Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: مطابق ماده ۱۰ اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و ماده ۴۲ آیین‌نامه اجرایی آن در دادگستری‌ها و مجتمع‌های قضایی از ابتدای سال تاکنون ۱۴ هزار و ۶۸۰ نفر از خدمات مشاوره‌ای واحد ارشاد و معاضدت قضائی دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان بهره‌مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدرتی اضافه کرد: در خصوص عناوین حقوقی طلاق به درخواست زوجه، طلاق به درخواست زوج و مطالبه وجه بیشترین مشاوره را به خود اختصاص داده‌اند.

او در خصوص عناوین کیفری مورد مشاوره بیان کرد: بیشترین آمار این عنوان‌ها مربوط به توهین، ضرب و جرح، مواد مخدر و تهدید است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ، مهمترین دلایلی که مردم در روابط حقوقی و قضایی خود با مشکل مواجه می‌شوند عدم اطلاع از مقررات قانونی  دانست و افزود:  قبل از هر اقدام حقوقی در روابط فردی و اجتماعی و سایر موضوعات، حتما به وکیل و کسانی که اطلاع از مقررات دارند و یا به واحد مشاوره در مراجع قضایی مراجعه و پس از مشورت اقدام کنند.

قدرتی با اشاره به اهداف تشکیل ادارات ارشاد و معاضدت قضائی گفت: توانمنـد سازی و جلب رضایت، رعایت حقوق وارتقاء دانش حقوقی مراجعه کنندگان از جمله این اهداف است که از طریق راهنمایی و ارشاد مراجعین در راستای اقامه دعوا و پیگیری عینیت خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری دادگاه های عمومی مشاوره رایگان دادگستری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت:دستورات لازم در راستای حل مشکل آب شرب شهروندان شهرستان رودسر را با قید فوریت صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۸ فروردین ماه با اشاره به صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب شهروندان شهرستان رودسر، اظهار کرد: به موضوع آب شرب شهروندان شهرستان رودسر ورود قاطع شود تا نگرانی شهروندان در این خصوص مرتفع و هم چنین افرادی که در توزیع آب آشامیدنی نقش و مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند.

وی به لحاظ اهمیت این موضوع در تماس تلفنی با مدیر عامل آب و فاضلاب استان خواستار اقدامات لازم در راستای حل این معضل با قید فوریت شد تا هر چه زودتر موجبات رضایتمندی شهروندان فراهم شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، رئیس کل دادگستری استان گفت: دستگاه قضایی ضمن نظارت بر رفع سریع این مشکل، با مسئولانی که در مسیر خدمت رسانی به مردم کوتاهی کند در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ضرورت بهره مندی از فضیلت شب‌های قدر
  • رفع تصرف ۳ هزار و ۷۲۱ هکتار از اراضی ملی خوزستان
  • بهره مندی ۱۳۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی
  • برگزاری بیش از ۴۰ دادگاه علنی برخط در خراسان جنوبی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج