Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: «رعایت زنجیره سرد واکسن آنفولانزا از الزامات نگهداری و حفظ کیفیت آن است، در صورت عدم رعایت آن، سلامت و اثربخشی واکسن مورد تأیید سازمان غذا و دارو نبوده و هیچ تضمینی در مورد عوارض احتمالی واکسن‌های غیرمجاز وجود ندارد.

توزیع واکسن آنفلوآنزا بین مراکز بهداشتی سراسر کشور طی روزهای اخیر آغاز شده است و در فاز اول گروه‌های پرخطر شامل(زنان باردار، بیماران صعب‌العلاج، مزمن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) واکسن را به‌طور رایگان دریافت خواهند کرد.

بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو طبق پروتکل اعلامی از سوی معاونت بهداشتی در فاز بعدی افراد بالای ۶۵ سال با ثبت اطلاعات کد ملی، می‌توانند واکسن را از داروخانه‌های سراسر کشور تهیه کنند. لذا خاطرنشان می‌شود مردم به‌هیچ‌عنوان نباید اسیر تبلیغات عرضه این دارو در خارج از مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها شوند، زیرا سلامت این واکسن‌ها به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید این سازمان نیست.

به مردم اطمینان خاطر داده می‌شود که واکسن موردنیاز تمامی افراد پرخطر، در چند فاز از طریق شبکه بهداشتی و داروخانه‌ها عرضه خواهد شد. بنابراین از مردم می‌خواهیم اخبار را از مراجع معتبر دنبال و طبق اعلام سازمان غذا و دارو نسبت به تهیه آن اقدام کنند.»

کد خبر 552922 برچسب‌ها بیماری - آنفلوآنزا واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزا واکسن سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شیما حلاج با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت کند؛ اظهار کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره  افزایش استفاده از رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

وی بیان کرد: وقتی رژلب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژلب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار  اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار