Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل، رئیس سازمان صمت استان سمنان در جلسه در جلسه مولد سازی معادن استان با بیان اینکه بالغ بر ۵۲ درصد تعطیلی معادن در استان به دلیل رکود بازار، مشکلات اقتصادی و عدم بازدهی مناسب است، گفت: ۹ مورد از معادن غیرفعال که عمدتا در حوزه ذغال سنگ و نمک است، به دلیل مشکل ایمنی در حال حاضر فعالیت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه معادن بزرگ با فرسودگی ماشین آلات مواجه هستند که نیاز به نوسازی دارند، افزود: معادن کوچک امروز با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند که آسیب شناسی شده و نیاز به توجه دارند.

تشنه دل ابراز کرد: ۱۵ مورد معادن تطعیل نیز با مشکل عدم توجیه اقتصادی به واسطه نبود زیرساخت مناسب برای برداشت مواجه هستند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان ادامه داد: ۲۳ معدن پشتیبان در استان وجود دارد که می‌توانند تامین کننده نیاز کارخانه‌های بزرگ تولیدی باشند.

او اضافه کرد: فعالسازی، مولد سازی و احیاء معادن، ایحاد فرصت شغلی، رشد اقتصادی و حیات، تمدن و پویایی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رکود بازار معادن غیر فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در تکمیل و توسعه طرح‌های اقتصادی، مشکلات زیرساختی و خدماتی آنها را به سرعت رفع کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برق، مشکلات زیرساخت مخابرات، و مسائل زیست محیطی از جمله مشکلات کارخانه سیمان دشت‌روم بوده که معاون اقتصادی استانداری با کمک دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع آنها در بازده زمانی یک ماهه اقدام کند.

وی عنوان کرد: با وجود مشکلات مطرح شده کارخانه سیمان دشت‌روم با تمام ظرفیت در حال فعالیت بوده و حتی مازاد بر ظرفیت اسمی نیز تولید دارد که خبر مسرت‌بخشی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به استعداد منطقه دشت‌روم در حوزه معدن ابراز کرد: با توجه به پتانسیل استان در حوزه معدن نیاز است که سرمایه‌گذاری بیشتری در این منطقه صورت گیرد که با وزیر کار در این زمینه صحبت و رایزنی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در اولین فرصت موضوع توسعه کارخانه و افزایش تولید را در جلسه با وزیر کار مطرح خواهیم کرد، چرا که کارخانه سیمان یاسوج در شرایط خوبی قرار دارد و حتماً باید آن را توسعه و افزایش دهیم. سیمان محصولی است که هم در داخل و هم خارج کشور بازار خود را دارد و به راحتی می توان ارزآوری داشت و جای نگرانی نیست که فکر کنیم محصول روی دست کارخانه بماند.

احمدزاده تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن نیازمند سیمان هستیم و اگر 10 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان آغاز شود نیاز به سیمان فراوانی داریم و چه خوب است که سیمان مورد نیاز در داخل استان تأمین شود. منطقی است وقتی همه شرایط فراهم است به سمت توسعه کارخانه و راه‌اندازی خطوط جدید برویم که خط تولید 3 هزار و 500 تنی راه‌اندازی شده است.

استاندار اولویت جذب نیرو در کارخانه سیمان یاسوج را با نیروهای بومی دانست و گفت: نیروی غیربومی اکیداً نباید در کارخانه جذب شود و در جذب نیروهای بومی اولویت با جوانان جویای کار مناطق دشت‌روم، سپیدار و روستاهای اطراف کارخانه سیمان است.

وی با بیان اینکه در ملاقات های عمومی، مردم از جذب نیروهای غیربومی در این واحد صنعتی گلایه داشتند، تأکید کرد: در جذب نیرو، روستائیان اطراف کارخانه سیمان منطقه دشت‌روم در اولویت باشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود
  • پیگیری مشکلات تاکسی رانی و وضعیت کرایه تاکسی در مهدیشهر
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است