Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@15:50:34 GMT

ایران در بین ۱۰ قدرت اول جهان در حوزه هوا فضا

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۸۹۷۱

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، نمایشگاه دایمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه با عنوان «پارک ملی هوافضا» روز گذشته با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تهران افتتاح شد.

در این افتتاح نسل جدیدی از موشک ذوالفقار با عنوان «ذوالفقار بصیر» برای اولین بار به‌ نمایش درآمد که تا برد ۷۰۰ کیلومتر قابلیت هدف قرار دادن اهداف در دریا  را  دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز با ماهواره از ارتفاع ۴۳۰ کیلومتری هر نقطه‌ از جهان را که بخواهیم می‌بینیم
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا ارائه تاریخچه هوافضا نیست؛ امروز در حوزه‌های مختلف موشکی، کروز، پدافند هوایی، بدون‌سرنشین و فضایی تراز ما تراز جهانی است و دیگر تراز منطقه‌ای نیست و جزو ۵ تا ۱۰ کشور اول جهان هستیم. وی خاطرنشان کرد: «اگر روزی بالای ارتفاعات بازی‌دراز با دوربین تلاش می‌کردیم تا عمق خاک دشمن را در حد ۱۰-۱۵ کیلومتر ببینیم، امروز با ماهواره از ارتفاع ۴۳۰ کیلومتری هر نقطه‌ از جهان را که بخواهیم می‌بینیم.» سردار حاجی زاده با بیان این که «در دوره فروپاشی شوروی پیشنهادهای خوبی برای خرید موشک از کشورهای جدا شده از شوروی  داشتیم» گفت : «موشک اسکاد دو و نیم میلیون دلاری را می‌خواستند به ما صدهزار دلار بدهند یا سکوی پرتاب سه میلیون دلاری را با قیمت بسیار ناچیزی حاضر بودند به ما بفروشند. بارها ما درخواست می دادیم تا از این تجهیزات خریداری کنیم اما مقام معظم رهبری با این خواسته ما مخالفت کردند، شاید ما چندین بار گردش کار کردیم و ایشان مخالفت کردند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان این که آن روزها تحقیقات موشکی ما در آستانه به نتیجه رسیدن بود، اظهار کرد: اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایی که در موشکی هستیم قرار نداشتیم.»
قالیباف با اشاره به این که برگزاری این نمایشگاه نشانه آن است که رزمندگان و جوانان با ایستادگی و مقاومت موجب بروز تحول در کشور شده اند، اظهار کرد: ما در ابتدای جنگ،  برای تامین حتی خمپاره 120 هم دچار مشکل بودیم، در زمانی که می خواستیم یک تست موشک را انجام دهیم در همان اولین آزمایش سکو، خودرو و موشک هر کدام به یک طرف پرتاب شد و همه خندیدند اما امروز نشان می دهد که ما توانسته ایم در کجا بایستیم و در کمتر از 5 سال حتی ماهواره نور را در مدار قرار دهیم که موجب انگشت حیرت دشمنان کشورمان شد.» 
سردار سلامی فرمانده کل سپاه گفت : «پیشرفت‌های شگفت‌انگیز و تلاش اعجاب ‌برانگیزی  که در این نمایشگاه می‌بینیم دقیقاً در دوران تحریم به دست آمده است؛ یعنی ما توانستیم از تحریم یک فرصت بسازیم و این فرصت نیز همین پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های شتاب داری است که حداقل در عرصه قدرت دفاعی آن را ملاحظه می‌کنیم.»  سرلشکر سلامی گفت: «اراده نقطه آغاز این تولید و تولد قدرت است و جنگ نیز جنگ اراده‌هاست.»


رونمایی از  موشک «ذوالفقار بصیر» و رادار تصویربرداری  « SAR» 
 در جریان این نمایشگاه، نسل جدیدی از موشک ذوالفقار با عنوان «ذوالفقار بصیر» برای اولین بار به نمایش درآمد.این موشک که از خانواده موشک‌های ذوالفقار است، با برد ۷۰۰ کیلومتر قابلیت هدف قرار دادن اهداف در دریا را دارد.پیش از این برد موشک‌های بالستیک دریای ایران تا ۳۰۰ کیلومتر با موشک خلیج فارس و هرمز اعلام شده بود از دیگر دستاورد های نیروی هوا فضای  سپاه یک رادار تصویربرداری SAR هواپایه محمول بر پهپاد شاهد ۱۲۹ برای نخستین بار به نمایش درآمد. رادارهای SAR یا رادارهای دهانه مصنوعی نوعی از رادارها هستند که عمل نقشه برداری از سطح زمین را با استفاده از تاباندن امواج رادیویی با سرعت و فرکانس بالا به سطح مد نظر انجام می دهند. همچنین در حاشیه این مراسم عکسی از مونتاژ قطعات پهپاد ساقط‌شده «گلوبال‌هاوک» آمریکایی در   رسانه ها منتشر شد.

 

خراسان

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هوا فضا نمایشگاه ایران نیروی هوافضای سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: درخشش ارتش مکتبی و انقلابی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و در میدان‌های خطیر مأموریتی که با همراهی، هم‌افزایی و هماهنگی سایر نیرو‌های مسلح به‌ویژه وحدت و برادری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است؛ برای ایران و ایرانی افتخارآمیز و برای دشمنان رشک‌برانگیز است.

 متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر گران‌قدر امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام‌علیکم.

فرارسیدن ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی و آحاد فرماندهان، مسئولین، مدیران و کارکنان مؤمن، شجاع و غیور آجا صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

درخشش ارتش مکتبی و انقلابی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و در میدان‌های خطیر مأموریتی که با همراهی، هم‌افزایی و هماهنگی سایر نیرو‌های مسلح به‌ویژه وحدت و برادری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است؛ برای ایران و ایرانی افتخارآمیز و برای دشمنان رشک‌برانگیز است.

همت و جهاد مقدس و صادقانه ارتشیان غیرتمند در صیانت از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور و دورسازی تهدیدات دشمنان از میهن اسلامی را می‌ستاییم و بر شهیدان و جانبازان والامقام و رزمندگان سلحشور ارتش مقتدر و عزیز درود می‌فرستیم و تداوم خط پیشرفت و پیشروندگی تحسین‌برانگیز در نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند به مدد دانش و فناوری روز، نیروی انسانی متعهد و پاکباخته و روحیه خودباوری و خوداتکایی و توانمندی‌های بومی و درونی موجود را آرزومندیم.

دوام توفیق آن فرمانده عالی‌قدر و یکایک ارتشیان عزیز، تحت عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌نمایم.

 سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با تسلیحات حداقلی به سرزمین های اشغالی حمله شد/ در این مرحله از ۵ نوع موشک استفاده نشد
  • خط و نشان فرماندهان بلندپایه نظامی چند روز بعد از حمله به اسرائیل /قدرت نمایی پهپادی، توپخانه ای و زرهی ارتش
  • سردار پورجمشیدیان: با متجاوز به خاک ایران مماشات نخواهیم کرد
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد
  • هیچ سامانه پدافندی در جهان قدرت مقابله با موشک فتاح را ندارد
  • وحدت ارتش و سپاه منجر به تولید قدرت بازدارندگی شده است
  • درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • موشک‌های ایران چگونه به رژیم صهیونیستی رسید؟