Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@02:10:46 GMT

شرمنده مردمیم و آنچه باید انجام میدادیم ندادیم

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۹۴۶۹

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آخرین روز هفته دفاع مقدس در مراسم تجلیل از شهدای وزارت امور خارجه با حضور خانواده شهدای این وزارتخانه گفت: شرمنده مردم هستیم. حق مردم نیست به خاطر دعوای جناحی و سیاسی منافع این مردم را در نظر نگیریم. به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی در برابر شما سر تعظیم فرو‌میآورم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آخرین روز هفته دفاع مقدس در مراسم تجلیل از شهدای وزارت امور خارجه با حضور خانواده شهدای این وزارتخانه حضور یافت.

وی در این مراسم یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، هسته ای، حرم و شهید عزیز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را گرامی داشت.

ظریف همچنین ضمن عرض ارادت به پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین افزود: آنچه کشور ما را اقتدار بخشیده و امروز در شرایط ناگوار بین المللی و منطقه ای و نابسامانی ها این مردم را عزت داده و اجازه نداده کسی به مردم توهین کند و فخر بفروشد، اجازه نداده هیچ قدرت و یاوه گویی بتواند بگوید که اگر من حمایتم را از شما بردارم، شما ظرف یک هفته به زبان دیگری صحبت می کنید.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: آنچه توانسته هشت سال تجاوز رژیم تا به دندان مسلح صدام در مقابل مردم بی دفاع ایران را در شرایط پس از انقلاب و شرایطی که فکر می کردند تهران و اهواز و شهرهای دیگر ما را ظرف یک هفته تصرف می کنند و از اهواز با مردم دنیا سخن می گویند، آنچه باعث شد همه اینها نقش برآب شود و صدام و صدامیان به زباله دادن تاریخ بپیوندند و مردم ما ایرانیان بزرگ همواره سرفراز باشند، همان فرهنگی است که از عاشورا و جهاد و شهادت و ایثار و مقاومت داریم.

وی افزود: نیروهای مسلح ما از مردم عاشق ایثار و شهادت و حسین برخاستند.

 ظریف خطاب به خانواده های شهدا گفت: آیا کشوری را سراغ دارید که در دوران دفاع مقدس از متجاپز حمایت نکرده و سلاح بدهند، این منطقه ۷۵ میلیارد دلار پول به صدام دادند که ایران را به زانو دربیاورند.

وزیر خارجه گفت: هواپیمای میراژ به عراق اجاره دادید امروز می خواهید از  لبنان حمایت کنید، تانک های چیفتن شما از زرورق در میآمد و امروز برای ما ادعای حقوق بشر می کنید شما جنایتکاران علیه بشریت هستید.

وی افزود: امروز برای ما ادعای مدنیت می کنید آنچه به شما نمی آید مدنیت است. سلاح فرستادید و چه باعث شد صدام به زباله دان تاریخ بپیوندد.

ظریف گفت: شما دشمن شماره یک داعش را با زبونی و نهایت سبوعیت کشتید. شما ترسو و وحشی هستید ولی این مردم را نتوانستید به زانو دربیاورید. ایران اعم از شیعه، سنی، یهودس، در خون ایرانی عشق به حسین و افتخار به مکتب ایثار است . همه علیه ایران جرکت کرده و هنوز علیه ایران طراحی می کنید.

ظریف افزود: آنچه ایران را مقتدر کرده مردم ایران و عشق آنها به امام حسین است. مردم ولی نعمت ما هستند سخدا تاج سر کشور و‌خان‌اده شهدا افتخار و عزت کشورند. ما شرمنده مردم هستیم.

وی گفت: حق مردم نیست به خاطر دعوای جناحی و سیاسی منافع این مردم را در نظر نگیریم. به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی در برابر شما سر تعظیم فرو‌میآورم.

در این مراسم سید عباس عراقچی، محسن بهاروند، حسین جابری انصاری، غلامرضا انصاری معاونان وزیر خارجه و  سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور داشتند.
منبع: فارس برچسب ها: ایران ، امریکا ، داعش ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایران امریکا داعش ناطقان جمهوری اسلامی امور خارجه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!

محمدجواد ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان گفت: به اصرار آقای ولایتی سفیر و معاون وزیر شدم؛ من نمی خواستم از مادرم جدا شوم و سفیر شوم. به ایران که برگشتم منشی هایی که برای من گذاشته بودند همه از حراست بودند؛ می خواستند مرا زیر نظر داشته باشند! روزی یکی از منشی های من که بچه خوبی هم هست، گفت: «تشریف نمی برید نماز جماعت؟ به مصلحت است که بروید.» گفتم: اتفاقا چون به مصلحت است نمی روم و در اتاق خودم نماز می خوانم. این نگرش های من است و نمی گویم قطعا درست است چرا که ممکن است کاملا هم نادرست باشند./جماران

 

دیگر خبرها

  • آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • توضیحات ظریف درباره کتاب خاطرات دوران وزارت خارجه: نامش را از حافظ گرفتم
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • فیلم| روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه