Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@17:49:18 GMT

جذاب‌ترین ارز‌ها در جهان پسا کرونا

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۰۱۰۹

خبرگزاری میزان-ارز ملی روسیه، راند آفریقای جنوبی و پزوی مکزیک به عنوان جذاب‌ترین ارز‌ها در دنیای پس از کرونا شناخته شدند.

خبرگزاری میزان - تسنیم به نقل از راشا تودی نوشت: تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز روبل روسیه را از میان ارز‌های بازار‌های نوظهور، یکی از سه گزینه برتر خود در دنیای پس از کرونا می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی از استراتژیست‌های گلدمن اعلام کردند ارز ملی روسیه به همراه راند آفریقای جنوبی و پزوی مکزیک در لیست جذاب‌ترین ارز‌ها قرار دارند.

در حالی که پزوی مکزیک به خاطر ترکیبی از زیرساخت‌های کلان حامی آن، انتخاب برتر این بانک است، دو ارز دیگر فضای بیشتری برای پیشرفت دارند. گلدمن اعلام کرد سرمایه‌گذاری در این بازار‌های نوظهور باید پس از پایان بحران کرونا انجام شود، چون در حال حاضر بسیار مخاطره آمیز خواهد بود.

تحلیلگران گلدمن می‌گویند: «با توجه به خطرات قابل ملاحظه داخلی از جمله اعلام بودجه میان مدت آفریقای جنوبی در ماه اکتبر و ترکیبی از مشکلات سیاسی و بی ثباتی اقتصاد کلان برای روبل، مسئله اصلی برای هرکدام از این ارز‌ها این است که آیا شرایط اقتصاد جهان می‌تواند بر مشکلات داخلی فائق آید».

رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به همراه خطرات ژئوپلیتیکی و سقوط قیمت نفت در سال جاری پیامد‌های منفی برای روبل داشته است. ارزش ارز ملی روسیه در روز جمعه به پایین‌ترین رقم در برابر دلار آمریکا از ماه مارس رسید و ۷۸.۲۱ در هر دلار معامله شد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز طی سقوط قبلی ارزش روبل اعلام کرده بود انتظار دارد این ارز بخشی از سقوط خود را جبران کرده و طی دو سال به ۶۱ روبل در هر دلار بازگردد. این دورنما بر اساس افزایش تدریجی قیمت نفت تعیین شده که احتمالاً طی این مدت تا ۶۰ دلار در هر بشکه بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: نرخ خرید و فروش ارز در ۷ مهر ۹۹

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ارز جذابترین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارز جذابترین ارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه بر این باور است که دلیل اصلی تشدید تنش‌ها و گسترده شدن ابعاد خطر در سراسر جهان، این است که برخی «کشورها نمی‌خواهند از هژمونی خود دست بکشند.»

پاتروشف تاکید کرد: شرایط غیرقابل پیش‌بینی و مستعد جنگ که هم‌اکنون در روابط بین‌المللی وجود دارد، به طور چشمگیری تشدید شده است.

وی که در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی در حوزه امنیتی سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اظهارات ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، افزود: چنین رویه‌هایی در سطح جهانی عمدتا به دلیل انتقال به نظم جهانی چندقطبی است و همچنان با مخالفت و انکار تعدادی از کشورها مواجه می‌شود؛ کشورهایی که می‌خواهند هژمونی خود را به هر قیمتی حفظ کنند.

سیاستمدار روس بدون اشاره مستقیم به جنگ جاری در اوکراین و همچنین جنگ غزه و تشدید تنش بین جمهوری اسلامی و تل‌آویو، تصریح کرد: این انکار و مخالفت، به تضعیف قوانین و نهادهای بین‌المللی و همچنین تحلیل‌رفتن نقش محوری سازمان ملل در حل و فصل مناقشات و جنگ‌های منطقه‌ای و جهانی منجر می‌شود.

کد خبر 6087461

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد