Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول قرارگاه جهادی مالک اشتر لشکر 14 امام حسین (ع) با توضیح اینکه ما از رزمندگان دفاع مقدس الگو گرفتیم و بچه های جهادی با اینکه مشکلاتی دارند از دنیا دل می کنند و به منطقه دیگر می روند، بیان کرد: بالغ بر چهار سال در جنوب شرق به محرومیت زدایی در منطقه کمک کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان کیان ارثی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: قرارگاه جهادی مالک اشتر قبل به صورت مستقل فعالیت می کرد اما چند سالی است که زیر لشکر 14 امام حسین (ع) فعالیت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مسئول قرارگاه جهادی مالک اشتر لشکر 14 امام حسین (ع) گفت: به دلیل جهادی بودن فعالیت های ما، سدی جلوی راهمان نیست و «نمی توانیم» به مشکلات نمی گوییم و بچه های با عشق به سمت فعالیت های جهادی می آیند و بحث های مادی و مالی هم در ذهن بچه ها نیست.   وی افزود: اردوهای جهادی محلی برای خودسازی ما است، شاید بسیاری از افرادی که در اردوهای جهادی شرکت می کنند، خود مشکلات مالی داشته باشند و مانند دفاع مقدس که رزمندگان از خانواده خود می گذشتند و به جهه های جنگ می رفتند.   کیان ارثی با توضیح اینکه ما از رزمندگان دفاع مقدس الگو گرفتیم و بچه های جهادی با اینکه مشکلاتی دارند از دنیا دل می کنند و به منطقه دیگر می روند و شروع به فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی می کنند، بیان کرد: بالغ بر چهار سال در جنوب شرق بودیم، در کنار رزمندگان لشکر امام حسین (ع) که فعالیت تأمین امنیت را انجام می دادند، ما هم مشغول فعالیت های جهادی، محرومیت زدایی و توزیع بسته های معیشتی بودیم.   وی تصریح کرد: کمک رسانی، تأمین بسته های معیشتی، فعالیت های پزشکی و درمانی، عمرانی و ساخت ساز و تعمیر خانه های منازل محروم، بازسازی و نوسازی مدارس، و ساخت یک مدرسه با نام شهدای امنیت لشکر 14 امام حسین (ع) در روستای حکیمیه، منطقه بم پشت سراوان از جمله اقدامات ما در شرق کشور بود.   مسئول قرارگاه جهادی مالک اشتر با توضیح اینکه بعد از عرصه سیستان و بلوچستان مدتی به منطقه لردگان رفتیم و سپس به سراغ اصفهان آمدیم، اضافه کرد: اکنون در منطقه چناررود چادگان، در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و پزشکی فعالیت های جهادی را انجام می دهیم که در این منطقه 32 روستا یک جا نشین و 32 روستای دیگر چادر نشنین هستند   وی خاطر نشان کرد: در این سه ماه که در این مطقه حضور داریم، توزیع بسته های میعشتی، برگزاری جنگ های شادی و مراسمات مذهبی و مشاوره خانوادگی، ساخت چهار خانه واحد مسکونی، 15 سرویس بهداشتی و حمام و سه مدرسه در دستور کار بوده و تاکنون 250 نفر از افراد جهادی به این منطقه اعزام شدند.   کیان ارثی ادامه داد: امسال به دلیل ممنوعیت ها برای برگزاری راهپیمایی اربعین، موکب ما در این منطقه به فعالیت های خدماتی و جهادی مشغول شده اند؛ ما با کمترین هزینه و گاهی اوقات حتی با دست خالی در مناطق محروم فعالیت های محرومیت زدایی را انجام می دهیم.   وی با بیان اینکه در حوزه دیگر که وارد عمل و فعالیت شدیم، بحث ایجاد اشتغال بود که اگر بتوانیم شغل ایجاد کنیم، می توانیم مهاجرت معکوس داشته باشیم، تأکید کرد: مکانیزمه و صنعتی کردن کشاورزی و دامداری، توزیع نژادهایی از گوسفند و بزهای دوقلوزا، بسته بندی برخی محصولات مانند لوبیا سبز که بتوانیم در این عرصه کمک حال این عزیزان باشیم از جمله اقدامات ما در این عرصه بوده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعالیت های جهادی لشکر 14 امام حسین محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک جانباز در قم به همرزمان شهیدش پیوست

پیکر جانباز حجت الاسلام حاج صادق کرمانشاهی با حضور طلاب و همرزمانش از مسجد باب الجنه قم تا گلزار شهدای علی بن جعفر قم تشییع شد و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام کرمانشاهی از رزمندگان دفاع مقدس و طلاب جهادی و فعالان فرهنگی استان خوزستان بود که در دوران قبل از انقلاب فعالیت‌های اعتراضی و انقلابی بسیاری نسبت به رژیم ستم شاهی داشت.

وی در دوران دفاع مقدس هم از ابتدای جنگ به فعالیت‌های تبلیغی و رزمی پرداخت و در عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ از ناحیه پا مجروح شد و به درجه جانبازی نائل آمد. 

حجت الاسلام کرمانشاهی که جانباز ۳۵ درصد دوران دفاع مقدس بود به طور مستمر در انجام فعالیت‌های تبلیغی در جبهه‌های جنگ فعال بود. 

وی در دوران پس از جنگ فعالیت‌های تبلیغی و جهادی بسیاری در قم و استان خوزستان انجام داد. سرانجام پس از انجام تبلیغات دینی در استان خوزستان بر اثر ایست قلبی در سن ۶۳ سالگی به هم رزمان شهیدش پیوست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۲ گروه جهادی تویسرکان در سال جدید
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • «فرمانده لوتی‌ها» مستند شد
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • روایتی از یک عکس ماندگار
  • یک جانباز در قم به همرزمان شهیدش پیوست