Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@14:53:43 GMT

بسیج دستاورد دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۰۷۹۸

بسیج دستاورد دفاع مقدس است

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محسن حاجی میرزایی دوشنبه 7 مهرماه در گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش (یاد یاران) که در محل لانه جاسوسی برگزار شد، بیان کرد: هفته دفاع مقدس مانند سایر ایام سال نیست، هفته تجدید عهد با امام و رهبری است. هفته دفاع مقدس تجدید پیمان با خون شهیدان و ثمره تلاش ایثارگران برای استمرار این راه مقدس است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جنگ‌ها با انگیزه‌های متفاوتی شکل می‌گیرد که از اختلاف بین دو کشور و طبعیت از هوای نفسانی اتفاق می‌افتد، افزود: اما آنچه در ایران رخ داد این نیست، نمی‌خواهم بگویم طمع، صدام را برنداشت چرا که انقلاب تازه شکل گرفته بود، همه آنچه اساس شکل گیری این جنگ بود این بود که انقلاب و آرمان‌ها و نگاه‌های متفاوت آن نباشد.

حاجی میرزایی عنوان کرد: ما با همه آنهایی که مقابل انقلاب ایستادند، جنگیدیم، وجه اصلی این نبرد، وجه آرمان‌های ما بود. وقتی تبدیل به یک گنج غنی شد که می‌تواند نسل را احیا کند و استمرار بخشد همان آرمان‌هایی بود که با امام (ره) پیوند بستیم. امام به ما یاد داد که روی پای خود بایستیم و از استقلال و شرف خود دفاع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در تمام دنیا حوادث تلخ و خشونت وسیع اتفاق می‌افتد، خشن تر از رویداد عاشورا در دنیا اتفاق افتاده و می‌افتد، اما نوع مواجهه اصحاب عاشورا و پیام آنها به این حادثه تجلی داده است. امروز هم در یک جنگ تمام عیار با یک دشمن هستیم، در آن زمان با گلوله جان جوانان و امروز حیات و معیشت مردم را نشانه گرفته‌اند اما همواره تیر آنها به سنگ خورده و اراده خداوند است که اگر ملتی درس آموز واقعی عاشورا باشد، هیچکس بر او چیرگی نخواهد داشت و نمی‌توانند ما را از مسیر خود دور کنند.

وی با بیان اینکه آرمان‌های دفاع مقدس آنقدر ظرفیت کاویدن دارد که می‌تواند الهام بخش آینده باشد، افزود: بسیج دستاورد دفاع مقدس بوده است، یعنی حضور همه مردم در آرمان‌های انقلاب. هر جا مردم حضور یافتند ما موفق شدیم؛ بسیجیان تضمین کننده اهداف آرمان‌های انقلاب هستند، بسیج در همه عرصه‌ها فداکاری کرده و جرقه‌هایی از ابهامات دفاع مقدس است.

حاجی میرزایی افزود: اعتقاد دارم همه آنچه انقلاب می‌خواهد در آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش انسان‌ها را برای مقاومت آماده و ارزش‌های انقلاب را سینه به سینه منتقل می‌کند. آدم‌ها را در دوره طلایی زندگی در اختیار داریم؛ دوره شکل گیری شخصیت و یافتن هویت انسان‌ها. دوره‌ای که پایداری و استمرار دارد و همه آرمان‌ها باید در آموزش و پرورش جست‌وجو شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه افراد در آموزش و پرورش بدانند پاسداران اساسی شهدا در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و اگر کوتاهی کنیم با هیچ چیز قابل جبران نیست. باید بار اصلی مسوولیت را بفهمیم و امانت را به شایستگی به مقصود برسانیم و دین خود به شهدا، جانبازان و ایثارگران را به درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در این مسئله همواره پیشگام بوده است، عنوان کرد: وقتی ۵ هزار معلم شهید داریم معلوم است که وفاداری به آرمان‌ها چقدر است، الگوی مهمی به نام سند تحول بنیادین داریم که براساس اهداف اسلامی ایرانی راه را مشخص کرده و ماموریت اساسی پیگیری این اهداف است.

در این گردهمایی که بسیجیان پایگاه‌های ۲۲ گانه حوزه ستادی آموزش و پرورش حضور داشتند برنامه‌های متنوعی از سوی دانش‌آموزان اجرا و در پایان با حضور وزیر قبور شهدای بسیجی در لانه جاسوسی گلباران شد.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1074184 برچسب‌ها محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هفته دفاع مقدس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هفته دفاع مقدس آموزش و پرورش حاجی میرزایی دفاع مقدس آرمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، با حضور رضامراد صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حوزه علمیه مروی برگزار می‌شود.

در این کتاب اندیشه رهبر انقلاب در خصوص آموزش و پرورش به صورت منظومه‌ای محور بندی، دسته بندی شده و جامع، مورد نظر قرار گرفته است و اگر کسی بخواهد اندیشه ایشان را در خصوص جایگاه آموزش و پرورش، بایدها و نبایدهای آموزشی و پرورش، الزامات تحول بنیادین، الزامات محتوای کتب درسی، نظام الگویی، منزلت معلم، کارکرد معلم، الزامات معیشت معلم و… را به صورت یک کل منسجم و ساختار مند مورد نظر و مداقه قرار دهد مطالعه کتاب پیش رو به وی توصیه می‌شود.

کتاب که به قلم احمد نادری بوده و توسط انتشارات حوزه علمیه مروی به چاپ رسیده است به هشت فصل با عناوین، جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش، الزامات آموزش و پرورش؛ بایدها، مشکلات نظام آموزشی فعلی، گفتمان رهبری؛ نظام الگویی، هویت معلم؛ معلم کیست؟، سند انحرافی ۲۰۳۰، ضرورت وجود معاونت پرورشی، الزامات محتوای کتب درسی؛ تقسیم شده و شامل تمام بیانات رهبر معظم انقلاب تا سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب ساعت ۱۳ در سالن اجتماعات حوزه علمیه مروی واقع در خیابان ناصر خسرو، کوچه مروی، حوزه علمیه مروی ۲، با حضور اساتید، طلاب و مقامات ملی و کشوری برگزار می‌گردد.

کد خبر 6079691 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی