Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@20:44:28 GMT

شکایت یک عکاس مشهور از سریال‌های نتفلیکس

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۱۵۲۴

شکایت یک عکاس مشهور از سریال‌های نتفلیکس

عکاس مشهور طبیعت به محض دیدن عکس خود در یکی از سریال‌های پربیننده نتفلیکس از این شرکت شکایت کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از مواردی که ممکن است افراد یا شرکت‌ها را در ارتباط با نقض قانون کپی رایت به دردسر بیندازد استفاده تجاری از تصویر است. برای مثال یک سازمان یا شرکت برای درآمدزایی اقدام به استفاده از یک تصویر نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که برای یک عکاس حوزه طبیعت رخ داد.

شان هیوی که به خاطر عکس‌های شگفت انگیزش از طوفان‌های سهمگین شناخته می‌شود به همراه پسرش در حال تماشای سریال "چیز‌های عجیب" بود که متوجه استفاده غیرمجاز شرکت نتفلیکس از یکی از عکس هایش شد.

در حالی که شان در ابتدا تصور می‌کرد شاید دچار اشتباه شده باشد، پس از تماشای پشت صحنه سریال، مطمئن شد درست فکر کرده است. هیوی چهار تصویر پانوراما از این طوفان گرفت، آن‌ها را به هم وصل کرد و نام اثرش را " کشتی مادر " (The Mothership) گذاشت.

آقای هیوی در این باره گفت: «به محض دیدن عکس گفتم خدایا، این طوفان چقدر برایم آشناست. آن‌ها (شرکت نتفلیکس) این عکس را از گوگل برداشتند، یک منظره جلوی آن گذاشتند و از آن به عنوان یک اثر هنر مفهومی استفاده کردند.»

تصویر این طوفان تندری چرخشی توسط هیچ عکاس دیگری ثبت نشده بود. هیوی تعقیب طوفان‌ها و ثبت این تصاویر را برای سرگرمی انجام نمی‌دهد. او برای ثبت این تصاویر بی عیب و نقص او سالانه هزاران دلار پول بنزین می‌دهد. در این مسیر او با "تگرگ‌هایی به بزرگی توپ گلف" و باد‌هایی به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت مواجه می‌شود که گاهی ممکن است جانش را نیز در معرض خطر قرار دهد.

پس از این ماجرا هیوی با نتفلیکس (شرکت آمریکایی پخش آنلاین فیلم و سریال) تماس گرفت، اما این پاسخ آن‌ها قانع کننده نبود. آن‌ها در پاسخ به هیوی اعلام کردند که او نمی‌تواند برای مام طبیعت کپی‌رایت تعیین کند. پرونده هیوی در نهایت بسته شد، اما او می‌گوید باید به خاطر استفاده از اثرم از من نام می‌بردند و بابت آن به من پول می‌دادند.

هیوی مجبور شد شکایت خود را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کند. شرکتی به نام پیکسی که به عکاسان در مبارزه با نقض کپی‌رایت کمک می‌کند، با او تماس گرفت. آقای هیوی هم با دیدن اشتیاق این شرکت برای کمک، پذیرفت. پیکسی فردی به نام دیوید دیل را به عنوان وکیل او منصوب کرد و آن‌ها دریافتند نتفلیکس در ۶ مورد دیگر هم از عکس آقای هیوی استفاده کرده است. سرانجام دادخواست هیوی در دسامبر ۲۰۱۸ توسط نتفلیکس حل و فصل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: درآمدزایی شرکت نتفلیکس کپی رایت طبیعت عکاس طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) غذای خیابانی مشهور در هند؛ از واویشکای مرغ و ماهی تا املت و شیرینی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • بیش از ۷ هزار شکایت به سامانه ۱۲۴
  • صفر تا صد تولید سوسیس خون در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • روایت خواننده مشهور از شفای عارضه‌ای که قدرت تکلم را از او گرفته بود + فیلم
  • (ویدئو) غذای خیابانی مشهور در هند؛ از واویشکای مرغ و ماهی تا املت و شیرینی
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • عکس| دورهمی هنرمندان مشهور به مناسبت عید نوروز
  • ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند