Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب برای این است که شجاعانه، منطقی و بدون کشمکش و نزاع سیاسی وارد میدان بشوید. همین جناح بندی ها کشور را معطل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین"علی ذوعلم" صبح امروز در مراسم آغاز به کار رسمی دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در کرمان اظهار کرد: از ابتکار استان کرمان برای تحقق بیانیه گام دوم تشکر می کنم و امیدواریم این کار به کل کشور تعمیم داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوران امام راحل سربلندترین دوره ای بوده که در تاریخ کشور داشته ایم زیرا بدون هیچ ابزار مادی وارد صحنه شده و راهی باز کردند که مقام معظم رهبری به درستی ادامه دهنده آن راه است.

ذوعلم بیان کرد: قرآن کریم همه مسلمانان را دعوت به قیام می کند و باید این قیام لله و انفرادی و دسته جمعی باشد و کاری که شما انجام می دهید یکی از مصادیق قیام و جهاد است و پژوهش یکی از نمونه های قیام است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت و راهبری مقام معظم رهبری لله است، تصریح کرد: اقدام دوستان ابتکاری است و بدون دستور از بالا خودجوش و با نگاه انقلابی و مدبرانه حرکت کرده اند که مبارک است.

بیانیه گام دوم شناسنامه انقلاب است

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب سه شان دارد و نخستین شان اینکه شناسنامه انقلاب اسلامی است و می گوید انقلاب و آرمان های آن چیست، نقطه آغاز و تکیه گاه آن چیست و این شناسنامه برای ما بسیار لازم است.

وی اظهار کرد: اگر امروز جبهه انقلاب یک برداشت نسبتا واحد و فهم عمیق نسبت به انقلاب نداشته باشد، نه می تواند به خوبی از انقلاب دفاع و استمرار آن را دنبال کرده و به کسانی که اشکال دارند و فهم درستی ندارند، نمی تواند پاسخ بدهد.

ذوعلم با اشاره به اینکه چقدر تلاش می شود انقلاب را تحقیر کنند، افزود: می گویند سند ۲۰۳۰ مرده است در حالی که اینطور نیست. سندی که پنج سال قبل در سازمان ملل به طور اجماع به تصویب رسید، آن مد نظر است که ۱۷ هدف به ظاهر زیبا دارد و به طور رسمی زمام کار توسعه جهانی به دست کشورهای پیشرفته افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در کتاب های درسی از جنایات امریکا خبری نبود، گفت: بنده مسئول اصلاح تصویر روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان بوده و از آن دفاع می کنم. این تصویر حیات یک مدرسه مختلط را نشان می دهد و آمدن اعلام کردند که دختران حذف شدند در حالی که این همه کتاب داریم که عکس دختر روی جلد است و نکته این است که سازگاری تصاویر کتاب های درسی با هنجارهای اجتماعی اصل بسیار مهمی است.

رییس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی این شناسنامه نگاه مشترک نسبت به گذشته انقلاب ایجاد می کند، اظهار کرد: نفوذ فرهنگی که مقام معظم رهبری مطرح کردند و به شدت جریان دارد در تاریخ سازی و تحریف انقلاب اسلامی به شدت وجود دارد لذا بیانیه گام دوم تحریف زدائی کرده و می گوید آزادی، استقلال، معنویت، برادری و ... نخستین آرمان انقلاب بوده و هست.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیدارباش نسبت به زمان حال است و انقلابیون اگر بخواهند بی خیال باشند، فضاسازی فضای مجازی، تحریف و تخریب هست.

ذوعلم تصریح کرد: یک فرد مدعی انقلابی هفتم تیر امسال نامه می نویسد و به مقام معظم رهبری می گوید روش شما در رهبری قابل نقد است و وقتی از او برای مناظره دعوت می کنیم، گم می شود؛ آقای خوئینی ها کجائی؟ یک تیر انداختی و رفتی؟

تدابیر مقام معظم رهبری ادامه کار امام خمینی(ره) است

وی بیان کرد: امروز دشمنان انقلاب اذعان دارند که نوع تدابیر رهبری انقلاب در سه دهه اخیر درست ادامه همان کاری است که امام(ره) انجام می دادند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه آزادی اندیشه و گفت و گو در کشور هست نه آزادی تخریب و تحریف، گفت: عده ای فقط می کوبند، این راهش نیست.

وی با بیان اینکه مشی مقام معظم رهبری آزاداندیشی، گفت و گو و مناظره است، اظهار کرد: مسئولان باید خادم و پاسخگوی مردم باشند. ما نگاه غربی به دین را قبول نداریم.

چه کسی راضی است نماینده مجلس خودروی ۶۰۰ میلیونی بگیرد؟

ذوعلم بیان کرد: چه کسی راضی است که به نمایندگان مجلس خودروی ۶۰۰ میلیونی بدهند؟ مگه مردم با خودروی شاسی بلند به منطقه خود می روند که نماینده ای خودروی شاسی بلند می خواهد؟

وی تصریح کرد: رسانه ملی باید این موارد را به نقد بگذارد اما به خاطر ملاحظاتی انجام نمی دهد و مردم ما را می بینند، فکر می کنند ما به این مسائل(از جمله خودروی نمایندگان مجلس) راضی هستیم.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش گفت: چه خبر است زمانی که مسئولی به استانی می آید بیست خودروی شاسی بلند دنبال آن راه می افتد؟ قطعا این ها خلاف شرع است. اینها بیت المال است.

وی بیانیه گام دوم انقلاب برای این است که شجاعانه، منطقی و بدون کشمکش و نزاع سیاسی وارد میدان بشوید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "سردار سلمانی جناحی نبود و انقلابی بود". همین جناح بندی ها کشور را معطل کرده است.

ذوعلم تصریح کرد: زمامدار اصلاح طلبان که با راس مفسدان قرن حاضر مقابله ندارد و با رهبری مقابله می کند، اصلاح طللب است؟ اصولگرائی که از خودروی ۶۰۰ میلیونی دفاع می کند، اصولگراست؟

وی بیان کرد: گام دوم یک بیدارباش است و باید خودسازی کنیم و همه از جمله روحانیت، رسانه، دولت، بسیج و ... نیاز به خودسازی داریم و نهادی که امروز تاسیس می شود باید همه را به پاسخ وادارد.

مجلس قوانین تبعیض آمیز را لغو کند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ساختارها و قوانین باید درست بشود و اگر مجلس امروز مجلس گام دوم است باید اولین قدمش این باشد تمام امتیازاتی که تبعیض آمیز است و برای نمایندگان مجلس وضع شده را لغو کند.

وی با اشاره به اینکه هر مسلمان، طلبه، معلم و کارگری موظف است امر به معروف و نهی از منکر کند و این بیدارباش برای وضع حال ما بسیار مهم است، افزود: این متن میثاقی برای همه ایرانیان و وحدت بخش است و مسیری که برای آینده ترسیم می کند، مسیر غیرقابل تغییر، پیشرفت گرا، مدرن، اسلامی، انقلابی و علمی است.

ذوعلم گفت: در این دبیرخانه چند گام دیده شده که هر کشوری این گام ها را با هم دنبال کند پیشرفت می کند و بحران تمدن های جدید ناشی از فقدان این راهبردها با یکدیگر است و همه ایرانیان ذیل این نقشه راه می توانند متحد شوند و باید اختلافات را کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم میثاقی برای انقلابیون است و کسانی که دعوی انقلاب ندارند، اگر به این میثاق نامه مراجعه کنند، انقلابی می شوند؛ اگر تبعیض، بی عدالتی و سوء تعبیرها کنار رود.

مردم به تبعیض و فساد اعتراض دارند

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مردم بیش از نبودها به تبعیض و فساد اعتراض دارند، بیان کرد: اگر متشرع و انقلابی هستیم مقام معظم رهبری فرمودند کسی که خودروی شخصی دارد حق ندارد با خودروی دولتی تردد کند.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند ما را ترور می کنند، گفت: مسئولی که از شهادت بترسد صلاحیت ندارد در نظام اسلامی انقلابی مسئولیت بپذیرد؛ در هر لباسی باشد.

ذوعلم تصریح کرد: گام دوم انقلاب بدون خودسازی محقق نمی شود و همه باید خودسازی کنیم. گام نخست انقلاب نتیجه خودسازی چند دهه بود.

سکوت مرگباری در برخی از روشنفکرنماها و روحانی نماها شکل گرفته است

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مطمئنا اندیشکده هایی دارند روی این بیانیه کار می کنند و هجمه های یک سال و نیم اخیر به رهبر انقلاب محصول همین کار است و متاسفانه سکوت مرگباری در قشری از روشنفکرنماها و روحانی نماهای ما شکل گرفته است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: اگر نقطه ضعفی در بیانیه بود حتما درباره آن حرف می زدند اما بحمدلله این بیانیه با قلم الهی که از نفس مخلص برخواسته و دارای ادبیات مترقی است که هیچ کس نمی تواند بر آن ایراد بگیرد.

وی گفت: اسلام یک مکتب جهادی، استقلال طلب و آزادی است و رهبری و امام در این مکتب خودسازی کرده و توانسته اند این ارائه را از اسلام بدهند و بیانیه گام دوم مبانی اسلامی و راهبردهای دینی را براساس اجتهاد عمیق عقلانی متناسب با نیازها و خلاءهای امروز و آینده ارائه داده است.

ذوعلم با اشاره به اینکه ملتزم ترین فرد نسبت به شاخصه های بیانیه گام دوم، خود مقام مظعم رهبری است، گفت: عدالت ایجاب می کند سازمان برنامه و بودجه بودجه را عادلانه توزیع کند نه با چانه زنی فلان وزیر و نماینده مجلس و عدالت ایجاب می کند برنامه پنج ساله برای مناطق محروم استان کرمان نوشته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش نباید از نقش خود فرار کند و باید از حوزه و دانشگاه و نهادهای انقلابی برای ارتقاء تعلیم و تربیت کمک بگیرد و این متن سند تحول بنیادین است که نظام معیار اسلامی در سند بنیادین مرتب تکرار شده و باید این نظام حاکم شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نباید اجازه بدهیم شهید سلیمانی دهه ۹۰ را از شهید سلیمانی دهه ۶۰ جدا کنند که این خطرناک است. جوان ما که سر مقبره شهید سلیمانی می رود باید بداند که ایشان یک سرباز بوده و هرکدام از ما باید سرباز این کشور، اسلام و انقلاب باشیم.

وی افزود: ضلع دیگر بیانیه گام دوم انقلاب حسینی است و این جمله شهید سلیمانی که "ما ملت امام حسینیم" خیلی حکیمانه است. هویت ما حسینی است و این موارد به ما کمک می کند بیانیه گام دوم را اجرائی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار سیاسی کرمان استانی سیاسی گام دوم انقلاب عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آموزش و پرورش شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس گزارش رسانه‌های اوکراین، سازمان مبارزه با فساد این کشور در پرونده مالکیت غیرقانونی اراضی دولتی به ارزش حدود ۷ میلیون دلار، با میکولا سولسکی، وزیر کشاورزی کی‌یف به عنوان یکی از متهمان برخورد می‌کند.

سولسکی که از مارس ۲۰۲۲ وزیر کشاورزی اوکراین شده است، در جریان جنگ بیش از دوساله اوکراین با روسیه، مسئولیت نظارت بر صنعت غلات کی‌یف که به شدت تحت فشار است را برعهده دارد.

اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طرحی رمزگشایی کرده است که براساس آن، وزیر کنونی کشاورزی، اراضی دولتی به ارزش ۷.۳۵ میلیون دلار را به طور غیرقانونی تحصیل کرده است.

در این بیانیه به نام سولسکی اشاره نشده اما گفته شده که مظنون، سابق بر این ریاست کمیته کشاورزی مجلس اوکراین را برعهده داشته است. سولسکی پیش از آنکه به عنوان وزیر کشاورزی منصوب شود، ریاست کمیته مذکور را عهده‌دار بود. در صورت تایید خبر، سولسکی نخستین وزیر شناخته‌شده دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین خواهد بود که نامش در یک پرونده فساد، به عنوان مظنون ذکر می‌شود.

کد خبر 6086452

دیگر خبرها

  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • نماینده‌ای داشتیم که به مهسا امینی فقط فحش نمی‌داد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد