Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» با حضور مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره و محمد حبیبی دبیر اجرایی این جشنواره، در معراج شهدای تهران واقع در خیابان بهشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهدی علی‌بخشی مدیر روابط عمومی جشنواره بابت تأخیر پیش آمده در نشست رسانه‌ای از اهالی رسانه عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، نجابتی مدیرکل جشنواره درباره سیاست‌های این دوره گفت: سیاست‌ها تابعی از سیاست‌های کلان نظام است و موضوعات ثابتی داریم که محوری است و از دور اول بوده و خواهد بود؛ نظیر ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و حمایت از مظلوم. موضوعات متغیری هم داریم، نظیر شهادت جهانمرد مقاومت سردار سلیمانی و همرزش ابومهدی المهندس یا مدافعان سلامت و کمک مؤمنانه (مواسات) پس از شیوع ویروس کرونا.

وی ادامه داد: امکان ندارد در هر دوره از جشنواره به رژیم صهیونیستی پرداخته نشود، منتهی زوایه نگاه در هر دوره متفاوت است، امسال هم شاهد رژیمی هستیم که بدون همه پرسی روی کار آمده است و رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی معنا ندارد؟! این مهمترین راهبرد امسال ماست که «مقاومت تا رفراندوم» نام دارد.

دبیر ششمین دوره جشنواره جهانی هنر مقاومت به افول قدرت آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: ابرقدرت پوشالی آمریکا در حال افول است و این موضوع هم سوژه دیگری در جشنواره است.

نجابتی خاطرنشان کرد: در موضوعات داخلی هم کادر درمان مورد توجه هستند و در بخش عکس به دبیری حسن قائدی امید می‌رود گزیده عکس‌ها در کتابی چاپ شود و به یادگار برای نسل‌های بعد باقی بماند.

وی درباره تغییرات استراتژیک این دوره با دوره گذشته گفت: امسال نقاشی کلاسیک به دبیری غلامعلی طاهری به نقاشی دیجیتال اضافه شده است. مجسمه‌سازی هم امسال به جشنواره بازگشته و جای طراحی صنعتی را گرفته است. رشته موشن گرافیک از جشنواره حذف نشده است بلکه در همه بخش‌ها حضور دارد و یک جایزه ویژه برای گرافیک متحرک در همه رشته‌ها قرار داده‌ایم.

نجابتی افزود: نیاز داریم بعد از ۴۰ سال به آثار فاخر دهه شصت نگاهی دوباره بیندازیم و آن را برای نسل جدید فرآوری کنیم.

جوانگرایی و توجه به پیشکسوتان هنر انقلاب در کنار کشف استعداد‌های شهرستانی، از جمله سیاست‌های ششمین دوره جشنواره هنر مقاومت است که دبیرکل جشنواره به آن اشاره کرد.

نجابتی خاطرنشان کرد: کتیبه و پرچم، کارتون، پوستر و تصویرسازی ۴ رشته‌ای است که به صورت جهانی برگزار می‌شود. ضمن اینکه برای جلوگیری از خروج ارز از کشور، معادل ریالی مبلغ جوایز را صنایع دستی شناسنامه دار ایرانی به برگزیدگان خارجی اهدا می‌کنیم.

حبیبی هم در ادامه این نشست ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: رشته نقاشی در دو موضوع نقاشی دیواری و نقاشی برگزار می‌شود. در حجم و مجسمه، طاهر شیخ الحکمایی دبیر است. سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر بخش کارتون است و محمدرضا دوست‌محمدی دبیر بخش تصویرسازی. سیدمحمدرضا میری دبیر بخش پوستر و علی حیاتی دبیر بخش پرچم و کتیبه (شامل کتیبه‌های کوچک یادمانی، پرچم‌های فتح و پرچم‌های بزرگ شهری). سیدمهدی حسینی هم دبیری بخش تایپوگرافی را بر عهده دارد.

گفتنی است ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت به همت انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح بهمن ماه سال جاری در هشت بخش «نقاشی»، «کارتون»، «حجم»، «عکس»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «تصویرسازی» و «عکس» برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی جشنواره مقاومت رژیم صهیونیستی هنر مقاومت دبیر بخش سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یکم خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی اظهار کرد: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیأت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیأت رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 747821

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما