی، ساماندهی عرضه و جلوگیری از قاچاق، عرضه خارج از شبکه و مصرف بی‌رویه را در پی خواهد داشت.

مردانی گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث توزیع الکترونیک نفت سفید و گاز مایع به وجود می‌آید عدم‌آگاهی شهروندان نسبت به موضوع است که در این خصوص با تلفن 05632211861 -4 یا مراجعه به سایت http://khorasanjonobi.niopdc.ir مشکلات خود را مطرح کنند.

وی تأکید کرد: مردم حتما برای دریافت فرآورده‌های نفتی باید به سامانه مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. پس از تایید شرکت گاز و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، فرآورده مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی شرکت پخش فرآورده های نفتی روستاهای شهرستان نهبندان صورت الکترونیکی صورت الکترونیک ثبت نام در سامانه برای دریافت نفت دریافت فرآورده مایع و نفت سفید توزیع گاز مایع کارت بانکی مدیر شرکت شرکت گاز فصل سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

روزنامه تایمز آو اسرائیل در مطلبی به بررسی تنش‌های اخیر بین ایران و اسرائیل و واکنش واشنگتن پرداخت و نوشت: «بر اساس گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات امنیتی با «هشدار فزاینده» شاهد آشکار شدن ابعاد حمله موشکی بالستیک ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته بودند.» وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد درباره لحظاتی که دامنه رگبار ایران مشخص شد، گفت: «فکر می‌کنم این در بالاترین حد چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌کردیم.» یک مقام ناشناس به این روزنامه گفت که «تا زمانی که همه چیز گفته نشده باشد» مشخص نیست که آیا دفاع موشکی اسرائیل و ائتلاف کشور‌های درگیر در سرنگونی پرتابه‌ها موفق بوده اند یا خیر.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این گزارش آمده است که از آنجا که در آستانه حمله ایران آشکار شد که قرار است اتفاقی بیفتد، تیمی از پرسنل نظامی آمریکا مخفیانه به تل‌آویو اعزام شدند تا در «یک مرکز عملیات دفاع موشکی» کار کنند. بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی مطمئن بودند که می‌توانند به مقابله با حدود ۵۰ موشک بالستیک کمک کنند و زمانی که مشخص شد بیش از ۱۰۰ موشک توسط ایران شلیک شده است، عمیقا نگران شدند.

نیرو‌های دفاعی اسرائیل اعلام کردند که حمله ایران به اسرائیل شامل ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک بوده که بیشتر آن‌ها رهگیری شده است. اما هدف نظامی ایران در اسرائیل در این حمله، یعنی پایگاه هوایی نواتیم خسارت دید. این روزنامه نوشت: «برنامه‌هایی برای هواپیما‌های سعودی و اردن طراحی شد تا در صورت لزوم از حریم هوایی خود دفاع کنند. اردن پرتابه‌هایی را که از حریم هوایی این کشور عبور کرده بود سرنگون کرد، در حالی که ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان به هواپیما‌های اسرائیلی کمک کردند برخی دیگر از پرتابه‌ها را در مسیر اسرائیل ساقط کنند.»

این حمله در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت. در این حمله هفت نیروی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از جمله دو فرمانده به شهادت رسیدند. اسرائیل متعهد شد که حمله تنبیهی ایران را تلافی کند و گفته می‌شود پنج‌شنبه شب، زمانی که چند ریزپرنده در آسمان اصفهان دیده شدند این حمله صورت گرفته است.

اسرائیل به طور رسمی در مورد این حمله اظهارنظر نکرده است، در حالی که ایران این حادثه را کم‌اهمیت توصیف کرده و تاکید دارد که تنها سه پهپاد کوچک در این حمله دخیل بوده اند. ایالات متحده، اتحاد نزدیک خود با اسرائیل را با کمک به آن‌ها در خنثی کردن حمله هفته گذشته ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی پس از آن نشان داد. دولت جو بایدن در تلاش است تا از تشدید اوضاع در خاورمیانه در بحبوحه جنگ جاری در غزه و تنش‌های سرسام‌آور با تهران جلوگیری کند.

پس از حمله هفته گذشته ایران، بایدن بر حمایت تزلزل ناپذیر ایالات متحده از اسرائیل تاکید کرد، اما همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواست که «در مورد خطر تشدید تنش با دقت و استراتژیک فکر کند» و افزود که اسرائیل می‌تواند اقدامات اخیر را برای خود موفقیت تلقی کند و نیازی به حمله ندارد.

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • گلایه هواداران تنیس از ندیدن توپ زرد!
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • الکترونیکی شدن مجوزهای صنوف
  • گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو