Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - درپی بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌های مردم، استان اردبیل در آستانه شیوع موج سوم کرونا با آغاز فصل سرد دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، همچنان خط سیر کرونا در اردبیل صعودی است، مردم علی‌رغم اینکه می‌دانند با چه بیماری سختی رودررو هستند اما خیلی راحت با این مسئله برخورد می‌کنند، تجمعات و دورهمی‌ها پابرجاست، در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها جایی برای سوزن انداختن نیست و گویا اتفاقی هم نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینجاست که این خونسردی در بین برخی افراد روز به روز بیشتر می‌شود و قبول واقعیت‌ها هم فوق‌العاده سخت شده است، موضوعی که در حال حاضر به یک معضل اساسی تبدیل شده همین بی‌توجهی‌ها در سایه دیدگاه‌های غیرمنطقی مردم است که به خطر انداختن جان خود و دیگران می‌انجامد.

می‌توان با قطعیت گفت که بسیاری از مردم کرونا را جدی نگرفته‌اند، مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در حالی که این بیماری شوخی‌بردار نیست و هم چنان قربانی می‌گیرد، ماسک زدن هم دنیایی دارد بیشتر کسانی که ماسک دارند آن را به درستی استفاده نمی‌کنند، فاصله‌های اجتماعی هم نادیده گرفته می‌شود و معلوم نیست چه آینده‌ای پیش روی ما است.

در حالی که از یک طرف اماکن عمومی هر روز شلوغ و شلوغ‌تر می‌شود از آن طرف بیمارستان‌ها نیز شلوغ‌تر شده، شلوغی که ناشی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا است و نگرانی و ناراحتی‌های بسیاری را به دنبال دارد.

از طرفی در این زمینه با شروع فصل سرد سال کشمکش‌های برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است که علی‌رغم گفته احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان مبنی بر آمادگی بر برگزاری کلاس‌های حضوری اما با گذشت سه هفته از شروع مدارس و حضور 80 درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس شیوع کرونا در بین 9 دانش‌آموز گزارش شده است.

این مسئله خانواده‌ها را در حالی سردرگم‌تر می‌کند که استان اردبیل در وضعیت قرمز قرار گرفته و اپیدمی سوم کرونا در حال سرکشی است و خانواده‌ها نگران از سلامتی خود و فرزندان خود بر سر دوراهی لنگه پا نگهداشتن دانش‌آموزان برای آمادگی در کلاس درس یا پشت برنامه شاد هستند.

روند شیوع کرونا در اردبیل سیر صعودی دارد

در این باره شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: 34 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان طی شبانه‌روز گذشته بستری شدند و 35 بیمار نیز در این مدت با مرخصی نسبی مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه شمار بهبودیافتگان در حال حاضر به 6 هزار و 740 نفر رسیده است بیان کرد: هم‌اکنون وضعیت چهار شهرستان اردبیل به قرمز و هشدار رسیده است که در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها بدون شک شاهد سیر صعودی کرونا در سطح استان خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این باره از شناسایی 9 دانش‌آموز مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تشخیص ابتلای کرونای 5 نفر از 9 دانش‌آموز استان قطعی است.

وی با اشاره به این که این دانش‌آموزان در حال حاضر تحت مراقبت و درمان هستند بیان کرد: در راستای تشخیص وضعیت ابتلای دانش‌آموزان در خارج و داخل مدرسه در حال حاضر دقیقاً موضوع مشخص نیست که در این راستا بررسی‌های لازم در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و در صورت افزایش ابتلای دانش‌آموزان به کرونا امکان تعطیلی مدارس و ادامه آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری باید در دستور کار قرار گیرد.

آخرین آمار جهانی کرونا/ عبور تعداد قربانیان از یک میلیون نفر +جدول تغییراتابتلای عضو شورای شهر تهران به کرونا/ جلسه فردا لغو شدهمه‌گیری ویروس کرونا رشد تقاضای جهانی برای گاز را کند کرده است

حبیب‌زاده ادامه داد: مدارس ظرفیت مهمی در توسعه حوزه آموزشی جامعه دارد و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود اما با توجه به ناپایداری وضعیت کرونا در استان و نیز نزدیکی به ایام سرد سال نیاز است در راستای ادامه شرایط مدارس تصمیمات مناسبی توسط معاونت بهداشتی وزارت بهداشت اتخاذ شود.

وی بیان کرد: نیاز است در راستای استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی مدارس نیز به صورت مستمر نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم انجام یابد تا بتوانیم به این شکل مشکلات را به حدأقل برسانیم تا آمار ابتلا به کرونا به خصوص در بین دانش‌آموزان افزایش نداشته باشد و معلمان و مربیان آموزشی باید نسبت به برگزاری کلاس‌ها و نحوه حضور دانش‌آموزان آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

وی گفت: از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده‌ از ماسک را همچنان جدی گرفته و در اولویت خود قرار دهند.

شرکت در مراسم تشییع و تدفین عامل اصلی شیوع کرونا در اردبیل

مسعود امامی‌یگانه فرماندار اردبیل نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: نظارت‌های جدی در اردبیل با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا در دستور کار است و برای مقابله با موج سوم کرونا در حال حاضر اقدامات قابل توجهی انجام یافته است.

وی بیان کرد: شهرستان اردبیل در حال حاضر قرمز است و در این زمینه نیاز است نظارت‌های بیشتری بر مدارس اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود که به همین منظور گشت‌های مشترک بهداشت، صمت و اتاق اصناف همکاری‌های لازم را دارند.

فرماندار اردبیل افزود: یکی از عوامل تشدید شیوع این ویروس تجمع و دورهمی‌ها در مراسم تشییع و تدفین است که انتظار داریم مردم از تجمع در آرامستان‌ها بپرهیزند و این مسئله را در نظر بگیرند اردبیل به عنوان یکی از مناطق سردسیر مستعد شیوع این ویروس در شرایط حاد است.

امامی‌یگانه ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و نیاز است مابقی نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را برای مهار این ویروس داشته باشند

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این باره گفت: 251 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی کلاس درس خود را آغاز کرده‌اند و طبق آمار و میانگین به دست آمده 70 درصد این دانش‌آموزان به صورت گروه‌بندی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: میزان استفاده از شبکه شاد نیز بین 80 تا 85 درصد است و طبق بازدیدهایی که از مدارس استان انجام می‌یابد مربیان آموزشی نسبت به رسیدکی به دانش‌آموزان برای رعایت موارد بهداشتی نهایت سعی و تلاش خود را دارند.

و اما مسئله‌ای که نیازمند توجه جدی است، این است که بهتر است مردم دیگر از خواب غفلتی که از مدت‌ها پیش در آن غرق شده‌اند به‌پاخیزند و آمدن فصل پاییز و هوای سرد را دریابند بلکه با یک تلنگر متوجه اشتباهی که مرتکب شوند و کمی محتاط‌تر عمل کنند.

گزارش از زهرا رضازاده

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل کرونا در اردبیل حال حاضر دانش آموز کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان/ صعود دانش‌آموزان ایرانی مسجل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که جهت حضور در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ به صربستان سفر کرده است، ظهر امروز در دومین بازی دور گروهی خود به مصاف تیم قدرتمند آلمان رفت و توانست با پیروزی در دو دست اول و دوم، بازی را به سود خود به پایان ببرد.

در این دیدار‌ها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۱ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ برنده شده و بازی را به سود خود پایان برساند تا با حساب دو بر صفر صعود خود را از گروه D مسجل کرده و بازی آخر خود مقابل بلژیک را تشریفاتی کند.

گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان که در گروه D برابر بلژیک، آلمان و اوگاندا هم گروه است، فردا راس ساعت۱۲:۳۰ ظهر به وقت تهران در بلگراد به مصاف بلژیک خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان/ صعود دانش‌آموزان ایرانی مسجل شد
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود