Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای تسهیل و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های نسل پنجم مخابراتی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف ایجاد سازوکارهای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در امر تحقیق، توسعه، تولید و تجاری‌سازی محصولات و خدمات این حوزه به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ایجاد زیرساخت‌ها و نهادهای پشتیبان شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در فناوری‌های مورد نیاز»، «حمایت از تجاری‌سازی و بومی‌سازی فناوری‌ها و نوآوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان» و «حمایت از بازارسازی و ایجاد تقاضا برای تجهیزات و فناوری‌های مورد نظر» از دیگر اهدافی است که برای این تفاهم‌نامه تعریف شده است.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده است که در شناسایی فناوری‌های مهم و قابل بومی‌سازی فناوری‌های نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاربردهای حمل‌ونقل، سلامت دیجیتال، صنعت و معدن دیجیتال و کشاورزی و انرژی مشارکت کند.

همچنین ستاد تعهد داده است که تسهیلات مالی برای کنسرسیوم ارزیابی شده و منتخب برای بومی‌سازی فناوری‌های منتخب را تامین کند و با نهادهای دولتی مرتبط برای جلوگیری از واردات این فناوری‌ها برای بومی‌سازی مذاکراتی داشته باشد.

از تعهدات شرکت ارتباطات سیار ایران هم می‌توان به مشارکت در شناسایی فناوری‌های مهم و قابل بومی‌سازی فناوری‌های نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاربردهای حمل‌ونقل، خودروی متصل، شهر هوشمند، سلامت دیجیتال، صنعت و معدن دیجیتال و کشاورزی و انرژی اشاره کرد.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وزارت ارتباطات و اطلاعات هم تلاش می‌کند استفاده از ظرفیت‌های وزارت‎خانه برای تنظیم پیشنهاد قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط و پیگیری تصویب آن، هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تخصیص فرکانس و سایر موضوعات مرتبط با رگولاتوری و غیره را تسهیل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نسل پنجم اینترنت 5G معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري فناوری های نسل پنجم بومی سازی فناوری سازی فناوری ارتباطات سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد حمایت از استارت‌آپ‌هایی که در زمینه‌های ارتباطات فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ما در پارک فناوری اطلاعات از شرکت‌های دانش بنیانی که محصول آن‌ها به سطح بلوغ مناسبی رسیده است میزبانی و حمایت می‌کنیم.

زارع پور بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی «پیام» نیز یک بسته حمایتی برای شرکت‌هایی که محصولی با فناوری بالا تولید می‌کنند پیش بینی کرده ایم.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه فضایی نیز ما شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیانی که در صنعت فضایی فعالیت می‌کنند را به شکل ویژه‌ای مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار بزرگترین قرارداد را با شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت ماهواره منعقد کردیم و امسال نیز این موضوع ادامه پیدا خواهد کرد.

زارع پورگفت: در حوزه پست نیز ما مرکز نوآوری پست را داریم که در تولید خدمات جدید و سرویس‌های جدید چندین شرکت دانش بنیان برای شرکت ملی پست فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • قدرت‌نمایی تجهیزات ارتش؛ از پهپادهای مهاجر، کمان، آرش و ابابیل و موشک های ستار و قائم تا خودروی TM و شیلتر مخابراتی
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد