Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان به گفته مسوولان استان سمنان تنها در چهار ماهه اول امسال 95 معدن استان سمنان تعطیل و به معادن غیرفعال استان افزوده شدند.

سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان 7 مهرماه در جلسه مولد سازی معادن استان از افزایش معادن غیرفعال در این استان خبر داد و اظهار کرد: براساس آمار تا پایان سال 98، در مجموع از ۶۱۰‌ معدن موجود استان ۲۷۱ معدن غیرفعال بودند که این رقم در چهار ماهه اول امساله ۳۶۶ معدن غیرفعال افزایش یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کارگروه معادن استان ادامه داد: بر اساس این‌ گزارش میزان‌ معادن غیرفعال استان از ۴۴.۴ درصد به ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به لزوم فعال‌سازی معادن استان ادامه داد: استان سمنان جزو استان‌هایی است که درصد و نرخ معادن غیرفعال آن نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به سفر معاون وزیر کشور به استان در یکی دو هفته گذشته تصریح کرد: به‌دنبال سفر معاون وزیر به استان، دستور پیگیری،‌ احیاء و مولد سازی این‌ معادن در دستور کار قرارگرفته و مقرر شد تا ماهانه این‌ جلسه به‌منظور پیگیری مباحث و رسیدگی به ‌مشکلات موجود و در نهایت احیاء و مولدسازی معادن غیرفعال، برگزار شود.

سلامتی با اشاره به دلایل غیرفعال بودن بخش زیادی از معادن استان گفت: تعطیلی و غیرفعال بودن این معادن دلایل مختلف و گوناگونی دارد.

وی ادامه داد: با آسیب شناسی صورت گرفته، ۳.۵ درصد معادن غیرفعال این استان با مشکل مخالفت دستگاها و معارضین محلی روبرو هستند، ۴ درصد با مشکل نبود زیرساخت و عدم توجیه اقتصادی و ۱.۴ درصد آنها نیز به دلیل مشکل نبود ایمنی غیرفعال شدند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان  اضافه کرد: همچنین نیم درصد این معادن با مشکل فوت بهره بردار، ۳ درصد با مشکل انقضاء پروانه بهره‌بردار و ۱۱ درصد با مشکل رکود بازار و پائین بودن کیفیت مواد معدنی مواجه بوده و از همین رو تعطیل و غیرفعال شدند. همچنین از این‌ میزان  ۳.۷ درصد معادن پشتیبان بوده و ۱.۴ درصد نیز در حالت تعطیلی موقت قرار دارند.

این مدیر ستادی استانداری سمنان از استان سمنان به عنوان یکی از معدنی‌ترین استان‌ها در کشور نام برد و افزود: بخش معادن یکی ازاولویت های پیشران اقتصاد در استان است.

وی از عزم مسوولان استان برای فعال‌سازی معادن مستعد و دارای ظرفیت استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا۴۲ معدن استان در حال تجهیز هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن تعطیلی معادن استانداری سمنان معادن غیرفعال غیرفعال بودن استان سمنان معادن استان سازی معادن ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان تربت حیدریه فعال هستند.   محمدرضا ملکی روز سه‌شنبه افزود: امید است بتوان در آینده‌ای نزدیک واحدهای تجاری برای فعالیت تخصصی اصناف ایجاد کرد که دارای دسترسی آسانی هم برای مردم باشند.   وی ادامه داد: اجاره نشینی اصناف موجب می‌شود هر ساله هزینه‌ها افزایش یابد و این فعالان با مشکل در پرداخت هزینه اجاره بها رو به رو می‌شوند.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: انتقال واحدهای کارگاهی هم به شهرک های صنفی یا مجتمع های صنفی نیازی است که باید به آن پاسخ داد.   ملکی افزود: اگر بتوان مجتمع ها و شهرک های صنفی دارای دسترسی آسان هم برای این منظور ایجاد کرد اقدام بزرگی در راستای کمک به بهبود خدمات و محیط شهری انجام گرفته که مردم آثار آن را در مبلمان شهری و ساماندهی فعالان این حوزه مشاهده خواهند کرد.   وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای شهرستان تربت حیدریه ایجاد سایت یا مجموعه نمایشگاهی دائمی است که این می‌تواند برای ساکنان ۱۲ شهرستان اطراف تربت حیدریه نیز مفید باشد.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: افزون بر ۱۳ هزار واحد صنفی فعال این شهرستان براساس نوع فعالیت شان شامل توزیعی، خدماتی، فنی و خدمات فنی تقسیم بندی می شوند که در قالب ۴۲ اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف مشغول به فعالیت هستند.   ملکی افزود: ۲۳ انتخابات صنفی هم طی سال گذشته برگزار شد و تلاش می‌شود در سال جاری هم هفت انتخابات برگزار شود.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است