Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد حسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی در آئین رونمایی از گنجینه شهدای دانشجو که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: نقش آفرینی دانشجو و پیوند حیات بخش دانشجو با انقلاب از سال ۱۳۳۲ با خیزش استقلال خواهی و کمک به نهضت امام خمینی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب یکی از قشر‌های بسیار تاثیرگذار در تحقق نظام اسلامی، دانشجو و دانشگاهیان بودند.

سردار سپهر افزود: بخش قابل توجهی از فرماندهان دفاع مقدس، دانشجویان ما بودند که افتخار بزرگ برای مسئولان حوزه دانشجویی و دانشگاه‌هاست. لایه نخبگی و خواص در مدیریت و راهبری دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای داشته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: در ۴۰ سالگی انقلاب شاهد حضور پررنگ و مفید دانشجویان و حضور در نقاط عطف انقلاب بوده ایم. شهدای دانشجو مایه مقبولیت بخشی به نظام و قوام حوزه‌های عرصه حیات اجتماعی در این مدت بوده اند.

سردار سپهر با بیان اینکه از همت این گروه بهره‌ها برده ایم، افزود: یکی از مواهب کار در دانشگاه‌ها، شکل گرفتن بسیج دانشجویی بود که با نگاه آرمانی امام خمینی (ره) رسالت بسیج دانشجویی مشخص شد.

او با بیان اینکه تزکیه تربیت، تعلیم و مهارت جزو مولفه‌های تعالی بشر هستند و بسیج دانشجویی در این عرصه‌ها نقش مهمی دارند، گفت: بسبج دانشجویی در این رابطه نقش راهبردی برای تربیت و مهارت افزایی دانشجویان داشته است. در اقشار ۲۲ گانه بسیج، نقش استادان بسیج دانشجویی در تحقق انقلاب اسلامی، بسیار مهم است.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: از وزیر علوم درخواست داریم برای ایجاد زمینه و بستر فعالیت‌های بسیج دانشجویی، حمایت‌ها را بیشتر کنند.

سردار سپهر درباره ۳ ماموریت بسیج دانشجویی گفت: شناخت صحیح چالش‌ها و ایجاد فضای انتقادی و امید بخشی، جزو ماموریت‌های اصلی بسیج دانشجویی است.

او بیان کرد: در چالش کرونا، حدود ۷ هزار ۳۰۰ ایده از سوی بسیجیان برای حل بحران جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره اقدام دانشگاه الزهرا بیانیه‌ای صادر کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج دانشجویی شهدای دانشجو بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم