Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، بهمن خطیبی صبح امروز در جریان بازدید از عملیات ساخت سوله پرورش قارچ خوراکی در این روستا اظهار کرد: این سوله درصورت بهره‌برداری، سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی تولید می کند و ۳۵ نفر نیز به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مساحت محل احداث این پروژه دو هکتار بوده و مساحت طرح(احداث سوله‌ها) ۱۸۰۶ مترمربع است، عنوان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۶۸ درصد بوده و تا این مرحله از کار برای این پروژه حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قرچک اضافه کرد: در راستای عمل به فرموده مقام معظم رهبری در سال جهش تولید حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید بیش از گذشته در دستور کار قرار گرفته و در حوزه کشاورزی نیز هدف جذب سرمایه گذاران، افزایش سرانه تولید، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی و حمایت از اشتغال در حوزه کشاورزی و دامپروری است.

خطیبی همچنین با اشاره به اینکه ایران جزو رتبه‌های نخست تولید قارچ خوراکی در دنیا است، خاطرنشان کرد: در حوزه پرورش قارچ خوراکی علاوه بر تأمین سرانه مصرف داخلی، با شرط بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل می‌توان به رونق صادرات این محصول اندیشید و روستاها را به عنوان رکن مهم این موضوع در نظر گرفت.

گفتنی است بهمن خطیبی فرماندار قرچک به همراه حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان و رشیدیان بخشدار مرکزی از عملیات ساخت سوله پرورش قارچ خوراکی در روستای ولی‌آباد بازدید کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال قارچ تولید بهمن خطیبی حجت الاسلام اسماعیلی روستای ولی آباد قارچ خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

ایسنا/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

محمدرضا حاجی‌رضا در دیدار با آیت الله اعرافی که امروز ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، تاکید کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حاجی رضا گفت: سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بوم گردی در روستای امین آباد قرچک
  • تحقق شعار سال موجب استقلال کامل در حوزه اقتصادی می شود
  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • «رضی آباد پایین» روستای پایلوت برای تولید پیله کرم ابریشم است
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی