Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@19:07:47 GMT

معتمد آریا برای ساخت مستند دست به جیب شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۹۴۸۵

معتمد آریا برای ساخت مستند دست به جیب شد

مستند «سبالو» که پرتره‌ای از زندگی محمود بردک نیا نوازنده و آخرین بازمانده از نسل منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است، آماده نمایش شد.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند «سبالو» به تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا و کارگردانی محسن نساوند آماده نمایش شد.

این مستند روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سبالو» همچنین در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

محسن نساوند کارگردان «سبالو» با اشاره به اینکه پروسه تولید این مستند ۸ سال به طول انجامیده است، بیان کرد: سال ۸۸ درست زمانی که با محمود بردک‌نیا آشنا شدم و اتفاقا همان زمان استاد ناصر تقوایی هم چهل سال پس از ساخت مستند «اربعین» به بوشهر آمده بودند، جرقه ساخت این مستند در ذهنم زده شد و کم‌کم تحقیق‌ها درباره موضوع فیلم را شروع کردم.

وی در پایان اظهار کرد: از سال ۹۱ بخش‌هایی از کار را فیلمبرداری کردیم اما به‌صورت جدی و منظم با رسیدن به فیلمنامه اصلی و قابل قبول، آذر ماه ۹۶ «سبالو» را کلید زدیم.

محسن نساوند مستندساز و عکاس متولد سال ۱۳۶۳ در بوشهر است.

وی فعالیت خود را از ۱۳۷۸ با تئاتر در بوشهر آغاز کرد و فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه آزاد بوشهر در سال ۱۳۹۰ است.

نساوند تاکنون کارگردانی مستندهایی از جمله «سایه»، «تالار وحدت هفت صبح»، «الف سمبو»، «ژلوفن» و «داون» را برعهده داشته است.

عوامل مستند «سبالو» عبارتند از تهیه کننده: فاطمه معتمد آریا، کارگردان: محسن نساوند، دستیار کارگردان و تدوین: عابدین رمضانی، فیلمبردار: آیین ایرانی، بهتاش کمه زری، سعید بوشهری، مهرداد افراسیابی و علی کارگر، موسیقی: حبیب مفتاح و محسن شریفیان، مشاور پروژه: سیف الله صمدیان و انیس قناعت، صدابردار: محمد بوشهری و آریو انصاری، صداگذار: امین محمدی، اصلاح رنگ: محمد زرین پور، تصاویر هوایی: کوروش زارعی، مجتبی هدایت جو و کاوه زارعی، طراح پوستر: محترم نساوند، مسعود نساوند، برنامه ریز: امیر یوسف اکبرزاده، مدیر تولید: بهمن رسولی، مترجم: مرجان مدرس، عکاس: بابک منصوریان، سیدحسین حسینی، سیدمحمد فاطمی و با سپاس از: سعید عرب زاده، آرشیو تصاویر و عکس: محمدرضا بلادی، عماد دباش زاده، نجف کازرونی (مستند اربعین) ناصر تقوایی، مشاور رسانه ای: نغمه دانش آشتیانی، سرمایه گذار: محسن نساوند و تولید شده در سال ۱۳۹۸٫

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فاطمه معتمدآریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مستندساز موفق ایلام گفت: برای تولید مستند پرندگان هفت سال وقت گذاشته و توانسته در این مستند ۳۰۰ گونه پرنده در استان ایلام را شناسایی و به تصویر بکشد.   مهدی نورمحمدی در ادامه افزود: سال ۱۳۸۲ اولین مستندش با عنوان عبور از سرزمین آلامتو و تاکنون موفق به تولید ۱۳ مستند کوتاه و بلند از جمله در پناه بلوط، آوای بلوط و در امتداد کبیر کوه شده است.   مهدی نورمحمدی مستندساز و عکاس ایلامی با تولید مستند‌های فاخر موفق به کسب ۵۰ جایزه ملی و بین المللی در ۱۱ کشور دنیا شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • مقاومت مرموز دربرابرسینمای مقاومت
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • از نحوه ساخت پهپاد‌های جنگی تا فروش تسلیحات به روسیه در مستند «پرچمدار» + فیلم