Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،احمدرضا رعنایی سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت:در زمینه ترخیص قطعات از گمرک اتفاق خاصی نیفتاده و علی رغم دستور معاون اول رییس جمهور مبنی بر ترخیص سریع قطعات، اما سرعتی در کار نیست و همچنان قطعات موردنیاز قطعه سازان در گمرک دپو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نوع قطعاتی در گمرک دپو هستند، بیان کرد: این قطعات شامل قطعات واسطه‌ای قطعه سازان می شود که باید تبدیل به قطعات کامل و یا مجموعه خودرو شوند و تقریبا همه قطعه سازان تعدادی قطعه در گمرک دارند که عدم ترخیص آن‌ها زنجیره تامین را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید

وجود ۸ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات

سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور بیان کرد: تعداد ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ‌ها وجود دارد که باید قطعات آن ترخیص شده و پس از نصب در بازار عرضه شوند.

رعنایی در خصوص نحوه تامین ارز موردنیاز قطعه سازان اظهار کرد: با توجه به مشکلات ارزی، قطعه سازان  از ارز نیمایی که همان ارز آزاد است استفاده کردند.

او ضمن تکذیب خبر موافقت گمرک با واردات قطعه بدون انتقال ارز تصریح کرد: خبر مبنی بر موافقت گمرک با واردات قطعه بدون انتقال ارز که از سوی دبیر انجمن قطعه سازان منتشر شده بود، کذب است، زیرا گمرک با این موضوع موافقت نکرده و اجرایی نشده است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به مشکلات قطعه سازان گفت: نخستین معضلی که در حال حاضر برای قطعه سازان به وجود دارد، عدم ترخیص قطعات از گمرک است. همچنین یکی از مهم‌ترین انتظارات قطعه سازان راه اندازی مجدد سیستم مچینگ شرکت‌های فولادی و پتروشیمی داخلی است.

رعنایی گفت:قطعه سازان با وجود مشکلات نقدینگی قادر به تامین مواد اولیه با حجم بالا از بورس نیستند و باید مواد اولیه مورد نیاز خود را مستقیم از شرکت‌های تولید کننده، خریداری کنند.

او تشریح کرد:واردات قطعات بدون انتقال ارز از خواسته های قطعه سازان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطعات خودرو قطعه سازی قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا (فیلم)

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نجات معجزه‌آسای یک عابر از تصادف دو کامیون (فیلم) تصادف مرگبار پراید و پژو پارس در جاده کرمان - چترود (فیلم) جان سالم به در بردن موتورسوار پس از تصادف (فیلم)

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • توقیف خودروی حامل بارشیشه توسط مرزداران شمال سیستان وبلوچستان
  • تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا (فیلم)
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا + فیلم
  • ۱۵ هزار ‬قطعه از تاسیسات مورد نیاز شرکت نفت گچساران از سوی متخصصان داخلی ساخته شد
  • توقیف بنز ۲۰۰ میلیارد ریالی در زنجان
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم