Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آرتسرون اووانیسیان" سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان در کنفرانس مطبوعاتی درباره اوضاع در منطقه قره باغ، اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز یکشنبه، 200 نظامی آذربایجانی کشته یا زخمی شده، حدود 30 تانک و خودروی زرهی و حدود 20 هواپیمای بدون سرنشین منهدم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این، مقامات محلی جمهوری خودخوانده قره باغ از کشته شدن 16 نظامی ارمنستانی و زخمی شدن حدود 100 نفر دیگر خبر داده بود.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان همچنین گزارش مقامات آذربایجانی مبنی بر کنترل نظامیان این کشور بر ارتفاعات مهم راهبردی و شش منطقه مسکونی در قره باغ کوهستانی را تکذیب کرد.

روز گذشته وزارت دفاع ارمنستان هشدار داده بود که در صورت لزوم از همه نوع تسلیحات نظامی، از جمله جنگنده‌های سوخو-30 برای پاسخ گویی به حملات جمهوری آذربایجان استفاده خواهد شد.

مقامات ارمنستان در چارچوب قانون وضعیت نظامی وضع شده در این کشور به دلیل وخامت اوضاع در منطقه قره باغ ، فراخوان بسیج نیروهای ذخیره زیر 55 سال را اعلام کردند.

علاوه بر این، در ارمنستان برگزاری هر نوع تجمع و اعتصاب ممنوع شده است. دولت حکم داد که کلیه اطلاعات مربوط به درگیری‌ها فقط از طریق منابع رسمی قابل انتشار است.

کلیه فعالیت‌های ارگان‌های دولتی، ادارات و سازمان‌ها مطابق با قوانین مربوط به رژیم حکومت نظامی انجام می‌شوند.

شب گذشته، دفتر "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل پیامی را منتشر کرد که در آن از مقامات دو کشور آذربایجان و ارمنستان خواسته شده تا فوراً از ادامه درگیری‌ها خودداری کرده و بلافاصله به سمت مذاکرات سازنده بازگردند.

پیش از این، دولت ارمنستان با تقاضای مکلف کردن جمهوری آذربایجان به توقف بمباران اهداف غیرنظامی در منطقه قره باغ کوهستانی، به دادگاه حقوق بشر اروپا متوسل شد.

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قره باغ ارمنستان وزارت دفاع منطقه قره باغ وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع سوریه از حمله اسرائیل به جنوب این کشور خبر داد

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که رژیم اسرائیل بامداد امروز (جمعه)، منطقه‌ای را در جنوب سوریه مورد حمله قرار داده است.

به گزارش مشرق، یک منبع در وزارت دفاع سوریه، صبح امروز (جمعه)، خبر داد که جنگنده‌های اسرائیلی، بامداد امروز، محل استقرار پدافند هوایی سوریه را در جنوب این کشور مورد حمله قرار داده‌اند.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» بامداد امروز از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی در جنوب سوریه و شنیده شدن صدای چند انفجار در این منطقه خبر داده بود.

این منبع در وزارت دفاع سوریه که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گفت این حمله حدود ساعت ۲:۵۵ بامداد امروز انجام شده و چند محل استقرار سامانه‌های پدافندی سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

با این حال منبع یادشده اضافه کرد این حمله هیچ تلفاتی به دنبال نداشته و تنها خسارات مالی به بار آورده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد
  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • وزارت دفاع سوریه از حمله اسرائیل به جنوب این کشور خبر داد
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو