Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه نکته مهم در برخورد با بیماری‌های کرونا و  آنفلوآنزا رفتار ماست، تصریح کرد: این ویروس‌ها هوشمند نیستند؛ بلکه این رفتار ما است که در افزایش قدرت و کاهش ویروس موثر است.

مسعود ضیایی، امروز دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان نسبت به هفته های گذشته گفت: با شیوع مجدد بیماری کرونا در استان و کشور مواجه هستیم و موارد شدید بیماری در حال زیاد شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: دو مرکز آی سی یو ما پر شده و شاید مجبور شویم آی سی یو ۳ را نیز راه‌اندازی کنیم که با توجه به مشکلاتی که از نظر امکانات و کمبود پرسنل وجود دارد راه‌اندازی آن آسان نخواهد بود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه نکته مهم در برخورد با بیماری‌های کرونا و  آنفلوآنزا رفتار ماست، تصریح کرد: این ویروس‌ها هوشمند نیستند؛ بلکه این رفتار ما است که در افزایش قدرت و کاهش ویروس موثر است.

ضیایی ادامه داد: انتخاب ما در ۴۵ روز گذشته مسافرت، حضور در جمع‌های خانوادگی و تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌ها در عزاداری‌ها و باز شدن مدارس بوده که باعث افزایش آمار شده که اگر به این روال ادامه دهیم باعث پر شدن تخت‌ها و ایجاد فاجعه شده، پرسنل درگیر می‌شوند و باعث عدم رسیدگی کامل شده و مانند یک کشتی می‌شود که همه با هم در آن غرق می‌شویم و از بین می‌رویم.

ضیایی با بیان اینکه ۸۰ درصد موارد کویید ۱۹ نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارند، گفت: تب خفیف و بدن درد، علائم گوارشی و تنفسی نیاز به بستری شدن در بیمارستان نیست و تنها با استراحت در خانه، استفاده از مایعات، خواب کافی و قرنطینه خانگی قابل درمان است، اما در صورت بیشتر شدن علائم، از قبیل تنگی نفس، سرفه زیاد، تب طولانی و درد در قفسه سینه حتما باید به بیمارستان مراجعه شود.

وی افزود: جداسازی از سایر اعضای خانواده باید به درستی انجام شود چراکه ما شاهد درگیری‌های خانوادگی هستیم که به این دلیل است که وقتی علائم ایجاد شده به آن توجهی نشده و همچنین رعایت پروتکل‌ها در ارتباط با سایر افراد خانواده رعایت نشده و قرنطینه خانگی انجام نشده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان از  آنفلوآنزا جلوگیری کرد، افزود: راه‌های انتقال آنفلوآنزا  و کویید ۱۹ مانند هم بوده که پیش بینی می‌شود امسال با توجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله اجتماعی رعایت می‌شود، موارد آنفلوآنزای کمتری نیز داشته باشیم.

واکسیناسیون آنفلوآنزا تنها برای گروه‌های خاص

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های خاص توصیه می‌شود، اما یک فرد جوان، سالم و بدون بیماری زمینه‌ای نیازی به واکسن  آنفلوآنزا ندارد چراکه در صورت ابتلا به بیماری، آن را به صورت خفیف می‌گیرد، اما افراد دارای سن بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای باید واکسن را تزریق کنند چراکه در صورت ابتلا به آنفولانزا، شاید نیاز به بستری پیدا کنند؛ همچنین در این شرایط بار کرونا زیاد می‌شود و همزمانی با بیماری کرونا اتفاق می‌افتد و بیماری آن ها تشدید می‌شود.

ضیایی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت واکسن  آنفلوآنزا سال گذشته ۲.۵ میلیون دز در کشور توزیع شده، اما امسال نزدیک به ۱۶ میلیون دز خریداری شده که ۲.۵ میلیون دز برای گروه‌های اولویت یک مانند کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، بخشی از مادران باردار که دارای بیماری زمینه‌ای یا افزایش وزن هستند که توسط مراقبین سلامت بهداشتی با آن‌ها تماس گرفته می‌شود، مراکز بهزیستی، زندان و بیماران خاص است که به صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی افزود:  ۵.۱۳ میلیون دز دیگر در اختیار گروه‌های پرخطر مانند افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند آسم، بیماری‌های قلبی و عروقی، افراد دارای دیابت تیپ یک و دو که عارضه دار شده، مشکلات نخاعی، افرادی که طحال ندارند، کودکان ۶ ماه تا ۱۸ سال که آسپرین مصرف می‌کنند، افراد دارای چاقی مفرط و مسافرینی که قصد سفر به سایر کشورها را دارند، طبق جلسه‌ای که با معاونت بهداشتی انجام شده گروه‌ها در فرمی مشخص شده که بعد از توزیع واکسن در داروخانه‌ها کسانی که شامل این گروه‌ها می‌شوند می‌توانند به داروخانه مراجعه کنند یا از روی سایت فرم را گرفته و برای پزشک معالج خود برده و بعد از تایید پزشک معالج، بر اساس کارت ملی واکسن را دریافت می‌کنند و پس از آن فرم توسط داروخانه ثبت و به دانشگاه تحویل داده می‌شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند یادآور شد: بهتر است واکسن گرم نشده و در اولین فرصت تزریق شود و در دمای ۴ تا ۸ درجه در وسط یخچال نگهداری شود.

ضیایی خاطرنشان کرد: همچنین بهترین زمان تزریق واکسن اواخر شهریور و اوایل مهرماه است، اما تاثیر آن اگر تا آذر ماه نیز تزریق شود از بین نمی‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس آنفولانزا بیماری زمینه ای افراد دارای میلیون دز رفتار ما گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، چند توصیه مهم برای جلوگیری از برق گرفتگی در هوای بارانی: 


در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین و همه اجسام نزدیک به شبکه‌های برق مانند درختان می‌توانند حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیداکنند وموجب برق گرفتگی شوند.


بعضی مواقع که در اثر سقوط اجسام خارجی مانند شاخه‌های درختان بر روی شبکه، موجبات پارگی سیم و سقط آن برروی زمین رخ میدهد. درهر زمان و بخصوص در مواقع بارانی از همه شهروندان عزیز تقاضا دارد از محل فاصله گرفته و مانع نزدیک شدن دیگران به محل شده و بلافاصله موضوع و محل را به تلفن ۱۲۱ اتفاقات برق اطلاع دهند. اگر در خودرو و نزدیک به محل حادثه قرار دارید تا مراجعه همکاران برق و رفع نقص به هیچ وجه از خودرو پیاده نشده و از لمس نمودن بخش‌های فلزی خودرو خودداری نمایید.


در خصوص تعمیر لوازم برقی در فضای آزاد باید گفت:به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، افراد درهوای بارانی که زمین مرطوب است، از تعمیر لوازم برقی در هوای آزاد خودداری نمایند و حتمآ تعمیرات وسایل برقی را به متخصص مربوط بسپارند .


هنگام رعد و برق در نقاط پست موقعیتی که قرار دارید پناه گرفته و به حالت نشسته دست و پای خود را جمع نموده و سر را رو با پایین نگه دارید. قرار گرفتن در بلندی‌ها و زیر درختان و پایه‌های برق در مواقع رعد و برق خطرات جانی در پی دارند.

دیگر خبرها

  • مراقب نیش ها باشید!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند