Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور کره جنوبی برای نخستین بار از بابت اتفاق چند روز پیش که طی آن یکی از مقامهای این کشور توسط سربازان کره شمالی کشته شد، عذرخواهی کرده و گفت، دولت او در مسئولیتش برای حفاظت از یک شهروند خود کوتاهی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تیراندازی سربازان کره شمالی به مقام کره جنوبی موجب بالا گرفتن انتقاد از دولت سئول به خاطر تلف کردن ساعتها وقت در اقدام برای نجات دادن این فرد که در آبهای کره شمالی سرگردان بود، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق همچنین در موردی نادر با عذرخواهی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم همراه شد اما پیونگ یانگ مقام مذکور را از بابت کشته شدنش مقصر دانست و گفت که او قبل از شلیک سربازان کره شمالی برای فرار کردن تلاش کرد.

روز یکشنبه کره شمالی، کره جنوبی را متهم به فرستادن قایقهایش به سمت مرز دریایی غربی مورد مناقشه دو کشور با هدف جستجو برای یافتن جسد این مرد کرده و هشدار داد، این تجاوز می‌تواند باعث تشدید تنشها شود. ارتش و گارد ساحلی کره جنوبی تاکید داشتند که آنها تنها در آبهای جنوب این مرز مشغول جستجو بوده‌اند.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در نشستی با دستیاران ارشدش عنوان کرد به اعضای خانواده عزادار این مرد "تسلیت عمیق" خود را ابراز می‌کند و همچنین از مردم کره جنوبی به خاطر "شوک و خشم" وارد شده به آنها عذرخواهی کرده و گفت، دولتش "بدون هیچ عذر و بهانه‌ای مسئول محافظت از امنیت شهروندانش است."

مون جائه این در عین حال خاطرنشان کرد: "عذرخواهی کیم جونگ اون نشان داد او مشتاق به جلوگیری از فروپاشی روابط دوجانبه ما به خاطر این حادثه است" و از کره شمالی خواست تا گفتگو را از سر بگیرد و مجاری ارتباطی نظامی که در ماه ژوئن قطع کرد را مجددا برقرار سازد.

کره جنوبی پیشنهاد داده که با کره شمالی به طور مشترک درباره این تیراندازی تحقیقات انجام دهد.

مون جائه این خاطرنشان کرد: امید ما این است که این حادثه غم انگیز تنها به یک حادثه غم انگیز ختم نشود و به جایش فضایی برای گفتگو و همکاری به وجود بیاورد و تبدیل به فرصتی برای توسعه روابط کره شمالی و کره جنوبی شود.

منتقدان مون جائه این از جمله برخی قانونگذاران محافظه کار کره جنوبی، بعد از افشاگری مقامهای نظامی درباره اینکه این مرد حدود شش ساعت قبل از کشته شدن در آبهای کره شمالی شناسایی شده بود، دولت وی را متهم به انفعال نشان دادن در این حادثه کردند. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام داشت، به خاطر قطع مجاری ارتباطی برقراری ارتباط با کره شمالی در این مورد دشوار بوده و مقامها به زمان بیشتر برای تحلیل اطلاعات و تعیین این که کره شمالی با این مرد چه کار می‌کند نیاز داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی مون جائه کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت_ در کار گروه زیر بنایی، توسعه روستایی و عشایری خراسان شمالی اظهار کرد: در پیشبرد پروژه‌های مسکن ملی از هشت استان برتر کشور هستیم.

وی افزود: اولویت اقدامات دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ مصوبات سفر رئیس جمهور و مولدسازی باشد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حوزه مصوبات سفر بعضی دستگاه‌های اجرایی اقداماتی در دست اقدام دارند که باید پیگیری لازم را برای تحقق آن داشته باشند و در خصوص مولدسازی نیز بیشتر دستگاه‌ها امکان مولدسازی دارند؛ بنابراین با اشراف بر قوانین از همه امکانات به نحو مناسب و با بهره‌وری بالا استفاده شود.

رشیدی در ادامه به پتانسیل‌های استان پرداخت و گفت: خراسان شمالی ظرفیت‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد و برای رسیدن به توسعه اقتصادی اقدامات متفاوتی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص توجیه اقتصادی الحاق اراضی به محدوده شهرها، افزود: در راستای نهضت ملی مسکن، ۳۴ هکتار از اراضی ملی در شهر گرمه به محدوده الحاق شد.

کد خبر 746889

دیگر خبرها

  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • چرا رئیسی مسئولیت کار‌های خود و دولتش را قبول نمی‌کند؟
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • این شهر پاکستان به خاطر بازدید رئیسی تعطیل شد
  • واژگونی سمند در قزوین یک کشته برجا گذاشت
  • یک کشته بر اثر واژگونی خودرو در قزوین
  • به‌کارگیری ۲ واژه در نطق گذشته‌ام اشتباه بود/ از کسانی که رنجیده‌خاطر شدند عذرخواهی می‌کنم
  • به‌کارگیری ۲ واژه در نطق گذشته‌ام اشتباه بود/ از کسانی که رنجیده خاطر شدند عذرخواهی می‌کنم