Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در دومین جلسه هماهنگی حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان گفت: تلاش داریم آنچه برای تأسیس و حمایت از فعالیت های کانون ها و رونق مساجد تا پایان برنامه ششم توسعه مقرر شده، محقق شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دومین جلسه هماهنگی حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با هدف برنامه ریزی و بررسی راهکارهای حمایتی در این خصوص  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«احمد برادران» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در این جلسه با  تاکید بر اهمیت نقش کانون ها در فرهنگ سازی و تبیین ارزش های دینی گفت: تا پایان سال از کانون های جدیدالتاسیس استان به شکل ویژه حمایت می شود.

 

وی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و با صراحت افزود: تلاش داریم آنچه برای تأسیس و حمایت از فعالیت های کانون ها و رونق مساجد تا پایان برنامه ششم توسعه مقرر شده، محقق شود.

 

برادران، به سفرهای شهرستانی استاندار اشاره کرد و گفت: در شورای برنامه ریزی هر شهرستان که استاندار حضور دارد به فرماندار آن شهرستان موضوع حمایت از کانون های مساجد آن شهرستان تاکید و اختصاص بودجه حمایتی از این کانون ها ابلاغ می شود.

 

«حسن پارسي پور»، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز در این جلسه به نامه استاندار در خصوص اعلام حمایت از ارتقاء کانون های مساجد استان اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح پیشنهادی مبنی بر اختصاص اعتبارات تعمیر و تجهیز  در راستای حمایت از کانون ها، این موضوع به فرمانداران شهرستان های استان ابلاغ شده که در سفرهای شهرستانی استاندار اختصاص می یابد.

 

«حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم به ماده 95 برنامه ششم توسعه کشور که مکلف به تأسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت در سراسر کشور است، اشاره کرد و موضوع پشتیبانی از فعالیت کانون ها را مورد توجه قرار داد.

 

وی در ادامه مطلب فوق نامه وزیر ارشاد اسلامی در این خصوص به استانداران را تشریح کرد و احداث، تکمیل، تعمیر  و تجهیز  مساجد و کانون های مساجد را بار دیگر خواستار شد.

 

«محمد تقی آریان»، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی هم به ظرفیت های کانون ها برای رفع آسیب های اجتماعی و ارتقاء فرهنگ جامعه به ویژه در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم و ویژه اجتماعی اشاره کرد و در این باره اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده به اختصار سه میم را طرحی موفق نام برد و خواست تا از برنامه های فرهنگی اینچنین حمایت شود.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این جلسه به نخستین جلسه هماهنگی حمایت از کانون های فرهنگی هنری استان که با حضور استاندار صورت گرفت، ضمن قدردانی از نگاه حامیانه استاندار از فعالیت 379 باب کانون در مساجد استان خبر داد و گفت: 163 کانون در مساجد شهری و 216 باب کانون نیز در مساجد روستایی فعال است.

 

وی همچنین اضافه کرد: هم اکنون 114 مسجد در روستاهای بالای هزار نفر و 32 مسجد در شهر های استان فاقد کانون است که تا پایان برنامه ششم توسعه، در آنها کانون راه اندازی می شود.

 

شیرازیان همچنین از  تهیه پیش نویس تفاهم نامه حمایتی استانداری خراسان شمالی  از کانون های مساجد استان خبر داد و افزود: این تفاهم نامه با توجه به قول مساعد استاندار و نیز طی تماس تلفنی با رییس ستاد فهمای کشور به زودی منعقد می شود.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کانونهای مساجد استانداری خراسان شمالی کانون مسجد تا پایان برنامه ششم توسعه حمایت از کانون حمایت از کانون ها کانون های فرهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش مهم معلمان در امور تربیتی گفت: شورای فعالان تربیتی در استان تشکیل و سیاست‌گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ چهار شنبه بیست‌ونهم فروردین _ در دیدار نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اهمیت نقش امور تربیتی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر بیشترین قسمت هزینه‌ها را صرف امور تربیتی کنیم، چه بسا که ضرری نکرده‌ایم.

وی اردوهای راهیان نور را به عنوان یک اثر معنوی دانست و افزود: این اردو تغییرات و تحولات خوبی در دانش آموزان رقم می‌زند و از عوامل اثرگذار تربیتی است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نقش معلمان تربیتی بیش از گذشته احساس می‌شود لذا تشکیل شورای فعالان تربیتی در استان و سیاست گذاری این شورا حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: به وجود آمدن چنین شورایی یک ضرورت است و امیدواریم در استان سریع شکل گیرد زیرا نقش مهمی در تربیت و آموزش خواهد داشت.

کد خبر 745579

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه