Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،در جلسه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و نمایندگان دولت که صبح امروز (دوشنبه هفتم مهر) در حضور رییس مجلس برگزار شد، طرح جهش تولید مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس در این جلسه تاکید کرد: این تصمیم قطعی مجلس است که مسکن به عنوان پیشران تولید و جهش تولید در دستور کار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: البته معتقدیم دولت در این زمینه باید سیاستگذاری و حمایت کند نه اینکه مستقیما درگیر تصدی گری باشد. ما با رویکرد ساخت مسکن دولتی مخالفیم. اقتضاء رویکرد اقتصاد مردمی هم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن است.

قالیباف تصریح کرد: مشوق‌ها و امتیازات مختلفی وجود دارد که دولت می‌تواند برای تسهیل امر ساخت مسکن درنظر بگیرد. هرگونه یارانه و حمایت باید منطقی و معقول با ملاحظه آثار اقتصادی آن اختصاص پیدا کند. تجربه تخصیص بی ضابطه ارز ۴۲۰۰ تومانی نشان داد که حمایت از سمت مصرف کننده، ترجیح دارد.

رئیس مجلس با تاکید بر استفاده از منابع غیر تورمی در این طرح اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و نقدینگی بخش خصوصی برای جهش تولید مسکن لازم و ضروری است.مدل صندوق‌های زمین و ساختمان می‌تواند مبنا قرار گیرد و لذا باید مراحل تاسیس و فعالیت آن‌ها تسهیل شود.

وی گفت: ما در طرح جهش تولید مسکن در مجلس مصمم هستیم که هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم. این دغدغه روز‌های آغازین مجلس یازدهم بود و نمایندگان و کارشناسان متعددی تلاش کردند و طرح جهش تولید مسکن را تدوین کردند که خوشبختانه دو فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید و کلیات آن هم هفته گذشته مصوب شد و برای هم افزایی همه کمیسیون‌ها در این طرح به کمیسیون عمران ماموریت داده شده که نکات مورد ایراد این طرح را برطرف کند.

ممکن است دوستان مجری در دولت، در روش اجرایی این طرح نظراتی داشته باشند که در هفته جاری باید در کمیسیون عمران مطرح کنند و آنجا به یک تفاهم و جمع بندی صوت گیرد. اما نباید در این موضوع تعلل کرد و باید در اسرع وقت این طرح در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس مجلس جهش تولید جهش تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲

امتداد - دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با مبلغی بیش از یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.

وی افزود: در سال گذشته سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیونتومان بوده است.

مدیرعامل بانک مسکن، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایتاز سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهایتهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیینشده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.

دکتر حسینی ادامه داد: تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید انبوه مسکن باکیفیت و استاندارد و مقاوم در برابر زلزله و حوادث غیرمترقبه توسط دانش‌بنیان‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان گروه‌های دارای فعالیت اقتصادی بر اساس معیارهای علمی و فنّاوری روز دنیامی‌توانند نقش فعال بخش خصوصی در هر نظام اقتصادی را به شدت برجسته و گسترده کنند و ازاین‌رو ریسک سرمایه‌گذاری در اقتصادهای مقاوم دانش‌بنیان به شدت پایین است.

تاکید مدیرعامل بانک مسکن بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها برایساخت‌وساز بر پایه روش‌های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمانهای سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

همچنین در راستای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی –اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روشهای نوین دارای مشوقهای تسهیلاتی هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲
  • احداث سه هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل
  • احداث ۳۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک خراسان اردبیل