Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران در پیامی ۷ مهرماه روز آتش نشانی ‌و ایمنی را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی به مناسبت ۷ مهرماه روز آتش نشانی ‌و ایمنی پیامی صادر کرد که متن پیام به این شرح است:

"همانا خدا را در زمین بندگانی است که برای رفع نیازهای مردم می کوشند، ایشان در روز قیامت و از عذاب در امان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"امام موسی کاظم (ع)"

آتش نشانان، ایثارگران و دلاوران عرصه های خطر هستند که جان خود را به مخاطره می اندازند تا جان و جهان انسان ها را نجات دهند؛ آری آتش نشانان فرشته های نجاتی هستند که آتش عشق خدمت به خلق در وجودشان زبانه می کشد تا آتش سوزان و سوزنده حوادث را در زندگی مردم، خاموش کنند.

تاریخ گواه این فداکاری عظیم و خطیر است، همچنانکه در روز 7 مهر 1359 وقتی بمب افکن های دشمن بعثی پالایشگاه آبادان را به دریایی از آتش تبدیل کردند، آتش نشانان دلاورانه به دل آتش زدند و حین عملیات اطفای حریق، هواپیماهای دشمن با بمباران مجدد عرصه پالایشگاه را به خاک و خون کشیدند و فرشتگان خونین بال آتش نشانی به عرش ملکوتی رهسپار شدند، در ادامه نیز در حوادث مختلف از جمله پلاسکو آتش نشانان دل به آتش زدند تا هیچ آتشی به جان ملت ایران اسلامی نیفتد. 

به طور قطع تقویت آگاهی مردم نسبت به موارد ایمنی، توسعه و تجهیز ناوگان امدادی و توجه ویژه به سطح معیشت کارکنان آتش نشانی سهم بسزایی در کاهش بروز حوادث و تلفات احتمالی دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب، روز آتش نشانی و ایمنی را به شما آتش نشانان عزیز که ارمغان آور امداد و آرامش هستید، صمیمانه تبریک عرض نموده، زحمات مخلصانه، طاقت فرسا وشبانه روزی شما را ارج می نهم، امیدوارم همواره در پناه خداوند متعال، سلامت و سربلند باشید."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري تهران آتش نشان روز آتش نشانی روز آتش نشانی آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کارگر جوان از داربست حادثه ساز شد

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵مبنی بر سقوط مردی از ارتفاع، ستاد فرماندهی آتش نشانی خرم آباد آتش نشانان ایستگاه شماره ۵ میدان کریمخان را به محله قاضی آباد اعزام کرد.

بنا به اظهار آتش نشانان اعزامی، یکی از کارگران نصب داربست در یک ساختمان در حال ساخت مشغول کار بوده که ناگهان از بالای اسکلت فلزی این بنا به دلیل نداشتن تجهیزات ایمنی و ناایمن بودن محل به پایین سقوط کرده است.

آتش نشانان پس از اقدامات اولیه، این کارگر جوان را به عوامل اورژانس تحویل دادند و پس از ایمن سازی کامل محل حادثه تذکرات لازم را به افراد حاضر در محل گوشزد کردند.

تمرکز بر ایمنی افرادی که کار در ارتفاع را انجام می‌دهند در اولویت اول قرار دارد، زیرا تنها با یک اشتباه در ارتفاع می‌تواند منجر به یک آسیب جدی و مرگ آور شود. رعایت نکات ایمنی برای کار در ارتفاع بسیار ضروری است، کارگران باید تجهیزات حفاظت شخصی مناسب را انتخاب کرده و تجهیزات خود را قبل از کار بررسی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آماده‌باش آتش‌نشانی زنجان در اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر
  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • حوادث هفته اول نوروز در کرج یک فوتی و ۶ مصدوم بر جا گذاشت
  • سقوط کارگر جوان از داربست حادثه ساز شد
  • نجات راننده خودروی پژو ۴۰۵ با تلاش آتش نشانان ارومیه