Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انیمیشن کوتاه «قدم یازدهم» ساخته مریم کشکولی‌نیا به بخش رقابتی فیلم‌های کودکان چهل‌ و هشتمین جشنواره‌ جهانی انیمافست زاگرب راه پیدا کرد.
به گزارش آریا، انیمیشن 10 دقیقه و 50 ثانیه‌ای «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی نیا روز شنبه 12 مهر ١٣٩٩ در گروه 3 (گروه سنی 10 تا 14 سال) بخش رقابتی «فیلم‌های کودکان» این دوره از جشنواره زاگرب در ساعت 10 صبح به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این خبر 41 فیلم از 20 کشور جهان در بخش مسابقه‌ کودکان و نوجوانان جشنواره‌ انیمافست زاگرب 2020 به رقابت می‌پردازند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌تر نیز در بخش رقابتی جایزه بزرگ چهل‌وهفتمین دوره این جشنواره (2019) با انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیرهوشنگ معین حضور داشت.
مریم کشکولی‌نیا مدرس دانشگاه و انیماتور ایرانی سومین حضور بین‌المللی خود را با انیمیشن «قدم یازدهم» در بخش مسابقه این جشنواره تجربه می‌کند. او پیش از این در انیمافست زاگرب سال 2012 با فیلم‌ «تونل» و سال 2015 با فیلم «مال من است» در بخش مسابقه حضور داشته است.
جشنواره زاگرب با پیشینه‌ای 48 ساله، دومین جشنواره قدیمی دنیا است که به انیمیشن اختصاص دارد.
این جشنواره از ابتدای تاسیس خود به فیلمسازان خلاق در سبک‌های مختلف از تکنیک‌های سنتی، استاپ‌موشن و کامپیوتری گرفته تا تکنیک‌های تجربی و اکتشافات چندرسانه‌ای توجه خاصی دارد.
هیات داوران، تمامی آثار ارسالی مناسب در بخش رقابتی این جشنواره را بر اساس دسته‌بندی از پیش انجام شده به چهار گروه سنی 4 تا 7 سال، 7 تا 10 سال، 10 تا 14 سال و 14 سال به بالا طبقه‌بندی کرده‌اند.
چهل‌ و هشتمین جشنواره جهانی انیمافست زاگرب از 7 تا 12 مهرماه سال 1399 مصادف با 28 سپتامبر تا 3 اکتبر 2020 در شهر زاگرب کشور کرواسی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انیمیشن قدم یازدهم جشنواره زاگرب بخش رقابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ کارشناس کانون پرورش فکری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تماشاخانه سیار از امروز در استان مرکزی حضور دارد و در سه نقطه از استان نمایش عروسکی، پخش انیمیشن و برنامه‌های متنوع دیگر را اجرا می‌کند. 
فربدزاده افزود: این تماشاخانه در قالب یک تریلی مجهز به پخش فیلم و اجرای تئاتر حضور پیدا می‌کند و برای علاقه‌مندان به اجرای برنامه می‌پردازد. 
او مهمترین هدف حضور این تماشاخانۀ سیار را اجرای برنامه در مناطق مستضعف، اجرای عدالت فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی، معرفی بیشتر کانون و فعالیت‌های آن به مخاطبان عنوان کرد. 
کارشناس کانون پرورش فکری افزود: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مناطق مختلف کشور برای کودکان  برنامه‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی، تئاتر، نمایش و فیلم اجرا می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری