Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:23:53 GMT

اهدای خون در تهران کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۹۸۰۱

اهدای خون در تهران کاهش یافته است

محمدرضا مهدی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خون های اهدای در تهران، روزانه در ۱۶۰ مرکزدرمانی و بیمارستان متقاضی توزیع می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان اهدای خون نسبت به سال گذشته با توجه به شیوع کرونا پایین آمده و در عین حال نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و جان بسیاری از بیماران مانند بیماران تالاسمی، سرطانی، سوختگی، هموفیلی و مصدومان تصادفات وابسته به خون است، نیاز است که اهدا کنندگان خون بیش از هر زمانی دیگر برای اهدای خون اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: اهدا کنندگان خون در تهران برای اهدای خون می توانند به ۱۲ مرکز ثابت انتقال خون در تهران به نشانی های درج شده در سایت انتقال خون تهران به نشانی http://www.tbtc.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سطح ذخیره خون در تهران باید بین پنج تا هفت روز باشد، تاکید کرد: اگر سطح ذخیره خون پایین تر از پنج روز باشد با کمبود مواجه خواهیم شد و به حالت بحران خواهیم رسید و اگر به سطح هفت روز برسد، خون های اهدایی در چرخه نگهداری حذف خواهند شد و اکنون میزان سطح ذخیره خون در تهران ۵ و نیم روز است و گرچه خوب است، اما مطلوب نیست و نیاز است که اهداکنندگان خون اقدام کنند.

مهدی زاده تصریح کرد: از اهداکنندگان مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدا در سال) می خواهیم که به دلیل اینکه مراقبت از سلامتی در نزد این افراد بیشتر از دیگران است برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: اهداکنندگان خون و همین طور پلاسما اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، همه نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند و همه مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در کشور در حال حاضر و همیشه، ضد عفونی و استریل می شوندو اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون و پلاسما اهدا کنند.

روزانه تا ۵۰۰ واحد خون صرف بیماران تالاسمی می شود

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است، تصریح کرد: بخش عمده ای از خون های اهدایی به مصرف بیماران تالاسمی می رسد و اکنون روزانه در تهران ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد خون به این بیماران اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه میزان اهدای خون در تهران کاهش یافته، اما صد در صد نیاز خون بیماران تالاسمی تامین می شود و در این خصوص مشکلی نداریم و این بیماران نگران نباشند.

مهدی زاده گفت: خون های تخصیص یافته برای بیماران تالاسمی خون فیلتره شده به دلیل اینکه بیماران دچار عوارض کمتری شوند، چون دایم آنها در حال تزریق خون هستند.

وی ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و مردم  نباید به خاطر فضای روانی که در اثر ورود کرونا به ایران ایجاد شده اهدای خون را که تنها درمان بیماران نیازمند به خون است، فراموش کنند.

مهدی زاده با اشاره به اهمیت همدلی و یاری رسانی مردم گفت: روزهای سرد زمستان و در پی آن افزایش میزان کرونا را خواهیم داشت، این موج بیماری نیز می تواند سبب کاهش بیشتر اهدای خون شود که از شهروندان دعوت می کنیم در صورت سلامتی و داشتن شرایط اهدای خون همچنان اهدای خون را در اولویت های خود قرار دهند.

وی اعلام کرد: هموطنان نوعدوست که در همه شرایط یاری گر انتقال خون برای تامین خون و فرآورده های خون مورد نیاز برای بیماران نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، مردم توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است، پس بنابراین بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند به کمک این بیماران بشتابند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران پروندهٔ خبری کرونا و اهدای خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران ویروس کرونا اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران اخبار کنکور خون و فرآورده بیماران تالاسمی خون در تهران نیاز به خون انتقال خون اهدا کنند مهدی زاده اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر سید محمدرضا آقائی میبدی در نشست با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد، ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت کاملا داوطلبانه به اهدای خون پرداخته تا مجروحین و بیماران را یاری کنند. 

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس آمار اهدای خون بانوان بسیار بالا بود که لازم است با فرهنگ سازی برای بانوان دوباره مشارکت آنان در این امر مهم جلب شود. 

مدیرکل انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران از لحاظ علمی و فنی جز ۵ کشور برتر دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: استان یزد نیز دومین استان اهداکننده خون مستمر در کشور است و بیش از ۶۴ درصد اهداکنندگان یزد سالی دو مرتبه خون اهدا می‌کنند. 

وی از کارکنان سازمان اهدای خون به عنوان سربازان گمنام نظام سلامت یاد کرد که خدمات خود را با دانش و فناوری به روز انجام می‌دهند. 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این نشست ضمن قدردانی و تشکر و خداقوت به پرسنل انتقال خون یزد گفت: اهداکنندگان خون برای نجات جان دیگران بدون هیچ گونه چشمداشتی به اهدای خون می‌پردازند. فعالیت پرسنل انتقال خون و همچنین شهروندان اهداکننده خون نیز برکات و خیرات فردی و اجتماعی دارد. 

سردار حسین زارع کمالی تصریح کرد: سپاه الغدیر و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد همیشه در اهدای خون پیشرو بوده و هر جا احساس نیاز باشد در همکاری با سازمان انتقال خون، بسیج و سپاه برای خدمتگزاری به مردم در صحنه هستند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد