Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-17@00:00:15 GMT

کتاب «سرودهای بی‌تکرار» در سنندج رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۹۵۲۰

کتاب «سرودهای بی‌تکرار» در سنندج رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همزمان با هفته دفاع مقدس کتاب «سرودهای بی‌تکرار» به قلم «شیلان اویهنگی» از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج رونمایی شد.

در این مراسم که همزمان با روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس برگزار شد ضمن رونمایی از کتاب«سرودهای بی‌تکرار»خاطرات شاعران انقلابی کردستان از پوستر غرفه مجازی کتاب‌های دفاع مقدس «روشنای خاطره‌ها» به نام شهید والا مقام ماموستا برهان عالی نیز پرده‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه هنری کردستان در این مراسم اظهار کرد: کتاب سرودهای بی‌تکرار از محصولات دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان به کوشش شیلان اویهنگی از نویسندگان توانمند و فعال حوزه ادبیات پایداری زندگینامه جمعی از شاعران استان کردستان را در 310 صفحه با قلمی شیوا به رشته تحریر درآورده است.

وی افزود: در این کتاب که در دو فصل و یک مقدمه نگارش شده زندگینامه 13 شاعر کردستانی در شهرهای مختلف از طریق مصاحبه حضوری جمع آوری و تدوین شده است که می‌تواند برای پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه ادبیات کردستان به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار گیرد.

مرادی ادامه داد: در بخش دوم کتاب نویسنده در یک پژوهش بسیار ارزشمند زندگینامه 6 نفر از شاعران ارجمند کردستان را که دیگر در میان ما نیستند را به همراه منتخبی از آثار این عزیزان نگارش کرده است که این فصل به نوعی کاملترین زندگینامه این ادیبان کرد محسوب می‌شود.

وی سپس به غرفه مجازی کتاب  دفاع مقدس تحت عنوان «روشنای خاطره‌ها» اشاره کرد و گفت: این غرفه که به همت انتشارات سوره مهر و همکاری و همراهی گروهی از ناشران برتر دفاع مقدس از جمله انتشارات روایت فتح، شهید کاظمی و 27 بعثت از 31 شهریور ماه تا 17 مهر 99 بیش از یک‌هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس شامل خاطرات، رمان وداستان، شعر، زنان در دفاع مقدس، پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص فرهنگ ومطالعات پایداری و ... را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: این غرفه در استان کردستان به نام شهید والا مقام و عالم برجسته روحانی کردستان حاج ماموستا برهان عالی از مروجین حوزه کتاب و کتابخوانی و از شهدای شاخص کردستان که در رمضان به دست از خدا بی‌خبران ترور گردیدند نامگذاری گردیده است.

وی تصریح کرد: خرید در این غرفه از طریق مراجعه به سایت 8roshana.ir  و امکان جستجو و انتخاب کتاب با توضیحات کامل بوده و مراجعین از 20 درصد تخفیف  برخوردار شده و کتب انتخابی عزیزان به صورت رایگان توسط انتشارات سوره مهر به آدرس پستی اعلام شده ارسال می‌شود. 

مرادی در پایان با قدردانی از نویسنده کتاب لوح سپاس و هدیه‌ای را به شیلان اویهنگی تقدیم کرد.

در این مراسم همچنین نویسنده کتاب در توضیحاتی مراحل جمع‌آوری خاطرات شاعران  و مدت زمان انجام مصاحبه‌ها را بیان کرد و از حمایت‌های رئیس حوزه هنری استان در این خصوص قدردانی کرد.

عطر افشانی مزار شهداء و حضور در مزار شاعر انقلابی استاد شاهرخ اورامی و جمع دیگری از هنرمندان عرصه های مختلف هنری از دیگر برنامه هایی بود که انجام شد.

در غرفه مجازی کتاب  روشنای خاطره‌ها علاوه بر کتاب سرودهای بی تکرار  دیگر کتب منتشر شده حوزه هنری استان کردستان از جمله «نبرد کوهسالان»، «فرزند کردستان»، «محبت پنهان»، «ژه‌هر باران»در عرضه گردیده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتب را با 20 درصد تخفیف تهیه کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان امین مرادی رونمایی از کتاب برهان عالی دفاع مقدس سرودهای بی تکرار حوزه هنری استان استان کردستان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز قم؛ حجت الاسلام نبویان نویسنده کتاب در این مراسم گفت: این کتاب برای سهولت و به صورت خلاصه و مفید از کتاب ۶ جلدی نوشته شده است و سعی شده در این کتاب خواننده به صورت مختصر و مفید در جریان کم و کاستی و ضعف‌های قرارداد برجام  قرار بگیرد.

نویسنده این کتاب افزود: این کتاب، به صورت خلاصه روایتی از روند مذاکرات، از سال ۸۲ تا سال ۱۴۰۰ را شامل می‌شود و سعی شده به عنوان سند، روند تاریخی مذاکرات را بررسی کرده و ایرادات و نقاط ضعف برجام بررسی و برای مخاطبان بیان شود. 
آیت الله کعبی در مراسم رونمایی از این کتاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی تمدنی است که سه ضلع دارد گفت: ضلع برخورداری از اجتهاد اصیل با توجه به مقتضیات زمان و تبیین و تعمیق آن، حوزه علم و فناوری با تلفیق ایمان و علم و ضلع اقتدار نظامی، دفاعی و امنیتی سه ضلعی است که بر پایه نظریه مقاومت است و با تلفیق این سه حوزه تمدن سازی محقق خواهد شد. 
 وی افزود: جوانان حوزه و دانشگاه باید نظریه تمدن اسلامی بر اساس انقلاب اسلامی را بشناسند و بستر سازی و زمینه سازی تحقق و گفتمان سازی تمدن سازی اسلامی در کشور را محقق نمایند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • پالنگان میزبان نوای هزار دف
  • پرداختن به نقش زنان در جبهه مصداق جهاد تبیین است
  • طنین ۱۰۰۰ دف در پالنگان
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • رونمایی از خلاصه کتاب برجام آینه عبرت در قم
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»