Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: شب گذشته درگیری‌ها در خطوط مقدم جبهه بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و نیرو‌های ارمنی ادامه داشته و از امروز صبح جمهوری آذربایجان عملیات نظامی را با استفاده از راکت انداز سنگین TOS ادامه می‌دهد.

به گزارش فرارو، وزارت دفاع ارمنستان همچنین اعلام کرد: 15 نفر دیگر از نیرو‌های ارمنی در درگیری‌های قره باغ کشته شدند و تعداد کشته شدگان به بیش از 30 نفر رسید و 18 زخمی درگیر‌های روز گذشته نیز از قره باغ به ایروان منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت دفاع ارمنستان نیرو‌های ارمنی 11 ماشین زرهی متعلق به جمهوری آذربایجان را توقیف و 5 بالگرد 27 پهپاد، 33 تانک متعلق به جمهوری آذربایجان را منهدم کرده اند.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که ارتش کشورش متحمل تلفاتی شده است.

الهام علی‌اف ضمن اعلام حکومت نظامی در برخی مناطق آذربایجان و وضع مقررات منع رفت و آمد در شهرهای بزرگ، در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد: در پی بمباران‌های ارمنستان، در میان نیروهای آذربایجان و مردم غیرنظامی تلفاتی دیده شده است.
وی جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد و گفت که در مقابل بسیاری از واحدها و تجهیزات نظامی دشمن منهدم شده است.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که دست‌کم ۵ عضو یک خانواده در آذربایجان کشته و 19 تن دیگر زخمی شده‌اند.

فرماندار خداآفرین آذربایجان شرقی نیز گفت: صبح امروز یک گلوله جنگی دیگر به سمت این شهرستان شلیک شد.

علی امیری راد افزود: این گلوله در اراضی روستای قورتلجه علیا و محدوده میله مرزی 50 فرود آمده است.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته این سومین گلوله است که از مناطق جنگی قره باغ به سمت شهرستان خداآفرین شلیک می‌شود.

منطقه قره‌باغ کوهستانی (ناگورنو قره‌باغ) پس از سه ماه، از دیروز بار دیگر صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قره باغ آذربایجان ارمنستان جنگ الهام علی اف جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گروهی از مردم ارمنستان جاده این کشور به گرجستان را بستند.

شهروندان ارمنستان روز یکشنبه در اعتراض به واگذاری چهار روستا، تحت اشغال این کشور به جمهوری آذربایجان اقدام به بستن مسیر منتهی به گرجستان کردند.

پس از اعلام واگذاری این چهار روستا به جمهوری آذربایجان، اهالی روستاهای کیزیل‌خاجیلی و بغانیس آیریم تردد در بخش‌هایی از جاده ای که به گرجستان متصل می شد، را مسدود کردند.

برخی از ساکنان یکی دیگر از روستاهای ارمنی‌نشین واگذار شده هم می گویند که آنچه در ۱۹ آوریل از سوی دولت ایروان اعلام شد با آنچه «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور در زمان برگزاری نشست با ساکنان این روستاها گفته، در تضاد است.

دیروز در جریان هشتمین نشست کمیسیون‌های مرزبندی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ایروان بعد از حدود سه دهه با بازگرداندن چهار روستای اشغالی در منطقه قره‌باغ به باکو موافقت کرد.

این نشست با حضور شاهین مصطفی‌یف و ماهر گرگوریان، به ترتیب معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شد.

براساس بیانیه‌ای که باکو منتشر کرده است، کمیسیون‌های مرزی بر سر مسائل مشخص از جمله بازگرداندن روستاهای «بغانیس آیریم»، «آشاغی اسکیپارا»، «هیریملی» و «کیزیل‌خاجیلی» که ارمنستان در جنگ اول قره‌باغ اشغال کرده بود، به جمهوری آذربایجان به توافق رسیدند.

کد خبر 6084659

دیگر خبرها

  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • ارمنستان با بازگرداندن چهار روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد
  • ارمنستان با بازگرداندن ۴ روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد
  • ارمنستان با بازگشت ۴ روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد