Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در مقر پلیس تهران در جمع خبرنگاران به درگیری بین دوکشور ارمنستان و آذربایجان اشاره و اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی ما به عنوان همسایه هر دو کشور این است که موضوع را به صورت گفتمان حل و فصل کنند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: در چند روزگذشته درگیری بین این دو کشور شدت پیدا کرده و با یکدیگر تبادل آتش دارند؛ ما موضوع را رصد می‌کنیم و حتی صبح امروز بنده به مرزبانان دو طرف پیام فرستادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار رضایی بیان داشت:درخواست ما از این دو کشور این است که مسائل را به صورت مذاکره با یکدیگر حل و فصل و آرامش ایجاد کنند؛ البته تبادل آتش آن‌ها را رصد می‌کنیم و این درگیری به نفع هیچ یک از دو کشور نیست و ممکن است دیگران این مسئله به وجود آمده را مورد سوءاستفاده قرار دهند.

سردار رضایی اعلام کرد: البته اخطار می‌دهیم که سمت خاک ما نباید گلوله‌ای رد و بدل شود؛ اشتبا‌ها دو گلوله خمپاره نزدیک مرز ما افتاده بود که به آن‌ها تذکر دادیم و امیدواریم آرامش ایجاد شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناجا ارمنستان آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند

محسن پاک آئین سفیر پیشین کشورمان در آذربایجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت‌های ایران در سیاست خارجی در سال ۱۴۰۳ گفت: جمهوری اسلامی ایران باید همان راهبرد‌هایی که در ابتدای دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی مطرح کرد را در سال آینده هم پیگیری کند، زیرا این راهبرد‌ها موفق بوده است و دولت در این سه سال مسیری را طی کرده است که باید ادامه‌دار باشد. این راهبرد‌ها در مرحله اول عبارتند از رویکرد نگاه به شرق که این راهبرد را از دو منظر می‌توان سنجید.

باید بر تعداد دوستان خود در جهان بیافزاییم

وی ادامه داد: اول اینکه از منظر جغرافیایی این رویکرد به این معناست که جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های شرق یعنی کشور‌های آسیایی اهمیت بیشتری می‌دهد و ارتباطات خود را با این منطقه بیشتر تقویت می‌کند. همچنین نگاه به شرق از منظر سیاسی به این مفهوم است که جمهوری اسلامی ایران با کشور‌هایی که در برابر سلطه گری غرب و یکجانبه گرایی غرب ایستادگی می‌کنند را به عنوان دوستان خود انتخاب کند و ارتباط خود را با این کشور‌ها تقویت کند؛ تا ایران بتواند در میان دوستان خود تنوع ایجاد کند هم در شرق جغرافیایی و هم در شرق سیاسی یعنی در آفریقا، آمریکای لاتین، شرق اروپا و .. می‌توانیم دوستان نزدیکی داشت باشیم و بر تعداد دوستان خود در جهان بیافزاییم و همکاری‌ها را دنبال کنیم. رویکرد بعدی هم رویکرد تقویت روابط با همسایگان است که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هم فعال است  و همین رویکرد باعث شده تا بسیاری از اختلافات ما با کشور‌های همسایه از جمله عربستان، تاجیکستان و ترکمنستان کاهش یابد و برخی از سوتفاهماتی که بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود داشت نیز رفع شود و امروز این جمهوری آمادگی این را دارد که مجددا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند.

هرچقدر بتوانیم کشور‌های اسلامی را به هم نزدیک کنیم، میتوانیم در سیاست خارجی موفق باشیم

پاک آئین افزود: همچنین ایجاد ارتباط با کشوری مانند روسیه که وسیعترین کشور همسایه ایران و عضو شورای امنیت است بسیار اهمیت دارد.  فعال شدن در اتحادیه‌هایی که عضو آنها هستیم مانند بریکس، شانگهای و اوراسیا که امروز عضو آنها هستیم در سال آینده هم باید ادامه داشته باشد و باید به دنبال این باشیم که حداکثر استفاده را از حضور خود در این کشورها در زمینه مدیریت تحریم‌ها و مقاوم‌سازی اقتصادمان  ببریم. درحوزه ترانزیت هم ایران موقعیت بسیار خوبی دارد، کشور‌های آسیا می‌توانند با عبور از ایران به اروپا و آفریقا سفر کنند و کشور‌های عربی می‌توانند با عبور از ایران به قفقاز و آسیای مرکزی سفر کنند. به خصوص در حال حاضر که راه‌های روسیه به دلیل جنگ اوکراین و فشار اروپا تحریم است ما می‌توانیم از موقعیت مواصلاتی خود استفاده کنیم. همچنین بازار‌های خوب منطقه برای صادرات غیر نفتی ما بسیار مهم است که کماکان باید دیپلماسی اقتصادی ایران در این حوزه‌ها فعال باشند.  

سفیر پیشین کشورمان در آذربایجان خاطرنشان  کرد: همچنین در غرب آسیا با توجه به شواهدی که از شکست اسرائیل در جنگ مشهود است و دولت نتانیاهو هم در تلاویو و هم در سطح بین المللی مخالفان بسیاری دارد و با توجه به نسل کشی در غزه بی آبرو شده است و در میدان هم نتوانسته شعار شکست حماس و آزادی اسرا را به نتیجه برساند؛ لذا باید با کشور‌های محور مقاومت دوستی خود را تقویت کنیم و تلاش کنیم تا محور مقاومت تقویت شود و در عین حال با سایر کشور‌های عربی مانند عمان، قطر، عربستان و حتی امارات بتوانیم روابط خود را گسترش دهیم. هرچقدر که بتوانیم کشور‌های اسلامی را با هدف آزادی قدس شریف به هم نزدیک کنیم، می‌توانیم در سیاست خارجی موفق باشیم.  

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • بیش از ۲۸ هزار گردشگر از سد‌های آذربایجان غربی دیدن کردند
  • سبقت غیر مجاز وانحراف به چپ، بیشترین علت تصادفات درآذربایجان غربی
  • قتل خونین بخاطر جای پارک قایق های تفریحی نوروزی در دریا
  • قاتل فراری در دیلم دستگیر شد
  • بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفرهای نوروزی جان باخته اند
  • اخطار عجیب کنعانی، خطا هم نبود!
  • بنای تاریخی کاخ موزه باغچه جوق ماکو پذیرای گردشگران
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند