Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@04:42:04 GMT

۴۶ اوباش سطح‌دار تهران دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۱۷۱۴

۴۶ اوباش سطح‌دار تهران دستگیر شدند

 سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مقر پلیس پایتخت افزود: بنا به درخواست مکرر مردم و برخی تحرک‌ها از سوی اراذل و اوباش، طرح جدید مبارزه و برخورد با آنان از ساعت ۱۶ روز گذشته کلید خورد و تا هفت صبح امروز ادامه داشت.

وی تصریح کرد: در این مرحله‌ ۱۲۵ محله و مکان شامل سفره‌خانه، قهوه‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها که محل حضور این عناصر بود، پاکسازی شد و ۳۸۹ نفر دستگیر شدند که ۴۶ نفر آنان سطح‌دار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۸۹ نفر از این اراذل و اوباش در معابر پارک‌ها و اماکن عمومی برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند و ۲۲ نفر دیگر جرایم خشن مرتکب شده بودند و تجاوز به عنف هم داشتند.

به گفته وی ۲۱ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده علاوه بر اوباشگری در زمینه توزیع مواد مخدر نیز فعالیت داشتند.

سردار رحیمی با بیان اینکه از دستگیرشدگان یک قبضه سلاح گرم، ۸۳ قبضه انواع سلاح سرد و ۱۳ قبضه شبه سلاح کشف و ضبط شد، اظهار داشت: در یکی از عملیات‌هایی که شب گذشته انجام شد، بالغ بر ۶۳ کیلوگرم مواد مخدر و ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شد.

وی به پلمب ۶۳ واحد صنفی که محل تردد و پاتوق اراذل و اوباش بود، اشاره و اعلام کرد: اماکن و اصنافی که محل حضور یا پاتوق اراذل و اوباش باشند به مدت سه ماه پلمب خواهد شد و با متصدی واحد صنفی نیز برخورد قاطع انجام می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت به رصد فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: طی شب گذشته ۲۴ تارنما که اقدام به ترویج فرهنگ اراذل و اوباشی می‌کردند، شناسایی شدند و همچنین هفت صفحه نیز شناسایی و افراد گرداننده آن دستگیر شدند.

وی ادامه داد: تارنمای ۱۰ نفر نیز که خواسته یا ناخواسته فرهنگ اوباشگری را ترویج کرده یا فیلم‌های آنان را منتشر می‌کردند، مسدود و پرونده برایشان تشکیل شد.

این مقام ارشد پلیس تهران با تأکید بر این مطلب که برخورد با اراذل و اوباش در اولویت و دستور کار پلیس تهران است، تصریح کرد: پلیس با نگاه‌های ظرفیتی، مزاحمت‌های خیابانی، مزاحمت در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و تحرکات در واحدهای صنفی اعم از قهوه‌خانه، سفره‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی و هرگونه تحرکات برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا پلیس پایتخت با اراذل و اوباش به صورت جدی برخورد می‌کند و چندی پیش نیز تعدادی از آنان را با هدف معرفی به مردم و دادن درس عبرت به سایر مجرمان در یکی از خیابان‌های شرق تهران گرداند.

برچسب‌ها شهر تهران اراذل و اوباش پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران اراذل و اوباش پلیس تهران بزرگ شهر تهران اراذل و اوباش پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گروگان گیری در جنوب تهران تشریح شد/آزادی ۳ مرد ربوده شده

سرهنگ محمدقاسم طرهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات گروگانگیری در جنوب تهران اظهار کرد: فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ربوده شدن یک مرد جوان از اتباع کشورهای همسایه خبر داد و گفت در قبال آزادی این مرد جوان مبلغ زیادی پول از آنها درخواست شده است.

وی با بیان این که پس از دریافت این خبر موضوع بلافاصله در دستور کار عوامل کلانتری دولت آباد قرار گرفت، گفت: تیم عملیات کلانتری به‌منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد، علت ربایش و گروگان گیری دریافت باج بوده است.

وی ادامه داد: عوامل پلیس با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌های موجود به سرعت مخفیگاه متهمان در محدوده دولت‌آباد را شناسایی کردند.

طرهانی از انجام سریع هماهنگی‌های لازم در این خصوص خبر داد و گفت: پرسنل عملیات کلانتری سریعاً به موقعیت اعزام شدند، پس از حضور مأموران در محل طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه سه متهم که از اتباع کشور همسایه بودند، دستگیر شدند و سه فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

فرمانده انتظامی ری از اعتراف متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی خبر داد و افزود: متهمان انگیزه خود از این اقدام را دریافت ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شدند.

کد خبر 6063237

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش مسلح در شیراز
  • ۳ شرور فراری مسلح در سه نقطه مختلف کشور دستگیر شدند
  • دستبند قانون بر دستان اراذل و اوباش سابقه دار
  • حمله با کلت کمری به مغازه دار شیرازی / یک نفر دستگیر شد
  • ۳ نفر اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • جزئیات گروگان گیری در جنوب تهران تشریح شد/آزادی ۳ مرد ربوده شده
  • ۲۰ نفر از اراذل و اوباش غرب تهران طی ایام نوروز دستگیر شدند
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند