Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس هوانوردی گفت: تاکسی‌های پرنده به هواپیماهای چهار تا 19 صندلی گفته می‌شود که امکان پرواز غیربرنامه‌ای و دربستی را داشته باشد.

آرمان بیات در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص تاکسی‌های پرنده بیان کرد: ذهنیت اکثر افراد از تاکسی پرنده، هلی‌کوپتر یا وسیله‌ای شبیه به هلی‌کوپتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اشتباه رسانه‌ها در انتخاب تصویر برای اخبار تاکسی پرنده باعث انحراف ذهنیت مردم در این باره شده است. تاکسی پرونده به معنی تمامی پروازهای غیربرنامه‌‌ای و دربستی با هواپیماهای کوچک است.

این کارشناس هوانوردی افزود: از هواپیماهای چهار تا 19 صندلی که قابلیت انجام پروازهای غیربرنامه‌ای و دربست را دارند، در سرویس تاکسی پرنده استفاده می‌شود. فاز اول طرح تاکسی‌های پرنده از اواخر آبان آغاز می‌شود و امکان رزرو  هواپیماهای کوچک به صورت غیربرنامه‌ای و دربست فراهم می‌شود.

دو روز قبل ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که نخستین تاکسی‌ها پرنده از مهرماه در آسمان ایران پرواز می‌کنند. پرنده‌های بین شهری قرار است نقش تاکسی‌های زردی را بازی کنند که روزانه تعداد بالایی از شهروندان را برای رسیدن به مقصد جابه‌جا می‌کنند.

به گفته منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ قرار است از این نوع وسایل نقیله در مناطق کم تردد استفاده شود. این کار اگر در استان‌ها و شهرهای کمتر برخوردار هم قابلیت اجرایی داشته باشد قطعاً رونق اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: هواپیما پرواز تاکسی پرنده تاکسی پرنده تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار