Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان گفت: انتخابات اکثریت دفاتر را به صورت مجازی برگزار کردیم؛ انتخابات مجازی یک زیرساختی لازم دارد که ما آن را از وزارتین درخواست کردیم؛ اما متاسفانه تا الان اقدامی صورت نگرفته است.

ملاحت جو، دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون چالش کرونا که این روز‌ها تشکل‌ها با آن سروکار دارند، گفت:  از نظر من کرونا را به عنوان یک شمشیر دو لبه تلقی می‌توان تلقی کرد؛ چرا که می‌توانیم با این فضایی که کرونا به وجود آورده این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و برای همین نیازمند ایجاد یک فضای جدید و رشد و بالندگی جدیدی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

وی افزود: مباحثی از جمله تولیدات ضد عفونی و ماسک در ابتدای شروع کرونا توسط تشکل‌ها اداره و اجرایی شد. دفاتری مثل شیراز و اردبیل و دیگر استان‌ها که تعدادشان زیاد بود در این بحث وارد شدند  و از تولید ماسک و ضدعفونی و پخش این‌ها در بین اقشار کم درآمد جامعه و در بین بهزیستی تا توزیع بسته‌های معیشتی بین اقشار کم درآمد را انجام دادند.

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی افزود: فضایی که کرونا به وجود آورده ۹۹ درصد فعالیت‌ها را به سمت فضای مجازی پیش برده و در واقع یک فضای نوظهوری است که می‌شود گفت تجربیات دراین عرصه بسیار کم است، ولی خوشبختانه ما در تشکیلات توفیق داشتیم چندین برنامه به صورت مجازی برگزار کنیم.

ملاحت جو ادامه داد: مسئله دیگریه که درباره فعالیت تشکیلات در ایام کرونا می‌توان نام برد. کارکرد فضای مجازی بود که به صورت جدی پیگیری شد. در این بخش یک سری مسائلی وجود دارد که اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی این موضوع را پیش برد. ازجمله اینکه هر سال نشست‌ها و جلسات حضوری از جمله نشست‌های سیاسی، فرهنگی، آموزشی، تشکیلاتی و ... داشتیم که امسال مانند سال گذشته نمی‌توانیم انجام بدهیم، اما در این باره برنامه ریزی‌هایی کرده و دفاتر را به صورت دفاتر ستادی تقسیم بندی کردیم از جمله دفاتر آزاد فرهنگیان دفاتر وزارت علوم و دفاتر وزارت بهداشت و این‌ها را با تعداد محدودتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی کنیم برنامه‌ها و کارگاه هایمان را به صورت حضوریبرقرارکنیم.

وی افزود: اولویت مان این است که برنامه‌های حضوری مان را در اتحادیه برگزار کنیم، اما مشکل دیگری که وجود دارد بحث رفت و آمد و هزینه ایاب و ذهاب است به همین دلیل تصمیم گرفتیم بعضی از برنامه هایمان را به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم به این صورت که منطقه بندی کردیم در آن مناطق دانشگاه‌های مادر را به عنوان میزبان انتخاب کردیم و چندین برنامه هم برنامه ریزی کردیم در دانشگاه‌های مادر باشد. یک مسئله دیگر که برایمان مهم بود محتوامحوری برنامه‌ها بود به این شکل که وقتی دفاتر را به صورت ستادی تقسیم بندی کردیم و دانشگاه‌هایی مثل آزاد یا دانشگاه علوم پزشکی که به تبع مطالبات تخصصی خودش را دارد فرصتی برای مطالبات تخصصی است که ما بتوانیم دفاتر را به صورت ستادی پیش ببریم و این مطالبات را به صورت تخصصی‌تر از دفاتر پیگیر باشیم.

ملاحت جو افزود: یک مبحث دیگری که در راستای انجام فعالیت‌ها در دوران کرونا، وجود دارد این است که تشکیلات مسئول برگزاری انتخابات هر ساله بوده است که حالا توسط شورای مرکزی و هیئت نظارت دفاتر شکل می‌گیرد و تشکیلات اتحادیه یکی از ناظرین انتخابات است. اکثریت دفاتر را به صورت مجازی انتخابات برگزار کردیم و بخشی از دفاترمان هنوز باقی مانده است. انتخابات مجازی متاسفانه یک زیرساختی لازم دارد که ما آن را از وزارتین درخواست کردیم، ولی متاسفانه تا الان اقدام به ساخت این زیرساخت نکردند، ولی بعضی از دفاتر که از قبل زیرساخت‌هایی داشتند بعضی اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که خود دانشگاه پیروی می‌کرد دانشجویان اسامی و اطلاعاتشان بود از این باب وارد این مسئله شدند و مشارکت انتخابات نزدیک به انتخابات حضوری بود، ولی مشکلاتی داشت من جنله اینکه ما به جای اینکه حضوری مصاحبه انجام دهیم، سعی کردیم مجازی مصاحبه کنیم، ولی این مصاحبه مجازی مشکلات خودش را داشت و قطع و وصل‌هایی اینترنتی و کیفیت نامطلوبش یک مقدار موجب ایجاد خلل در کار‌ها شد.

وی ادامه داد: حضوری رفتن به دفاتر ۸۰ گانه‌ای که در سراسر کشر داریم کار سختی است  و این فرصتی بود که مجازی برگزار کنیم. در واقع باید گفت از این فضایی که به واسطه کرونا پیش آمده نمی‌شود فرار کرد و باید با آن کنار بیاییم و سعی کنیم برنامه هایمان را حول این محور جلو ببریم.

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی اظهار داشت: فضایی که الان در کشور حاکم هست هم فضای تشکیلاتی و هم فضای دانشجویی به شکلی شده که دانشجو یک مقدار از فضای دانشجویی دور شده؛ یعنی متاسفانه با فاصله‌ای که کرونا بین دانشجو و دانشگاه ایجاد شده، پیش بینی مان این است که کمرنگ بودن حضور دانشجو در فضای فعالیت‌های دانشجویی را بیشتر شاهد باشیم.

ملاحت جو تصریح کرد: ما برای ورودی‌های جدید یک پک‌های استقبال اماده کردیم، چون هر ساله دفاترمان سراسر کشور یک غرفه‌های استقبالی در اختیار داشتند در آن غرفه‌های استقبال شیوه‌های مختلفی از معرفی راهنمایی را استفاده می‌کردند سعی کردیم که این فضا را امسال به صورت مجازی پیش ببریم.
وی تصریح کرد: ما هر ساله یک بودجه‌ای را از دانشگاه‌ها برای دفاتر و اتحادیه تهیه می‌کردیم، اما امسال این بودجه پرهزینه‌تر است؛ هزینه سیستم و ویدئو کنفرانس‌ها و سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای انتخابات و فضای مجازی سرسام آور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تشکلهای دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان کرونا جامعه اسلامی دانشجویان دفاتر را به صورت صورت مجازی دبیر تشکیلات برگزار کنیم دانشگاه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • برگزاری جلسه هم اندیشی دفاتر انرژی بلوک ۱ کشور