Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند «سبالو» به تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا و کارگردانی محسن نساوند آماده نمایش شد. این مستند روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است.

«سبالو» همچنین در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن نساوند کارگردان «سبالو» با اشاره به اینکه پروسه تولید این مستند ۸ سال به طول انجامیده است، بیان کرد: سال ۸۸ درست زمانی که با محمود بردک‌نیا آشنا شدم و اتفاقا همان زمان استاد ناصر تقوایی هم ۴۰ سال پس از ساخت مستند «اربعین» به بوشهر آمده بودند، جرقه ساخت این مستند در ذهنم زده شد و کم‌کم تحقیق‌ها درباره موضوع فیلم را شروع کردم.

وی در پایان اظهار کرد: از سال ۹۱ بخش‌هایی از کار را فیلمبرداری کردیم اما به‌صورت جدی و منظم با رسیدن به فیلمنامه اصلی و قابل قبول، آذر ماه ۹۶ «سبالو» را کلید زدیم.

محسن نساوند مستندساز و عکاس متولد سال ۱۳۶۳ در بوشهر است.

وی فعالیت خود را از ۱۳۷۸ با تئاتر در بوشهر آغاز کرد و فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه آزاد بوشهر در سال ۱۳۹۰ است.

نساوند تاکنون کارگردانی مستندهایی از جمله «سایه»، «تالار وحدت هفت صبح»، «الف سمبو»، «ژلوفن» و «داون» را برعهده داشته است.

عوامل مستند «سبالو» عبارتند از تهیه کننده: فاطمه معتمد آریا، کارگردان: محسن نساوند، دستیار کارگردان و تدوین: عابدین رمضانی، فیلمبردار: آیین ایرانی، بهتاش کمه زری، سعید بوشهری، مهرداد افراسیابی و علی کارگر، موسیقی: حبیب مفتاح و محسن شریفیان، مشاور پروژه: سیف الله صمدیان و انیس قناعت، صدابردار: محمد بوشهری و آریو انصاری، صداگذار: امین محمدی، اصلاح رنگ: محمد زرین پور، تصاویر هوایی: کوروش زارعی، مجتبی هدایت جو و کاوه زارعی، طراح پوستر: محترم نساوند، مسعود نساوند، برنامه ریز: امیر یوسف اکبرزاده، مدیر تولید: بهمن رسولی، مترجم: مرجان مدرس، عکاس: بابک منصوریان، سیدحسین حسینی، سیدمحمد فاطمی و سعید عرب زاده، آرشیو تصاویر و عکس: محمدرضا بلادی، عماد دباش زاده، نجف کازرونی (مستند اربعین) ناصر تقوایی، مشاور رسانه ای: نغمه دانش آشتیانی، سرمایه گذار: محسن نساوند و تولید شده در سال ۱۳۹۸

کد خبر 5034972 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سیف الله صمدیان ناصر تقوایی علی کارگر فاطمه معتمد آریا بوشهر سید حسین حسینی کوروش زارعی محسن شریفیان امین محمدی چهل سالگی دفاع مقدس تئاتر ایران هفته دفاع مقدس برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی جشنواره فیلم مقاومت فیلم مستند فیلم کوتاه ویروس کرونا شبکه یک سیما سینمای مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:در فروردین سال جاری ۸ فیلم در سینما‌های خراسان رضوی اکران شد که در مجموع بیش از ۲۴۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

سوسن محمدزاده  با اشاره به افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزود: این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۹ فیلم در سینما‌های استان اکران شده بود که در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره میزان کل فروش فیلم‌های اکران‌شده در فروردین ماه امسال گفت: فیلم‌های اکران شده در ۷۶۴۴ سانس به فروش رفت که بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است.

محمدزاده افزود: این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۴۵۶۸ سانس به فروش رفت که فیلم‌های اکران شده بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.

وی گفت: از میان فیلم‌های اکران شده در خراسان رضوی فیلم تمساح خوبی به کارگردانی جواد عزتی بیش از ۹ میلیارد تومان، فیلم بی‌بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و فیلم سال گربه به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش دشته است.

دیگر خبرها

  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو