Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل بهزیستی استان البرز از پرداخت 25 میلیارد ریال وام خوداشتغالی به 50 تن از ناشنوایان این استان درسال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز ، اسدالله حیدری با بیان اینکهحل مشکلات افراد ناشنوا و کم شنوا و دسترسی کامل آنان به خدمات موردنیاز از مهم تریناولویت‌ های بهزیستی استان است اظهار کرد: تحقق کامل این هدف منوط به همگرایی کاملتشکل‌ های فعال در این حوزه، تمکین سایر دستگاه ‌های اجرایی به قوانین مرتبط با معلولانو حمایت نهادهای نظارتی جهت ارزیابی دقیق عملکرد دستگاه ‌ها و نظارت بر حسن اجرای اینقوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص فعالیت های انجامگرفته جهت ناشنوایان استان گفت : توسعه خدمات توانبخشی در کلینیک‌های تخصصی، ارائهخدمات توانپزشکی، آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه شیوه‌های ارتباط تلفیقی (لب‌خوانیو زبان اشاره)، حمایت از برنامه‌های حرفه ‌آموزی و اشتغال ناشنوایان، اجرای طرح‌ هایمختلف توانمند سازی، پرداخت شهریه دانشجویان کم شنوا و ناشنوا، ارائه خدمات در مراکزروزانه خانواده کودک کم شنوا و ناشنوا و کاشت حلزون از جمله فعالیت هایی است که دراستان به این جامعه هدف ارائه می شود.
حیدری افزود: آگاه سازی و ارتقاءفرهنگ عمومی جامعه از طرق توسعه و تقویت آموزش تلفیقی در مدارس که زمینه رشد و تعالیو درک متقابل دانش آموزان شنوا و کم شنوا را به دنبال دارد، توسعه فراگیر شیوه‌ هایارتباطی ناشنوایان و روش ‌های تعامل موثر با آنان از طریق رسانه‌ ها و سازمان ‌هایغیردولتی و ایجاد فرصت ‌های برابر برای این افراد در زمینه‌ های شغلی و آموزشی به خصوصمراکز آموزش عالی خواسته ناشنوایان و از اولویت های دستگاه های متولی امر است.
وی ادامه داد : ایجاد امکان استفادهبهینه این عزیزان از رسانه ملی، دسترسی مطلوب آنان به تولیدات رسانه‌ ای، منابع آموزشیو فضاهای مجازی، استفاده بهینه از فناوری های جدید در این حوزه و در تعامل با دانشگاهها و در نهایت تلفیق کامل آنان در ساختار جامعه نیز از دیگر اولویت هاست و تحقق اینامر مستلزم ایجاد وحدت رویه بین تشکل‌ های فعال در حوزه آسیب ‌های شنوایی، همگراییفعالان امر در بخش ‌های دولتی و غیردولتی و همسویی نگاه‌ های معطوف به مسائل ناشنوایاناست.
مدیرکل بهزیستی استان البرز اذعانکرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از کم شنوایی ها قابل پیشگیری هستند و مداخله زودهنگامبرای موفقیت همه کودکان کم شنوا از بدو تولد ضروری است، آگاهی افراد جامعه نسبت بهاینگونه مسائل می تواند به پیشگیری از کم شنوایی ها از بدو تولد کودکان کمک کند.
حیدری با اشاره به اینکه 4 هزار و 738 مددجوی ناشنوا تحت پوشش ادارهکل بهزیستی استان البرز هستند از بهره مندی 79 مددجو از خدمات شهریه دانشجویی خبر داد.
وی با بیان این که 470مددجوی مستمری بگیر ناشنوا تحت پوشش اداره کل هستند، عنوان کرد : 50 مددجوی ناشنوا از خدمات وام خود اشتغالی به مبلغ دو میلیارد و500 میلیون تومان و 120 توان خواه از خدمات قطعات کاشت حلزون به مبلغ 985 میلیون و296 میلیون ریال بهره مند شدند؛ همچنین 150 سمعک به مبلغ 110 میلیون تومان خریداری شدهو 28 نفر نیز کاشت حلزون به مبلغ 840 میلیون ریال انجام داده اند.
وی در رابطه با هفته ناشنوایان نیز خاطرنشان کرد: هدف از نام گذاریاین هفته، ارتقاء فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاستگذاران و عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند که در همین راستااقدامات مختلفی از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته است و دراین هفته معرفی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهزیستی استان استان البرز کم شنوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی