Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:42:13 GMT

اشکالات نرم افزاری در سامانه آموزش مجازی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۰۲۰۰

اشکالات نرم افزاری در سامانه آموزش مجازی

به گزارش خبرنگار مهر، بسیج دانشجویی حوزه خوابگاه های دانشگاه تهران در نامه ای به محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران خواستار اصلاح و رسیدگی به امور آموزشی در ترم جدید تحصیلی شد.

در این نامه آمده است؛

جناب دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران؛ همانطور که مستحضرید، در شرایط شیوع و همه گیری ویروس کرونا و با توجه به اهمیت امر آموزش از نیمسال تحصیلی گذشته تاکنون تصمیم گرفته شده که کلاس های دانشگاه تهران به صورت مجازی و در بستر سامانه آموزش مجازی دانشگاه تهران برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه چند نکته مورد تأکید و توجه دانشجویان محترم بوده است که نظر به اهمیت آنها، از شما خواهشمندیم سریعاً رسیدگی کرده و اقدامات لازم را جهت اصلاح امور آموزشی دانشجویان انجام دهید.

نخستین مسئله، اشکالات نرم افزاری در سامانه آموزش مجازی است. با توجه به اینکه بیش از یک ترم است که بستر مجازی مورد استفاده اساتید و دانشجویان قرار گرفته و مسئولین امر طبیعتاً با اشکالات و مشکلات آن آشنا شده اند، انتظار می رفت در نیم سال تحصیلی کنونی، مشکلاتی که سابقاً مشاهده می شد، مشاهده نگردد یا لااقل میزان آنها کمتر شود.

اما آنچه تاکنون شاهد آن هستیم افزایش مشکلات نسبت به گذشته است که موجب عدم برگزاری بسیاری از کلاس ها در هفته های گذشته شده است. عدم نمایش بعضی دروس در کار پوشه دانشجویان، قطعی صوت و تصویر و عدم امکان اتصال به بستر ادوبی کانکت، مشکل صوت و تصویر در بستر تعاملی زنده (وبینار) و عدم امکان ورود به سامانه در بعضی موارد، از جمله مسائل گزارش شده تاکنون هستند. طبیعتاً حل چنین مشکلاتی از نخستین خواسته های استادان و دانشجویان محترم است تا با سهولت بیشتری بتوانند به یادگیری و آموزش بپردازند.

دومین مسئله، بحث هزینه اینترنت مورد استفاده دانشجویان و اساتید در سامانه است. با توجه به گفتهم مسئولین محترم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کلیه هزینه های اینترنتی سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها باید رایگان شود و دانشجو هیچ هزینه ای برای آن پرداخت نکند. با وجود این، آنچه مشاهده می شود، برخلاف سخن مسئولین وزارت ارتباطات است و هزینه های اینترنتی جهت حضور در سامانه، عملاً از دانشجویان کسر می شود و با توجه به طولانی بودن کلاس ها و طول ترم و نیز تعداد دانشجویان، درطول سال تحصیلی هزینه های سرسام آوری به اقشار مختلف مردم (آن هم در این شرایط اقتصادی نابسامان) بار می شود.

سومین مسئله هم این است که به دلیل ضعف سامانه آموزش مجازی در برگزاری کلاس ها، بسیاری از اساتید کلاس درس خود را در محیط سایر پیام رسان ها برگزار می کنند. این اقدام اگرچه از مشکلات ایجاد شده توسط سامانه جلوگیری می کند اما خود دارای اشکالات فراوانی است. هزینه های اینترنت دانشجویان الزام به نصب پیام رسان های مختلف و نیز حذف و از بین رفتن یا عدم امکان مشاهده محتواهای ارسال شده در بعضی بستر ها (مانند پیام رسان واتساپ)، از اشکالات مهم این شیوه است. بدیهی است اگر سامانه آموزش مجازی به نحوی تقویت شده باشد که امکان ورود و برگزاری کلاس در آن فراهم شده باشد، استادان و دانشجویان نیازی به برگزاری کلاس در سایر فضاها نخواهند داشت.

چهارمین مسئله مربوط به دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹ است. از آنجا که تاکنون تمهید ویژه ای جهت آموزش دهی به نودانشجویان اندیشیده نشده (یا لااقل گزارشی از آن مشاهده نشده) بیم آن می رود که اگر در اواسط سال تحصیلی آینده، کلاس های مجازی این دانشجویان شروع شود، با مشکلات متعددی مواجه شوند. ما به مسئولین آموزشی دانشگاه اعلام می کنیم که بسیج دانشجویی و سایر تشکل های دانشجویی آماده همکاری با شما هستند تا در  امر آموزش نودانشجویان، مشکلی به وجود نیاید.

این مشکلات و مسائلی که مطرح شد، بخشی از نکاتی بود که دانشجویان با ما در میان گذاشته و خواستار پیگیری جهت حل آنها بودند. لذا ما بنا بر وظیفه ذاتی خود در احقاق حقوق دانشجویان از مسئولین محترم دانشگاه تهران بالخصوص مرکز الکترونیکی دانشگاه، اصلاح این مشکلات را مطالبه می کنیم و تأکید می کنیم که مسئولین دانشگاه باید هر چه سریعتر به این موضوعات رسیدگی کنند تا بخش مهمی از مشکلات دانشجویان حل و فصل شود.

کد خبر 5035025 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج دانشجویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران اینترنت آموزش مجازی کنکور 99 انتخاب رشته سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی چهل سالگی دفاع مقدس مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه ها مصاحبه دکتری آموزش مجازی پذیرش دانشجو سامانه آموزش مجازی دانشگاه تهران سال تحصیلی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

برخی از گوشی‌های قدیمی سامسونگ، به‌خصوصی از سری گلکسی S21، ظاهراً با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند و یک خط سبز نازک روی صفحه آن‌ها ظاهر می‌شود. علت دقیق این مشکل هنوز مشخص نشده است، اما احتمالاً به آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه‌شده برای این دستگاه‌ها مربوط می‌شود.

گزارش‌های متعددی در مورد مشکل نمایشگر برخی از گوشی‌های قدیمی گلکسی سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. طبق گفته کاربران، این مشکل به‌صورت یک خط سبز باریک و عمودی روی نمایشگر دستگاه‌ها ظاهر می‌شود و به‌طور بالقوه عملکرد گوشی‌ها را مختل می‌کند. به نظر می‌رسد این مشکل در درجه اول بر گوشی‌های سری گلکسی S21 تاثیرگذار است و مدل‌های گلکسی اس ۲۱ اولترا و اس ۲۱ FE بیشتر به آن دچار شده‌اند.

نقص نمایشگر گوشی‌های گلکسی S21 سامسونگ

برخی از کاربران به‌طور تصادفی با این خط سبز مواجه شده‌اند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که پس از دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید یا هنگام استفاده سنگین از دستگاه‌ها مانند انجام بازی با آن مواجه شده‌اند.

به گفته یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس، او بلافاصله پس از نصب به‌روزرسانی نرم‌افزاری روی گلکسی S21 FE متوجه این مشکل شده است (تصویر زیر). کاربر دیگری نیز ادعا کرده که پس از نصب پچ ماه آوریل روی گلکسی S21 اولترا خود با آن مواجه شده است (تصویر بالا).

علت دقیق مشکل خط سبز نامشخص است. در حالی که ممکن است دلیل آن فقط یک نقص نرم‌افزاری باشد، اشکالات مربوط به نرم افزار معمولاً باید با راه‌اندازی مجدد یا بازگشت به تنظیمات کاخانه برطرف شوند. اما این واقعیت که مشکل مذکور همچنان برای برخی از کاربران وجود دارد، نشان می‌دهد که احتمالاً با یک نقص سخت‌افزاری مواجه هستیم.

یکی از دلایل احتمالی مشکل نمایشگر گوشی‌های سامسونگ می‌تواند اختلال در اتصال صفحه‌نمایش یا کابل انعطاف‌پذیر آن باشد. این اجزاء، نمایشگر را به برد اصلی دستگاه متصل می‌کنند و هر گونه آسیب یا نقص در آن‌ها می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد نمایشگر شود.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش