Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت هلندی که ۷ سال پیش اولین همبرگر آزمایشگاهی را تولید کرد، اکنون ۵۵ میلیون دلار بودجه برای توسعه فناوری پیشرفته خود گرفته تا همبرگرها از سلول‌های گوشت واقعی ساخته شوند و دیگر شاهد تأثیرات منفی دامداری بر محیط زیست نباشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، همه ما درباره گزینه های جایگزین گوشت مانند استیک تهیه شده از نخود و جلبک دریایی و آنهایی که در آزمایشگاه پرورش یافته اند، شنیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون شرکتی که هفت سال پیش اولین همبرگر را در یک آزمایشگاه پرورش داده ۵۵ میلیون دلار بودجه برای توسعه فناوری پیشرفته خود دریافت کرده است.

شرکت هلندی "موسا میت"(Mosa Meat) به منظور توسعه فناوری و کارخانه خود جهت تهیه گوشت‌های جایگزین برای تمام اروپا، ۵۵ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است.

رمز موفقیت این شرکت این است که آنها بدون اینکه اقدام به کشتن بیرحمانه حیوانات کنند، گوشت واقعی تولید می‌کنند. تنها تفاوت این است که این گوشت در آزمایشگاه پرورش داده می‌شود، بنابراین به هیچ حیوانی آسیب نمی‌رسد و همچنین هیچ ماده افزودنی مخرب برای سلامتی انسان و حیوانات که مرتبط با کشاورزی و دامداری است، ندارد.

شرکت "موسا میت" می‌گوید اکنون با این بودجه برنامه‌های عظیمی برای توسعه فناوری پیشرفته خود دارد.

"سارا لوکاس" رئیس بخش تولید این شرکت گفت: هدف ما در سه سال آینده استقرار یک خط تولید در مقیاس صنعتی، همکاری با قانونگذاران برای نشان دادن ایمنی گوشت آزمایشگاهی و معرفی اولین گوشت گاو کشت شده در آزمایشگاه به مصرف کنندگان هستیم.

این شرکت استارتاپی در حال حاضر مسیری طولانی را طی کرده است. آنها اکنون ۵۰ دانشمند در شرکت خود دارند و از این گذشته، آنها موفق شده‌اند قیمت همبرگر آزمایشگاهی خود را از زمان معرفی اولین همبرگر آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۳ حدود ۸۸ برابر کاهش دهند.

بله درست خواندید. در سال ۲۰۱۳ اولین همبرگر آزمایشگاهی "موسا میت" حدود ۲۹۰ دلار (۲۵۰ یورو) قیمت داشت، اما با این قیمت کمتر کسی توانایی خرید آن را داشت. خوشبختانه اکنون قیمت این همبرگر تقریباً به ۱۰ دلار (۹ یورو) رسیده است.

اما این شرکت چگونه موفق به کاهش چشمگیر قیمت برگرهای خود شده است؟ همه چیز مربوط به خونابه ای است که این برگر در آن ساخته می‌شد. تولید سلول های گوشتی آزمایشگاهی به خونابه جنینی گاو(FBS) نیاز دارد و این خونابه که در رحم گاو موجود است، بسیار گران بود.

اما وقتی محققان این شرکت متوجه شدند که چگونه می توان این همبرگر را بدون FBS درست کرد، قیمت آن به طرز چشمگیری کاهش یافت و این خبر خوبی است، زیرا همه مردم اکنون می توانند از گوشت های سالم بهره مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشت آزمایشگاهی ۵۵ میلیون دلار توسعه فناوری اولین همبرگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟