Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@00:42:55 GMT

چندراهه‌ سکوی نوروز ساخته و نصب شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۰۴۸۰

چندراهه‌ سکوی نوروز ساخته و نصب شد

خبرگزاری آریا - چندراهه‌ سکوی بهره‌برداری نوروز-1 با تلاش کارکنان این سکو و همکاری متخصصان منطقه عملیاتی بهرگان، طراحی، ساخته و نصب شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، این عملیات با همراهی و پشتیبانی واحدهای مختلف تعمیرات مجتمع دریایی بهرگان، نوسازی و تعمیرات خشکی، اداره مهندسی بهره‌برداری، بازرسی فنی، تدارکات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در مدت زمان تقریبی 100 روز کاری انجام و با نصب این چندراهه (Manifold) به جای چندراهه قدیمی که قدمتی بیش از 47 سال داشت، تولید نفت در شرایط بسیار ایمن و با حداقل نفرات امکان‌پذیر شد.
به دلیل بالا بودن عمر سکوی بهره‌برداری نوروز-1 همواره یکی از دغدغه‌های مدیریت شرکت نفت فلات قاره و منطقه بهرگان تولید حداکثری از چاه‌های این میدان در سایه مسائل ایمنی بوده که با ایجاد تغییرات گسترده در سیستم لوله‌کشی نفت سکو، ارتقا و بازسازی چندراهه انجام شد. عملیات ساخت چندراهه و ایجاد تغییرات مورد نیاز در سیستم لوله‌کشی این سکو که عمدتاً در قطرهای 6 و 8 اینچ بوده با رعایت همه نکات ایمنی و استانداردهای بین‌المللی رایج در بخش فراساحل انجام شده است و نفرات مجری طرح مربوطه نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا و ایمنی نسبت به انجام آن اقدام کرده‌اند.
نکته حائز اهمیت این پروژه استفاده نکردن از بخش پیمانکاری و برون‌سپاری است که صرفه‌جویی مالی قابل ملاحظه‌ای برای شرکت داشته به‌طوری‌ که این عملیات به‌طور کامل از سوی کارشناسان و متخصصان سکوی نوروز-1 و منطقه بهرگان صورت گرفته و با وجود مشکلاتی از قبیل فرسودگی تجهیزات، کمبود امکانات، نبود دسترسی به جرثقیل در بخش عمده‌ای از محل نصب در سکو، ضخامت بالای اتصالات، شرایط آب و هوایی بد و ویروس همه‌گیر کرونا اجرایی شده است. پیش‌تر نیز با همت کارکنان سکوی نوروز-1، کار سبک‌سازی، جمع‌آوری چندراهه قدیمی، بازسازی مخزن Slop Tank و لایروبی تفکیک‌کننده آزمایشی انجام شده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نوروز 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی عمومی کشور گفت: به زودی در میدان هفت تیر تهران، مجموعه یاس در اختیار کارگروه مد و لباس قرار داده شده و سکوی دائمی عرضه مستقیم لباس عفیفانه راه‌اندازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: در ماه مبارک رمضان، شور و نشاط معنوی در جامعه حاکم بود، بطوریکه در ابتدای امسال برنامه‌ها و پویش‌های قرآنی خوبی در کشور برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اسماعیلی گفت: جامعه ایرانی خانواده‌محور است و اعتقادات عمومی مردم نه تنها دچار کاهش نشده، بلکه در بسیاری از موارد افزایش هم یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • پایان فصل پنجم نون خ مشخص شد
  • مرادخانی: اسکیت هنری جای پیشرفت دارد/ آرزویم حضور روی سکوی قهرمانی جهان است
  • ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود
  • تصاویری جدید از آتش سوزی ساختمان بورس (فیلم)
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳