Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجید فیاضی مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: از مجموع این سطح یکهزار هکتار به کشت ذرت دانه‌ای و ۵٠٠ هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است.

اومتوسط برداشت ذرت علوفه‌ای در هر هکتار را ۵٠ تن و ذرت دانه‌ای را ۶ تن ذکر کرد و افزود: ذرت علوفه‌ای برای مصارف دامی و ذرت دانه‌ای برای طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر دوره کاشت تا برداشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای را ١٠٠ روز عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول از آذر آغاز می‌شود.

او بیان کرد: بیش‌از ٨٠٠ نفر در کار کاشت و برداشت محصول ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به فعالیت هستند.

فیاضی با بیان اینکه کشاورزان ایرانشهر با برداشت گندم زمین‌های خود را برای کشت ذرت آماده کردند گفت: شرایط مناسب آب و هوایی منطقه موجب شده تا در چهار فصل سال شاهد کاشت و برداشت انواع محصولات زراعی باشیم.

شهرستان ایرانشهر با حدود ١٧ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و باغی و ١١ هزار بهره‌بردار یکی از مناطق مستعد کشاورزی در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت ذرت جهادکشاورزی ذرت علوفه ای ذرت علوفه ای ذرت دانه ای کشت ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان شمالی؛ یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.
وی افزود: برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.
رمضانی اضافه کرد: هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.
باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در بخش شمیل بندرعباس
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • برداشت ذرت علوفه‌ای در بخش شمیل بندرعباس