Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قربانی، معاون اطلاعات و عملیات و اولین فرمانده گردان ویژه غواصی حضرت یونس لشکر ۱۴ حضرت امام حسین (ع) است. از فرماندهان دلاور اصفهان به حساب می‌آید که شجاعتش در جبهه‌ها معروف بود و سر خیلی نترسی داشت. شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر روی او حساب ویژه‌ای باز کرده بود برای همین مسئولیت فرماندهی و آموزش گردان ویژه غواصی را به حسن قربانی واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازاین فرمانده شهید مصاحبه‌ای به یادگار مانده است که آن را مرور می‌کنیم:

«اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اینجانب حسن قربانی فرزند رضا اعزامی از اصفهان هستم. برادرانی که مشاهده می‌کنید از گردان تازه تشکیل شده حضرت یونس از لشکر امام حسین (ع) هستند که توضیحات کلی در موردشان را حاج آقا موسوی؛ مسئول واحد اطلاعات عملیات لشکر داده‌اند. برای ما در عملیات‌های گذشته مثل بدر، عاشورای ۴ و قدس ۱،۲،۳ و ۴ تجربه شد که لباس غواصی موثرترین چیز در شکست خط آبی دشمن است؛ لذا تصمیم به تشکیل یک گردان ویژه از غواصان گرفتیم و بر آن شدیم تا نیرو‌ها به قدر کافی این آموزش‌ها را فرابگیرند.»

بیشتر بخوانید

جریان امضای یک خانواده شهید بر کفن سردار سلیمانی

خبرنگار از حسن قربانی می‌پرسد آینده جنگ را چگونه می‌بینید و او می‌گوید: «به قول امام عزیزمان، " اگر خدای ناکرده یک قدم به عقب بیاییم، دشمن یک قدم جلو می‌آید و اگر یک قدم جلو برویم، دشمن به عقب می‌رود. " پس باید همیشه حالت هجومی خود را حفظ کنیم تا پیروز شویم، همان طور که تا کنون موفق شده‌ایم. این را هم بدانید، ملتی که مدت پنج سال است در حال جنگ و دفاع است و در برابر محاصره اقتصادی و نظامی مقاومت کرده و آبروی اسلام و مسلمین را حفظ نموده است، از این به بعد هم مقاومت می‌کند. ما آماده‌ایم تا آخر بمانیم و در برابر دشمنان اسلام و مسلمین مقاومت کنیم.» (۲۰ بهمن ۱۳۶۴)

بخشی از وصیتنامه شهیدحسن قربانی:

خداوندا چه بنویسم نوشتنی‌ها را شهدا نوشتند و گفتنی‌ها را گفتند این چندمین وصیتی است که می‌نویسم، ولی تا به حال توفیق ملاقات با تو را پیدا نکرده‌ام و مدتی است که از قافله سالار شهیدان عقب مانده‌ام، ولی‌ای خدای بزرگ و‌ای بخشنده، از تو عاجزانه می‌خواهم که خون ناقابل این بنده حقیر را به درگاهت قبول کنی و توفیق شهادت در راهت را نصیبم کنی؛ که اگر چنین نکنی من در روز قیامت از درگاهت و رسول الله (ص) و حسین (ع) و شهیدان انقلاب اسلامی خجالت می‌کشم. پس‌ای خدای بزرگ با پاره پاره کردن تنم و با ریختن خونم، مرا به صف شهدا برسان، چون می‌دانم این دنیا جای ماندن نیست و همه رفتنی هستند.

تنها راه پاسداری اسلام؛ وحدت مسلمین است و یک دل بودن و یک صدا بودن که اگر خدای ناکرده چنین نباشد، شکست پذیر خواهیم بود، چون تفرقه بود که علی (ع) را بیست و پنج سال خانه نشین کرد و تفرقه بود که امام حسین (ع) را در صحرای کربلا تنها گذاشت. تنها راهی که برای از بین بردن این حیله دشمن می‌توان استفاده کرد اطاعت از خدا و رسول و اولوالامر و ولایت فقیه و روحانیت است که تنها راه رسیدن به پیروزی نهایی است و تنها راه از بین بردن دشمنان اسلام.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهید خرازی حسن قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل

حامد کیخسروی در همایش تبیین حساب 100 امام در مشگین‌شهر، گفت: اولین همایش تبیین حساب 100 امام را در مشگین‌شهر در حال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار می‌کنیم و امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز نظیر این همایش برای تبیین جایگاه و اهمیت حساب 100 امام برگزار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در فروردین سال 58 امام راحل حساب 100 را بنیان نهاد که با گذشته 45 سال امروز به یک نهال برومند تبدیل شده و در گرامیداشت این ایام 21 تا 31 فروردین به نام دهه حساب 100 امام و سالگرد بنیاد مسکن نامگذاری شده است.

به گفته او، اصلی‌ترین هدف از تأسیس این حساب بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های محروم و نیازمند به ویژه تأمین سرپناه بوده تا آنها بتوانند از مسکنی آبرومند با همت خیران و کمک‌های مردمی بهره‌مند شوند.

کیخسروی افزود: در کنار ساخت مسکن محرومان، بنیاد مسکن فعالیت‌های خوبی را در حوزه عمران و آبادانی روستاها و بازسازی مناطق سیل‌زده و یا زلزله‌زده انجام داده و توانسته کارنامه درخشان از خود به یادگار بگذارد.

او در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر تکلیف ساخت مسکن برای ساکنان شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز در قالب نهضت ملی مسکن به این نهاد انقلابی واگذار شده تا زمینه برای مسکن دار کردن افراد فاقد سرپناه فراهم آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل سهمیه چهار هزار واحدی ساخت و مقاوم‌سازی مسکن استان را در سال گذشته یادآور شد و گفت: امسال این سهمیه به هفت هزار و 500 واحد افزایش یافته تا ما بتوانیم کارنامه‌ای شایسته در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی داشته باشیم.

کیخسروی بیان کرد: 240 پروژه سال گذشته به همت بنیاد مسکن و با اعتباری بالغ بر 385 میلیارد تومان اجرایی شد که عمده آنها مربوط به عمران و آبادانی ساکنان روستایی بوده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • عزت ایران با ایمان
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل