Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۳۸ درصدی مانده سپرده‌ها و ۳۱.۹ درصدی مانده تسهیلات بانکی در پایان تیر ماه ۹۹ نسبت به زمان مشابه سال قبل حکایت دارد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از ایبنا، گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان تیرماه سال ۹۹ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۹۳۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ هزار میلیارد ریال شده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۸۴۲۱.۱ هزار میلیارد ریال (۳۸ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۳۴۲۳.۳ هزار میلیارد ریال (۱۲.۶ درصد) افزایش نشان می‌دهد. بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۶۸۰۸.۱ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۷۴.۹ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۲۱۲۴۸.۲ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۵۱۳۹.۳ هزار میلیارد ریال (۳۱.۹ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۱۸۹۲.۴ هزار میلیارد ریال (۹.۸ درصد) افزایش داشته است. بیش‌ترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۳۷۱۲.۴ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۷۳ هزار میلیارد ریال است.

شایان ذکر است که نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۶.۵ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۴.۵ و ۲.۹ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۸۸.۹ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۸.۹ درصد است.

بانک مرکزی اعلام کرده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

برچسب ها: بانک ، موسسات اعتباری ، بانک مرکزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KHP

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک موسسات اعتباری بانک مرکزی هزار میلیارد ریال مربوط به استان مشابه سال قبل استان تهران سپرده ها ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول

آریاساسول موفق شد با همکاری تمامی بخش‌ها و کارکنان به رکوردهای تولید، مقدار و میزان فروش در کنار دستیابی به شاخص یکسال تولید بدون حادثه قابل ثبت، دست پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این شرکت موفق شد با ثبت رکورد تولید ۱ میلیون و ۹۶۱ هزار تن محصول در پایان سال ۱۴۰۲، رکورد تولید تمامی ادوار فعالیت خود را بشکند.

شرکت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱ میلیون و ۷۸۴ و ۱ میلیون و ۹۰۸ هزار تن محصول تولید کرده بود که رکورد امسال به ترتیب ۱۷۷ و ۵۳ هزار تن بالاتر از سال‌های ذکر شده بود.

در موضوع تولید اما مسأله مهم‌تر، ثبت رکورد بی‌سابقه تولید ایمن در طول یک‌سال فعالیت شرکت بود، به‌نحوی که شاخص جهانی حوادث قابل ثبت در این دوره به صفر یا RCR=0 رسید که در نوع خود در صنعت پتروشیمی کم‌نظیر محسوب می‌شود.

نگاهی به بخش بازرگانی آریاساسول در سال ۱۴۰۲

در سالی که گذشت، شرکت پلیمر آریاساسول در بخش بازرگانی نیز رکورد سالانه میزان فروش محصولات شرکت در تمامی ادوار را شکست.

آریاساسول توانست در این سال ۱ میلیون و ۱۶۳ هزار تن محصول را به فروش برساند که این رقم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱ میلیون و ۸۴ و ۱ میلیون ۱۰۹ هزار تن بوده است.

بر این اساس میزان فروش سال ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۷۹ و ۵۴ هزار تن بیشتر بود که رقم چشم‌گیری به‌شمار می‌رود.

سود بیشتر نصیب سهامداران

افزایش میزان تولید و مقدار فروش بی‌شک منجر به افزایش درآمد حاصل از فروش محصول در شرکت شد.

اگرچه کاهش جهانی قیمت محصولات پلیمری و البته سیاست‌های داخلی منجر به کاهش سودآوری بیشتر شرکت‌های پتروشیمی شد، اما شرکت‌ پلیمر آریاساسول با در دست گرفتن ابتکار عمل توانست جهش خیره‌کننده‌ای را در درآمد حاصل از فروش محصولات در سال ۱۴۰۲ رقم بزند.

درحالی که مبلغ فروش در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به‌ترتیب برابر با ۲۷۴ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال و ۲۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود رقم فروش این سال به حدود 339 هزار میلیارد ریال رسید که یک جهش در نوع خود به‌شمار می‌رود و تاکنون شرکت موفق به فروش این مبلغ محصول نشده بود.

افزایش درآمدهای شرکت به‌طور قطع افزایش سودآوری و انتفاع سهامداران را به‌دنبال دارد.

نگاهی به خلاصه آمارهای آریاساسول

با دستیابی به رکوردهای تاریخی در تولید، میزان و مبلغ فروش نگاهی به اعداد و ارقام حاصل از این رکوردها خالی از لطف نیست، که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

آریاساسول در تولید تجمعی ضمن شکست رکورد تمامی ادوار، در سال 1402 موفق شد 10 درصد بیشتر از میزان تولید سال گذشته خود تولید کند.

در فروش تجمعی نیز همین موضوع صدق می‌کند و فروش تجمعی سال 1402، بالغ بر 7 درصد از سال 1401 بیشتر بود.

مبلغ فروش تجمعی نیز از این قانون مستثنی نبود و فروش تجمعی سال 1402 نسبت به فروش تجمعی سال 1401 افزایش 23 درصدی داشت.

ضمن آنکه تولید اسفند ماه شرکت نسبت به اسفند 1401 برابر 1 درصد، میزان فروش این ماه نسبت به اسفند سال قبل 5 درصد و مبلغ فروش این ماه نیز از ماه مشابه قبل از آن 11 درصد بالاتر بود.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول دستاوردهای یاد شده را حاصل هم‌افزایی کارکنان، مدیران و همچنین برنامه‌ریزی‌ها، راهبردها و استراتژی‌های شرکت می‌داند. وی در ویدئویی به مرور دستاوردها در طول یک سال گذشته پرداخته و عوامل دسترسی به این موفقیت‌ها را بر می‌شمارد که در ادامه می‌بینیم:

به زودی جزئیات بیشتر و اخبار تکمیلی در ارتباط با کسب دستاوردهای آریاساسول منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • گرد و غبار امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان