Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاووسی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: کاهش محسوس دما در اواخر این هفته باعث سرما و یخبندان شبانه در استان به خصوص شهرستان سربیشه خواهد شد.

او افزود: با توجه به سرما و یخبندان پیش رو دامداران توصیه ‌های این سازمان را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاووسی تصریح کرد: بر این اساس تهیه سوخت مورد نیاز برای واحد‌ های دامداری و مرغداری و کنترل دستگاه‌ های تولید گرما و برق اضطراری در واحد ‌های پرورش طیور قبل از ایجاد سرمازدگی موضوع با اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه با بیان اینکه تمام واحد ‌های پرورش دام و طیور شهرستان ذخایر سوخت خود را کنترل و از کافی بودن آن اطمینان حاصل کنند، ادامه داد: زنبور داران و تولید کنندگان عسل در این شهرستان نیز نسبت به انتقال کندو‌ها به مکان‌ های گرم‌تر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی درباره انتقال بیماری از طریق سگ‌های ولگرد به انسان

زمان شروع کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما (۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس) دوشنبه شب، (هفتم مهر ماه) اعلام شده است و تا روز جمعه، (یازدهم مهر ماه) ادامه خواهد داشت.

سربیشه، نقاطی از زیرکوه، قاین، درمیان، بخش مرکزی بیرجند، سرایان، فردوس و نقاط کوهستانی از خوسف و نهبندان نیز تحت تاثیر کاهش دما و سرمای شبانه خواهند بود.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هشدار دامپزشکی کاهش دما یخبندان شبانه تهیه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه تولیدات شیلاتی در کشور با رشد ۸ درصد از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن به یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن در دو سال اخیر افزایش یافته است، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید آبزیان با مشارکت مردمی در دستورکار این سازمان قرار دارد و ما در سه محور رشد، پایداری و خوداتکایی تولید برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه خوداتکایی در تأمین نهاده‌ها، در گذشته برای تأمین خوراک آبزیان و تخم چشم زده ماهیان قزل‌آلا وابسته بودیم، اما اکنون علاوه بر تأمین نیاز داخل، صادرکننده هستیم. بیوتکنولوژی تولید تخم چشم زده در کشور وجود دارد و واردات بخشی از تخم چشم زده ماهیان قزل‌آلا به دلیل علاقه پرورش دهندگان صورت می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی موضوع پایداری تولید را در حوزه آبزی پروری و صیادی مهم دانست و گفت: در صید و صیادی، ماهیگیری مسئولانه را پیگیری می‌کنیم و تغییر روش‌های مخرب و آسیب زننده صید و ارتقای کیفیت آبزیان در دستور کار سازمان شیلات ایران است.

وی با اشاره به تکثیر و رهاسازی بچه ماهی برای پایداری صید و صیادی در آب‌های کشور تصریح کرد: نزدیک به ۴۰۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی تکثیر و در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۳ تکثیر و رهاسازی ۵۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

استقرار سازه در دریا

حسینی درباره استقرار سازه‌ها در دریا گفت: تا پیش از دولت سیزدهم نزدیک به ۱۰ هزار سازه طی سالیان متمادی در دریا مستقر بود، اما در دو سال اخیر ۵ هزار سازه به این عدد اضافه شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران در مورد جهش و پایداری تولید در حوزه آبزی پروری نیز ابراز کرد: در آبزی پروری علاوه بر افزایش بهره‌وری در واحد سطح، مزارع به دستگاه‌های نانو حباب تجهیز شده‌اند که موجب می‌شود پیکره آبی برای ماهی دار کردن تا ۲ برابر افزایش یابد، از حداقل آب به صورت بهینه استفاده شود، تلفات به حداقل برسد و ضریب تبدیل غذا برای پرورش دهندگان بهبود یابد.

وی در مورد مشارکت مردمی در بخش شیلات کشور نیز گفت: فعالیت شیلاتی ماهیت درون‌زا و مردمی است و ما بحث مشارکت مردمی را در دو بخش تصمیم سازی و تصمیم‌گیری دنبال می‌کنیم.

حسینی افزود: در بخش تصمیم سازی با بهره برداران، تشکل‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صیادی و آبزی پروری همراهی و تعامل داریم و از تجربیات آنان استفاده می‌کنیم و سیاست‌های وزارتخانه را به آنان انتقال می‌دهیم.

جذب ۲۰ همت سرمایه گذاری در شیلات

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به شناسنامه دار کردن مزارع با توافق اتحادیه ماهیان سرد آبی و گرم آبی تصریح کرد: اردیبهشت امسال با توجه به تفاهم نامه‌ای که با اتحادیه ماهیان سرد آبی و گرم آبی منعقد کرده‌ایم، قرار است تمام مزارع آبزی پروری توسط خود بهره برداران شناسنامه دار و کد رهگیری محصول از تولید تا بازار لحاظ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه تصمیم‌گیری نیز از ظرفیت‌های مردم و بهره برداران در بخش‌های واردات و صادرات استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های بهره برداران و تولیدکنندگان شیلاتی در چگونگی و چرایی واردات و صادرات استفاده کنیم و مصرف کننده و تولیدکننده در تصمیم‌گیری می‌توانند به ما کمک زیادی کنند.

حسینی با بیان اینکه صنعت شیلات از اولویت‌ها در بخش سرمایه گذاری است، اذعان کرد: سال گذشته با جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان، رکورد سرمایه گذاری در بخش شیلات شکسته شد.

گفتنی است؛ سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱.۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش شیلات انجام شد.

کد خبر 6078901

دیگر خبرها

  • دام ها در فهرج به مناطق امن جابجا می شوند
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • تولید بیش از ۱.۳ میلیون تن آبزی در کشور
  • رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد
  • تولید بیش از ۱.۳ میلیون تن آبزی
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد
  • هشدار دامپزشکی نیشابور در خصوص بیماری آنتروتوکسمی در دام های سبک
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان