Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: نماز در راستای سند تحول بنیادین از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است.

محمد مهرافزون در مراسم اجلاس سالانه نماز که امروز هفتم مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: توجه هوشمندانه و مدبرانه به قرآن، عترت و نماز در راستای سند تحول بنیادین از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است و زنگ نماز در شبکه شاد به صدا در می‌آید و برای دانش آموزان کارنامه نماز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اصول دین مبین اسلام بر پایه نماز است و در حکومت‌های اسلامی به‌ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و همه مدیران و متصدیان نماز وظیفه ذاتی، دینی و قانونی دارند که این فرضیه الهی را در جامعه و بالاخص در دانش آموزان نهادینه کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: زیربنای فرهنگ دینی و معنوی در جامعه اسلامی بر مبنای اشاعه فرهنگ نماز است و نماز از آسیب‌های اجتماعی به‌شدت جلوگیری می‌کند و فلسفه نماز باید از خانه تا مدرسه بر اساس تکلیف الهی و آموزه‌های دینی به‌خوبی اجرا شود و خانواده و مدرسه نقش خطیری در توسعه و گسترش فرهنگ نماز در جامعه دارد.

مهرافزون اضافه کرد: در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی پیرامون فلسفه نماز و برگزاری این آئین در مدارس تأکید فراوان شده است و انجام این فریضه الهی از اولویت‌های مهم و اساسی آموزش‌وپرورش است و که باید مدیران و مربیان پرورشی مدارس آن را سرلوحه کار خود در مدارس قرار دهند.

وی بیان کرد: خوشبختانه همکاری و همیاری خوب سازمان تبلیغات و حوزه علمیه بروجرد با آموزش‌وپرورش در اعزام روحانی به مدارس برای اقامه نماز جماعت داشته است که در اینجا بر خود وظیفه می‌دانیم از زحمات و خدمات سازمان تبلیغات و حوزه علمیه به‌ویژه روحانیون امام جماعت مدارس تشکر و قدردانی می‌کنیم و این همکاری و همدلی سبب شده است بتوانیم نماز جماعت را از نظر کیفیت و کمیت به‌خوبی بر اساس جدول زمان‌بندی زنگ نماز در مدارس قبل از شیوع ویروس کرونا داشته باشیم و همچنین اقامه نماز جماعت توسط امام‌جمعه بروجرد در یکی از مدارس باعث هرچه رونق بخشیدن نماز در سطح مدارس شد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: در اکثر مدارس با تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالا قبل از شیوع ویروس کرونا نماز جماعت برگزار می‌شد و مدیران، مربیان و روحانیون وظیفه و رسالت خویش را در انجام فضیلت نماز جماعت خوب انجام دادند و از زحمات همه مدیران و ائمه جماعت مدارس تشکر و قدردانی می‌شود و توجه هوشمندانه و مدبرانه به قرآن، عترت و نماز در راستای سند تحول بنیادین از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است و زنگ نماز در شبکه شاد به صدا در می‌آید و برای دانش آموزان کارنامه نماز صادر می‌شود و همه مدیران و دست‌اندرکاران برای اشاعه فرهنگ نماز باید همت خود را به کار ببرند.

مهرافزون پیرامون برخی از اقدامات انجام شده در حوزه کارشناسی قرآن، عترت و نماز شهرستان بروجرد، افزود: نماز جماعت در روز سه‌شنبه‌ها در مدارس با امامت امام‌جمعه بروجرد حجت‌الاسلام سید علی حسینی برگزار می‌شد، این واحد توانست ۶۰۰۰ جلد کتب قرآن، عترت و نماز در بین دانش آموزان توزیع کند، جدول زمان‌بندی حضور مدارس در مراسم نماز جمعه تهیه و تدوین شده است، مراسم جشن تکلیف و مسابقات مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز برگزار شد.

وی پیرامون مسابقات قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: ما در سطح استان توانستیم رتبه نخست را کسب کنیم و در مسابقات نهج‌البلاغه در سطح کشور رتبه اول توسط دانش‌آموز حسین روشن کسب شد.

گفتنی است، در این مراسم از افراد برتر در مسابقات قرآن، عترت نماز توسط لوح سپاسی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سازمان تبليغات قرآن آموزش و پرورش نماز تعلیم و تربیت آموزش وپرورش دانش آموزان عترت و نماز نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند.

به گفته وی تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرائی خاطر نشان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

وزیر آموزش و پروروش تصریح کرد: به هنرستان های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود، هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود