Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که امروز (دوشنبه) منتشر شد، آمده است که وزیر امور خارجه در سفر تهران حامل پیام شفاهی نخست‌وزیر عراق به رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره «تحولات منطقه و بازنگری در مهم‌ترین احتمالات پیش‌رو و پیامدهای آنها» بوده است.
فواد حسین در دیدار با رئیس جمهوری ایران روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن را بررسی و از نقش تهران در حمایت از کشورش قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیانیه ادامه داد که وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای ایرانی خود نیز ضمن بررسی روابط دوجانبه و تأکید بر ضرورت کاهش تنش و بی‌ثباتی در منطقه، درباره رویکرد دولت عراق برای تعامل با چالش‌های موجود توضیح داده و تأکید کرده که بغداد خواستار حل همه اختلافات از راه‌های مسالمت‌آمیزی است که موجب تقویت امنیت و ثبات در منطقه شود.
این بیانیه افزود که فواد حسین در دیدار با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز چالش‌های پیش‌روی منطقه و تازه‌ترین تحولات و نیز راه‌های گسترش و ضرورت تقویت روابط عراق و ایران و گشایش افق‌های تازه در این عرصه را بررسی کرده است.
وزیر امور خارجه عراق همچنین در دیدار با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تنش‌های منطقه و ضرورت دور ساختن عراق از آنها را بررسی کرده و شمخانی در این دیدار بر حمایت از دولت «مصطفی الکاظمی» از سوی تهران تأکید کرده است.
طرفین همچنین بر ضرورت همکاری همه گروه‌ها و احزاب عراق با دولت الکاظمی در برابر چالش‌هایی که عراق و منطقه با آنها درگیر است، تأکید کردند.
وزیر امور خارجه عراق شنبه گذشته در سفری دو روزه برای تقویت و گسترش مناسبات تهران و بغداد در حوزه‌های مختلف به ایران عزیمت کرد.
فواد حسین در این سفر با وزیر امور خارجه، رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
پیگیری توافقات سفر تیر ماه گذشته نخست‌وزیر عراق به تهران و بحث و بررسی درباره همکاری‌های دو کشور و تحولات منطقه و جهان از جمله اهداف سفر وزیر امور خارجه عراق به جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

برچسب‌ها علی شمخانی فواد حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی شمخانی فواد حسین علی شمخانی فواد حسین اخبار کنکور وزیر امور خارجه اسلامی ایران خارجه عراق فواد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی هر چه زود‌تر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ