Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای یک روزنامه کویتی در مورد مذاکرات پنهانی نمایندگان ایران و آمریکا در عمان، با تاکید بر اینکه نه مذاکره ای در کار بوده و نه خواهد بود، گفت: اینگونه شایعه سازی ها شاید به درد ترامپ بخورد ولی به درد روابط ایران و آمریکا نمی‌خورد.

قدس آنلاین: سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه درباره ادعای روزنامه الجریده مبنی بر انامم مذاکرات پنهانی میان ایران و آمریکا در کشور عمان، همسایه‌ای که همواره نقش میانجی و واسط را میان تهران و واشنگتن در موافقع خاص ایفا کردهبا بیان اینکه معلوم نیست آقای ترامپ به دنبال توافق نصف روزه با ایران است یا روش دیگری، اظهار داشت: ایشان باید ذهنشان را جمع کنند چون به نظر می‌رسد آقای ترامپ فهم و درک درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی مشاوران ایشان هم قرار نیست که این موضوع را بفهمند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نه مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها در کار بوده و نه خواهد بود، اضافه کرد: این شایعات و حرف‌ها به نظر مصرف داخلی برای آنها دارد و شاید به درد ترامپ بخورد ولی قطعا به درد روابط ایران و آمریکا نمی‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مذاکره مشخص و ثابت است و راه و روش آن نیز روشن است، خاطرنشان کرد:  ما اعلام کرده‌ایم که آمریکایی ها باید اشتباه بزرگی را که مرتکب شده‌اند پذیرفته و خسارات ناشی از آنرا جبران کنندو به قوانین و حقوق بین الملل احترام بگذارند و روند ضد انسانی و بشری که علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند را کنار بگذارند، شاید بعد از این مراحل بتوانند در گوشه‌ای از اتاق برجام جایی را برای خود پیدا کنند. جواب ما هزار بار دیگر هم همین است.

پاسخ نخست وزیر کویت "طرح صلح هرمز است"

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درباره درخواست نخست وزیر کویت از تهران برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه و بکارگیری سیاست کاهش تنش در خلیج فارس هم با یادآوری اینکه ایران در سالهای اخیر به کرات ابتکارها و طرح های مختلفی را بدین منظور ارائه داده است که مهمترین و آخرین  آن «طرح صلح هرمز» بوده، گفت: آقای روحانی این طرح را با سران کشورهای منطقه به اشتراک گذاشتند و ما از اینکه هرچه زودتر گفت‌وگوهای فراگیر را در منطقه خلیج فارس  برای ثبات و صلح این منطقه داشته باشیم استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصول و مبانی چنین گفت‌وگوهایی ارائه شده، افزود: تنها می‌ماند اراده سیاسی طرف‌های مقابل که امیدواریم دولت کویت دیگر کشورهایی که تمایل به آغاز این گفت‌وگوها را ندارند همراه با طرح خود کند.

ادامه دارد

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه مذاکره ایران و آمریکا عمان کویت درگیری ارمنستان و آذربایجان فواد حسین وزیر خارجه عراق توهین به مرجعیت مصطفی ادیب لبنان روابط ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکار‌های مذاکراتی شدند.

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • مذاکره مستقیم ایران و آمریکا صحت دارد؟
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات