Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه اظهار داشت که عذرخواهی رهبر معظم کره شمالی کیم جونگ اون در مورد تیراندازی به یک تبعه کره جنوبی، عزم پیونگ یانگ را در تلاش برای بهبود روابط بین دو کشور نشان می‌دهد.

مون این حادثه را «تأسف انگیز و ناگوار» خواند و از شهروندان کره جنوبی به دلیل شوکی که خبر تیراندازی آن‌ها را برانگیخته، عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چونگ سای کیون، نخست وزیر کره جنوبی خواستار تحقیق «سریع» در مورد این حادثه شد و تأکید کرد که تنها کشف همه حقایق مربوط به تیراندازی می‌تواند جلوی تبدیل شدن آن به «یک مانع جدی» در روابط بین دو کره شود.

در پی وقوع یک فقره حادثه تیراندازی ناگوار که به کشته شدن یک مقام دولتی کره جنوبی منجر شد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه از همسایه جنوبی خود عذرخواهی کرد. در پیام صادر شده از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد عمیقا از این مسأله متأسف است و ابراز امیدواری کرد که این مسأله به اطمینان میان دو کره خدشه‌ای وارد نکند.

این اولین بار پس از سال ۲۰۰۸ است که یک شهروند غیرنظامی کره جنوبی مورد اصابت گلوله کره شمالی قرار گرفت. در آن زمان، «پارک وانگ جا» هنگام گشت و گذار در محدوده کوه تفریحی کومگانگ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کره جنوبی عذرخواهی کره شمالی رهبر کره شمالی عذرخواهی رئیس جمهور کره کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی «نماوا» پذیرفته نشد!

به گزارش «تابناک» به نقل از تئاتر آنلاین، این پلتفرم نوشت: مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.

با این حال انجمن بازیگران در واکنش به این موضوع نوشتند که موضوع را از مراجع ذیصلاح پیگیری می کنند.

همچنین روابط عمومی خانه سینما نوشت : هیأت رئیسه خانه سینما (جامعه اصناف سینمای ایران) با توجه به اظهارات اخیر نایب رئیس پلتفرم نماوا که موجب تشویش اذهان عمومی و واکنش های گسترده اعضای صنوف سینمای ایران شده است، بررسی این موضوع را به شورای صیانت خانه سینمای ایران ارجاع می دهد. بدیهی است نتیجه و عکس العمل لازم پس از اظهار نظر شورای صیانت به اطلاع اعضای محترم سینمای ایران خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • عذرخواهی «نماوا» پذیرفته نشد!
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند