Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: ترامپ هم‌اکنون از تهدیدات خود علیه ایران ناامید شده است به همین دلیل با طرح مذاکره مستقیم قصد دارد دسیسه و رأی مردم را برای انتخابات به سوی خود جلب کند.

حسین محمد صالحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ادعای دونالد ترامپ "مبنی بر اینکه اگر در انتخابات پیروز شوم ظرف یک هفته با ایران به توافق می‌رسم"، اظهار کرد: این ادعای ترامپ مانند دیگر ادعاهایش توخالی است، رئیس‌جمهور آمریکا در ۴ سال گذشته نشان داده است در مقایسه با روسای جمهور قبلی عهدشکن‌تر است و به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست، بنابراین ایران اسلامی باید با آمریکا قاطعانه برخورد کند و اگر آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کرد ایران هم باید از تمام تعهدات برجامی خود خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه هر روز بنشینیم و به تهدیدات آمریکا گوش کنیم و شاهد تحریم‌های ظالمانه باشیم و اروپایی‌ها هم هر روز صادقانه برخورد نکنند، مشکلی را از ملت ایران حل نمی‌کند. تنها راه برون‌رفت از این مشکلات این است که ایران هم یک‌جانبه از تمام تعهدات خود خارج شود چرا که هم‌اکنون تمام فشارها را داریم تحمل می‌کنیم و ترسی از فشار جدید نداریم.

نماینده مردم چادگان، فریدن، فریدون‌شهر و بوئین میاندشت در مجلس تصریح کرد: آمریکا و غرب علیه ملت ایران کاری جز اعمال فشار اقتصادی نمی‌توانند انجام دهند چرا که در تمام جبهه‌های دیگر شکست خورده‌اند. اگر امروز ترامپ این ادعا را مطرح می‌کند باید به او پاسخ داد که اگر اهل توافق بودی به برجام پایبند می‌ماندی و در این صورت می‌توانستی صحبت از مذاکرات جدید بکنی. وقتی یک نفر تمام قراردادها را زیر پا می‌گذارد چگونه می‌توان به او اعتماد کرد و این ادعاهای ترامپ تنها تبلیغ انتخاباتی است.

محمد صالحی با بیان اینکه ترامپ یک فریب کار سیاسی است، گفت: در صورت پیروزی او در انتخابات هیچ توافق و مذاکره‌ای با دولت آمریکا نخواهد شد. معتقدم اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود غرور و منیت او بیشتر و دشمنی‌اش با ایران بدتر می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ایران هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود، خاطرنشان کرد: هر رئیس‌جمهوری که در آمریکا سر کار آمده است همین شیوه‌ها را داشته است و هدف اصلی آنان ریشه‌کن کردن نظام اسلامی است و چون به اهداف پلید خود نرسیده‌اند قصد دارند با جنجال سازی امور خود را پیش ببرند و به هیچ وجه اهدافشان عوض نمی‌شود.

وی گفت: تنها در شیوه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و وقتی ترامپ سر کار آمد شیوه‌هایش با روسای جمهور قبلی تفاوت داشت و از برجام خارج شد. ترامپ هم اکنون از تهدیدات خود علیه ایران نا امید شده است به همین دلیل با طرح مذاکره مستقیم قصد دارد دسیسه و رأی مردم را به سوی خود جلب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا استانی سیاسی برجام اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران

محسن قمصری کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ممکن است اوپک ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا بازار نفت آرام شود و قیمت کاهش یابد گفت: تلاش بر این است که اوپک ظرفیت فروش خود را افزایش دهد و در حد محدود مشکلی را به وجود نمی آورد و قابل انجام است.

به گفته این کارشناس انرژی نظر بر همین است که به صورت محدود عرضه را افزایش دهند و بازار را کنترل کنند و مشتریان نفت به دنبال این هستند که قیمت نفت افزایش پیدا نکند و هماهنگی‌هایی وجود دارد که افزایش قیمت اتفاق نیفتد.

این کارشناس انرژی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید نفتی که آمریکا در از آنها صحبت می‌کند هم اکنون نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تقریباً هیچ پالایشگاه خارجی نفت ایران را خریداری نمی‌کند و تنها چین مشتری نفت ایران است.

وی ادامه داد: چین هم با توجه به روابطی که با ایران دارد و مصالح ملی که دارند به نظر نمی‌رسد نفت ایران را کنار بگذارد؛ زیرا نفت خوب و مناسبی دریافت می‌کنند.

این کارشناس انرژی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خاطر نشان کرد: این خبرها بیشتر جنگ رسانه‌ای هستند تا بتوانند بازار را متشنج کنند و مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز وجود دارد.

کد خبر 6084417 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» و شکستن هژمونی آمریکا
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات