Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@18:17:01 GMT

جزئیات معاملات سهام در بورس امروز 7 مهر 99

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۰۶۱۵

جزئیات معاملات سهام در بورس امروز 7 مهر 99

به گزارش صدای ایران، شاخص کل بورس امروز کار خود را با ریزش ۳۱ هزار واحدی آغاز کرد و حدود ۱.۹۸ درصد عقب‌نشینی کرد. شاخص بورس حالا از نیمه کانال ۱.۵ میلیون واحدی هم عقب‌تر رفته و به در حال نزدیک شدن به مقاومت تاریخی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است. شاخص هم‌وزن امروز ۰.۴۹ درصد کاهش داشته و نشان می‌دهد حجم معاملات پایین در نماد‌های کوچک باعث شده قیمت پایانی آن‌ها کاهش چندانی تا این لحظه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدای صبح امروز، نماد‌های فارس، فولاد، فملی، تاپیکو، شبندر، وبلمت و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرده‌اند و بیشتر توجهات به سمت نماد‌های وبملت، فولاد، خودرو، فملی، شپنا، پترول و وتجارت است.
 
قحطی رنگ سبز در نقشه بازار
 در ابتدای ساعات معاملات امروز از بین ۲۶۰ نماد بورسی معامله شده، ۲۴۹ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌ناد و تنها ۱۱ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو هستند. از طرف دیگر در بین ۱۶۴ نماد فرابورسی معامله شده در ابتدای ساعات امروز، ۱۳۱ نماد منفی و ۳۳ نماد مثبت مشاهده می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد با وجود گذشت ۱۵ دقیقه از شروع ساعت کاری، خیلی از نماد‌ها هنوز شاهد هیچ معامله‌ای نیستند.  
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹
 
بررسی نقشه سراسر قرمزرنگ بازار نشان می‌دهد امروز باید با دقت بیشتری به دنبال نماد‌های سبزرنگ بگردیم. چراکه تقریبا می‌توان گفت هیچ گروهی در بازار سرمایه وضعیت مطلوبی ندارد. بیشترین حجم معاملات در نماد بانک‌ها و موسسات اعتباری است. محصولات شیمیایی که روزی خط‌شکن روند صعودی بودند، یک دست قرمزرنگ شده‌اند و حتی تاپیکو هم که دیروز بخش بزرگی از نقشه را سبز کرده بود، با کاهش قیمت روبرو شده است. در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دارا یکم بار دیگر هشت درصد سقوط کرده و ۱۸ هزار تومان رسیده است. در بین سرمایه‌گذاری‌ها شاهد عرضه عجیب در نماد عرضه اولیه وسپهر هستیم که باعث شده حجم معاملات چشمگیری در این نماد با بزرگترین صف خرید شکل بگیرد. تک نماد‌های سبز امروز، شاروم، وسپهر، غصینو و غپینو هستند.  
 
جمع شاخص‌ساز‌ها در صف فروش
شپنا امروز هم مثل روز گذشته بزرگترین صف فروش بازار سرمایه را در نماد خود شاهد است. ارزش این صف فروش طولانی به حدود ۷۸۰ میلیارد تومان می‌رسد. عجیب اینجاست که بانک دی در رتبه دوم بزرگترین صف فروش قرار گرفته و این در حالی است که تا یکی دو روز پیش دی بزرگترین صف خرید بازار را داشت. ارزش صف فروش امروز بانک دی به حدود ۵۲۰ میلیارد تومان می‌رسد. وملی هم با صف ۴۸۰ میلیارد تومانی در مقام سوم بزرگترین صف‌ها قرار دارد. بعد از آنها، نماد‌های خگستر، ثشاهد، شتران، فملی، فولاد، خودرو، شبندر، وپارس، انرژی ۳ و خساپا در فهرست صف‌های فروش به چشم می‌خورند و نشان می‌دهد امروز نماد‌های شاخص‌ساز بدترین وضعیت را در بازار دارند. در ابتدای معاملات امروز سه چهارم نماد‌های بازار سرمایه صف فروش هستند و ارزش کل صف‌ها به رقمی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد.  
 
در طرف مقابل، حدود ۲۶ نماد از وضعیت ناامیدکننده بورس رهایی پیدا کرده‌اند و امروز شاهص صف خرید به ارزش حدود ۹۰۰ میلیارد تومان هستند. در صدر آن‌ها نماد وسپهر با ۵۲۰ میلیارد تومانی به چشم می‌خورد و نماد‌های توریل، رافزا، ولپارس، شاروم، شکربن و غگیلا از جمله دیگر نماد‌های دارای صف خرید در بازار قرمزرنگ امروز هستند.
 
بازگشایی کاوه با ضرر ۲۰ درصدی
نماد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش امروز بعد یک روز توقف به علت افشای اطلاعات بااهمیت، بازگشایی شد. در دوره پیش‌گشایش قیمت هر سهم کاوه بدون محدودیت دامنه نوسان تا حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد و بعد از آغاز معاملات، با تشکیل صف خرید، ضرر سهامداران به حدود منفی ۱۵ درصد رسید. بازگشایی منفی ۲۰ درصدی کاوه درحالی اتفاق افتاد که این نماد در ۱۰ روز کاری گذشته تنها دو روز صف خرید نداشته است.  
 
فروش عجیب حقوقی‌ها در نماد وسپهر
امروز نماد وسپهر در سومین روز معاملات خود در بورس بعد از عرضه اولیه، شاهد ریزش صف خرید بود. از ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه تا ۹ و ۳۰ دقیقه به مدت یک ربع شاهد عرضه آبشاری در نماد وسپهر بودیم. موردی که باعث شد در اتفاقی کم‌سابقه برای چند لحظه شاهد ریزش صف خرید یک نماد عرضه اولیه باشیم. مورد عجیب‌تر، سهم شرکت‌های حقوقی در این عرضه آبشاری بود. طوری که اطلاعات تابلو این نماد نشان می‌دهد حدود نیمی از فروشندگان امروز وسپهر، حقوقی‌ها بودند که رقمی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان سهام این شرکت را در روز سوم معاملات حراج کردند. ارزش معاملات وسپهر امروز به رقم شگفت‌انگیز ۷۷۶ میلیارد تومان رسید که عدد بزرگی برای یک نماد تازه عرضه شده به حساب می‌آید.  
 
حمایت به روش حقوقی شپنا!
شرکت پالایش نفت اصفهان امروز بزرگترین صف فروش بازار را به نام خود ثبت کرده بود. با توجه به اینکه خریداری برای سهام شپنا وجود نداشت، حجم معاملات در مقادیر ناچیز باقی مانده بود و همین مورد باعث شد قیمت پایانی سهام شپنا صرفا یک درصد کاهش پیدا کند. اما در سه دقیقه پایانی بازار، یک شرکت حقوقی دقیقا به اندازه حجم مبنای نماد شپنا یعنی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار سهم خرید کرد که این مورد باعث ریزش کامل پنج درصدی قیمت پایانی سهام شپنا شد.  
 
شاخص بورس ۵۵ هزار واحد دیگر ریخت
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه هفتم مهرماه با ریزش ۵۴ هزار و ۹۵۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۳۲ واحد رسید. این مورد نشان از افت ۳.۵ درصدی شاخص کل دارد و حالا شاهد قرار گرفتن شاخص بورس بر لبه پرتگاه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی هستیم. امروز شاخص هم‌وزن نیز ۱.۳۲ درصد عقب‌نشینی کرده و نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های کوچک هم چندان مطلوب نبوده. به ترتیب نماد‌های فارس، فولاد، فملی، کگل، تاپیکو، شپنا و کاوه بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس امروز داشتند.  
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹
نقشه بازار در پایان معاملات روز دوشنبه هفتم مهرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
نقشه بازار امروز حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. حجم معاملات عجیب و غریب نماد وسپهر آن را به بزرگ‌ترین خانه در نقشه بازار تبدیل کرده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام حسابی مشتریانشان را ناامید کرده‌اند. تا جایی که دارا یکم با ریزش ۱۰ درصدی به استقبال آن‌ها آمده است. صف فروش چند نماد در گروه محصولات شیمیایی تا ساعات پایانی بازار جمع شد، اما آن‌ها راهی به محدوده مثبت پیدا نکردند. از جمله معدود نماد‌های سبزرنگ بازار امروز بعد از وسپهر می‌توان به پارس، ثباغ، بکهنوج، فپنتا، تلیسه، غپینو و غصینو اشاره کرد.  
 
ارزش معاملات ناچیز و برابر در بورس و فرابورس
معامله‌گران امروز بازار بورس، تنها یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون سهم را در قالب ۲۳۸ هزار معامله به ارزش دو هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند. حتی با در نظر گرفتن معاملات دو هزار و ۵۶۲ میلیارد تومانی فرابورس، باز هم ارزش کل بازار سرمایه نهایتا به پنج هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان می‌رسد که کمترین رقم در یکی دو ماه گذشته به حساب می‌آید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بورس معاملات سهام صدای ایران میلیارد تومان می رسد بازار سرمایه حجم معاملات بزرگترین صف نشان می دهد نماد وسپهر نقشه بازار شاخص بورس صف فروش نماد ها باعث شد صف خرید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۷۷.۴۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۴۴.۶۳۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۱,۳۱۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۷۴۳.۹۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۷۸,۵۵۰.۴۸۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746290

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • گزارش روزانه بورس ۲ اردیبهشت/ رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل
  • صعود بورس از منطقه امن