Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:04:01 GMT

آتش‌نشانان قشم تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۰۱۶۵

آتش‌نشانان قشم تقدیر شدند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دوشنبه در این مراسم گفت: از آتش نشانان مجاهدان گمنامی هستند  که در خط مقدم خدمت به مردم، همواره آماده جانفشانی و ایثارند

حمیدرضا مومنی افزود: این جان بر کفان مایه دلگرمی مردم و حادثه دیدگان به شمار می‌روند.

وی افزود: امید است  آتش نشانان بتوانند بیش از پیش با سرعت عمل بالا و آمادگی لازم، خسارات احتمالی آسیب دیدگان را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سه برنامه اصلی برای آتش‌نشانان مورد تاکید سازمان منطقه آزاد است که اولی، تجهیز هرچه بیشتر امکانات و ابزار خدمات آتش‌نشانی است.

وی دومین برنامه را سلامت جسمی نام برد و افزود: سلامت روح و جسم نیروهای آتش نشانی، آمادگی همیشگی را در پی دارد و این مهم جز با ورزش منظم اتفاق نخواهد افتاد.

مومنی آخرین برنامه سازمان منطقه آزاد را آموزش مداوم برشمرد و تصریح کرد: آموزش‌های دوره‌ای کوتاه مدت و بلند مدت به همراه آموزش‌های تکمیلی و به روز جهانی لازمه ارایه خدمات بهتر آتش‌نشانان به مردم شهرستان قشم است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم روز آتش نشانی و ایمنی قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم روز آتش نشانی و ایمنی قشم سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم روز آتش نشانی و ایمنی قشم اخبار کنکور سازمان منطقه آزاد آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند